Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT

Ani korejská Kia nechce dopustit, aby se začátkem autosalonu v Pekingu upadla v zapomnění. Odhalila tak model K4, kterým zatím míří pouze na Čínu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT

21.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani korejská Kia nechce dopustit, aby se začátkem autosalonu v Pekingu upadla v zapomnění. Odhalila tak model K4, kterým zatím míří pouze na Čínu.

Když si projdete některou z našich zpráv o prodejích aut v Číně, těžko dojdete k závěru, že by se Korejci největšímu automobilovému trhu světa vyhýbali. Je tomu přesně naopak, neboť Hyundai patří za Velkou zdí k vůbec nejoblíbenějším značkám a také sesterská Kia v těchto končinách více než vystrkuje růžky. Nepřekvapí tak, že si také tyto dvě značky připravily pro Auto China 2014 v Pekingu své světové premiéry - Hyundai ix25 jsme vám představili včera, novou Kiu K4 vám ukážeme dnes.

Toto pořadí jsme nezvolili náhodou, neboť zatímco ix25 zřejmě dříve nebo později poznáme i v našich končinách, s modelem K4 má zatím Kia pouze čínské plány. Neznamená to ovšem, že by tomu tak mělo být navždy. Však vůz už svým jménem zapadá mezi Kiu K3, která není ničím jiným než korejským Cee'dem a Kiu K5, kterou u nás pro změnu dobře známe jako model Optima. Když máme K3 a K5, proč bychom se jednou také nemohli dočkat K4?

Jeden důvod by tu tedy byl - K4 je vcelku kompaktním sedanem, což není typ karoserie, který v zemi Bédy Trávníčka sklízí velké úspěchy. Na druhou stranu, s dobrou cenou se u nás prodávají i povedená auta této koncepce, tak proč by to jednou Kia nemohla zkusit? Opustíme-li tyto úvahy, pak před sebou vidíme 4 720 mm dlouhý vůz, který je široký 1 815 mm a stojí na podvozku s rozvorem 2 700 mm. To jsou rozměry opravdu téměř přesně zapadající mezi Cee'd a Optimu, i když se K4 z fotek zdá být o něco větší. Design je na poměry dnešní modelů značky Kia zcela vyzpytatelný a automobilka o něm říká jen tolik, že je jednoduchý a distingvovaný, s čímž lze výjimečně i plně souhlasit.

Do interiéru nevidíme, i tam lze ale očekávat obvyklá řešení dnešních třípísmenných Korejců. Výrobce k tomu dodává už jen tolik, že vnitřek má být prostorný a velmi dobře vybavený, což má podtrhovat třeba i startování tlačítkem, palubní systém UVO, parkovací kamera nebo šest airbagů.

Pokud jde o techniku, model vystavený v Pekingu je poháněn motorem 1,6 GDI Turbo s výkonem 201 koní, který známe z výborného Cee'du GT. Spojen je v tomto případě se sedmistupňovou automatickou převodovkou s dvěma spojkami, která má být úplnou novinkou. Další technické či dynamické parametry už Korejci nezveřejnili, i když se auto má dostat do prodeje ještě před koncem letošního roku.

I tento krok ale má svou logiku, neboť nejprve jej Číňané dostanou s atmosférickými motory 1,8 a 2,0 a jinými převodovkami, „pekingský motorový balíček” se propracuje do prodeje až později. Jestli bude K4 nebo její jinak nazvaný bratr jednou k mání i jinde než v aktuální kolébce komunismu, teprve uvidíme.


Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT - 1 - Kia K4 prvni 01Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT - 2 - Kia K4 prvni 02Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT - 3 - Kia K4 prvni 03Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT - 4 - Kia K4 prvni 05Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT - 5 - Kia K4 prvni 06Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT - 6 - Kia K4 prvni 07
Kia K4 je zajímavé auto, i když vyplňuje prostor mezi modely, které ho mnoho neponechávají. Jestli se dočká i „mimočínské” budoucnosti, ukáźe až čas

Foto: Kia, PaulTan

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.