Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K4 zapadne mezi Cee'd a Optimu, pohání ji turbomotor Cee'du GT
21.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani korejská Kia nechce dopustit, aby se začátkem autosalonu v Pekingu upadla v zapomnění. Odhalila tak model K4, kterým zatím míří pouze na Čínu.
Když si projdete některou z našich zpráv o prodejích aut v Číně, těžko dojdete k závěru, že by se Korejci největšímu automobilovému trhu světa vyhýbali. Je tomu přesně naopak, neboť Hyundai patří za Velkou zdí k vůbec nejoblíbenějším značkám a také sesterská Kia v těchto končinách více než vystrkuje růžky. Nepřekvapí tak, že si také tyto dvě značky připravily pro Auto China 2014 v Pekingu své světové premiéry - Hyundai ix25 jsme vám představili včera, novou Kiu K4 vám ukážeme dnes.
Toto pořadí jsme nezvolili náhodou, neboť zatímco ix25 zřejmě dříve nebo později poznáme i v našich končinách, s modelem K4 má zatím Kia pouze čínské plány. Neznamená to ovšem, že by tomu tak mělo být navždy. Však vůz už svým jménem zapadá mezi Kiu K3, která není ničím jiným než korejským Cee'dem a Kiu K5, kterou u nás pro změnu dobře známe jako model Optima. Když máme K3 a K5, proč bychom se jednou také nemohli dočkat K4?
Jeden důvod by tu tedy byl - K4 je vcelku kompaktním sedanem, což není typ karoserie, který v zemi Bédy Trávníčka sklízí velké úspěchy. Na druhou stranu, s dobrou cenou se u nás prodávají i povedená auta této koncepce, tak proč by to jednou Kia nemohla zkusit? Opustíme-li tyto úvahy, pak před sebou vidíme 4 720 mm dlouhý vůz, který je široký 1 815 mm a stojí na podvozku s rozvorem 2 700 mm. To jsou rozměry opravdu téměř přesně zapadající mezi Cee'd a Optimu, i když se K4 z fotek zdá být o něco větší. Design je na poměry dnešní modelů značky Kia zcela vyzpytatelný a automobilka o něm říká jen tolik, že je jednoduchý a distingvovaný, s čímž lze výjimečně i plně souhlasit.
Do interiéru nevidíme, i tam lze ale očekávat obvyklá řešení dnešních třípísmenných Korejců. Výrobce k tomu dodává už jen tolik, že vnitřek má být prostorný a velmi dobře vybavený, což má podtrhovat třeba i startování tlačítkem, palubní systém UVO, parkovací kamera nebo šest airbagů.
Pokud jde o techniku, model vystavený v Pekingu je poháněn motorem 1,6 GDI Turbo s výkonem 201 koní, který známe z výborného Cee'du GT. Spojen je v tomto případě se sedmistupňovou automatickou převodovkou s dvěma spojkami, která má být úplnou novinkou. Další technické či dynamické parametry už Korejci nezveřejnili, i když se auto má dostat do prodeje ještě před koncem letošního roku.
I tento krok ale má svou logiku, neboť nejprve jej Číňané dostanou s atmosférickými motory 1,8 a 2,0 a jinými převodovkami, „pekingský motorový balíček” se propracuje do prodeje až později. Jestli bude K4 nebo její jinak nazvaný bratr jednou k mání i jinde než v aktuální kolébce komunismu, teprve uvidíme.






Kia K4 je zajímavé auto, i když vyplňuje prostor mezi modely, které ho mnoho neponechávají. Jestli se dočká i „mimočínské” budoucnosti, ukáźe až čas
Foto: Kia, PaulTan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321