Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K9: korejská řada 7 předčasně odhalena na fotkách i videích
27.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Poprvé se podařilo v provozu zachytit novou limuzínu Kia s pohonem zadních kol bez špetky maskování. Prohlédněte si ji na fotkách i videích.
Již brzy představená reprezentativní vlajková loď značky Kia - model K9 - je v Koreji velmi očekávaná a samotné automobilce velmi záleží na tom, jak je jejich novinka vnímána domácími motoristy. Firma si dokonce nechala vypracovat bleskový průzkum mezi čtenáři tamních motoristických médií, jak chápou design navržený Petrem Schreyerem, který byl nedávno prezentován uvolněním prvních oficiálních skic.
Navzdory jisté podobnosti s BMW 5 GT a Maserati Quattroporte (nebo možná právě proto) hodnotilo design vozu velmi kladně, nebo se do něj dokonce „zamilovala“ více než polovina tázaných respondentů. Jen patnáct procent lidí považovalo tvary Kie K9 za „hrozný“. Jistou roli v tom samozřejmě mohlo sehrát i národnostní cítění, ale výsledek musí být pro automobilku velmi lichotivý.
Kia K9 by měla být oficiálně odhalena někdy v dubnu, o velké překvapení ovšem už nepůjde. Jednak se devítku podařilo sluše nafotit pouze s lehkou kamufláží již před několika týdny, pak se objevily obrázky novinky na první pohled bez viditelného maskování a nyní máme konečně také videa vozu zachyceného v provozu bez jakéhokoli krytí.
Jak jsme již dříve avizovali, K9 má být postavena na platformě vlajkové lodi Hyundai Equus a je proto více než pravděpodobné, že by se ve špičkové verzi mohl objevit pětilitrový vidlicový osmiválec o výkonu 435 koní v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou Shiftronic. Spekuluje se rovněž o tom, že tato Kia by mohla být prvním automobilem korejského koncernu, který dostane již nějakou dobu avizovaný desetistupňový automat. Slabší verze obdrží šestiválcový agregát z Genesisu Coupe o objemu 3,8 litru a výkonu údajně sníženém z 350 na 340 koní.
Klíčová otázka nyní tedy zní - objeví se Kia K9 v Evropě? Zdá se to být velmi pravděpodobné. Šéf marketingového oddělení Sun-Nam-Li nedávno řekl, že „tento vůz by se měl stát nejprestižnějším globálním modelem, který světu ukáže to nejlepší, co má dnes Kia k dispozici“.

















Inspirací pro Kiu K9, respektive designéra Petra Schreyera se evidentně stal stylistický směr mnichovské automobilky BMW
Zdroje: Korean Car Blog, korejská automobilová fóra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva