Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K3 Euro: pozměněný pětidveřový Cee'd míří nepokrytě na korejský trh
2.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropský hatch se Korejcům očividně líbí a na vlastním trhu si nadělili K3 Euro. Sedanem či kupé Cee'd Koreo nás ovšem na oplátku odměnit asi nehodlají.
U korejské automobilky Kia mají očividně rádi hru „Škalutata, hýbejte se“. Jinak si nelze vysvětlit aktuální tah, v jehož rámci značka na svém domácím trhu představí novinku nazvanou K3 Euro. Jinak také pětidveřový hatchback, který je vizuálně obdobou evropského modelu Cee'd, i když po technické stránce mnohem více vychází z korejského sedanu K3 nebo jeho americké verze Forte. Ty pro změnu nenajdeme v evropské nabídce, díky čemuž se vybízí otázka, zda Kia udělá také opačný tah. Tedy zda čtyřdveřový model importuje také na Starý kontinent.
Odpověď dnes hledat nebudeme, i když můžeme jednoznačně říci, že Korejci o ničem takovém nemluví. Místo toho si v rychlosti představíme tak trochu evropský export mířící na východ. Pod kapotou se přitom dlouho nezdržíme, neboť aktuálně jediným dostupným motorem je 1,6litrový čtyřválec GDI produkující 140 koní. K mání je navíc pouze se šestistupňovým automatem, který zřejmě bude spojen také s přeplňovaným motorem identického objemu. Ten dorazí později, přičemž nabídnout má 203 koní.
Po stránce jízdní dynamiky bohužel Kia žádné parametry nesděluje. S ohledem na délku 4,35 metru, která evropský Cee’d přesahuje jen velmi lehce, se ovšem dá u atmosférické pohonné jednotky očekávat prakticky stejná akcelerace z klidu na stovku za 10,8 sekundy, nejvyšší rychlost 195 km/h a průměrná spotřeba 6 litrů na 100 kilometrů.
Po stránce výbavové pak můžeme očekávat stejnou politiku, jakou Kia uplatňuje také u nás. Očekávat tak lze na nižším stupni klimatizaci, stabilizaci nebo litá kola, zatímco vyšší úrovně dorazí s koženým čalouněním, tempomatem, vyhřívanými sedadly, zadní parkovací kamerou a adaptivními světlomety.
Ceny momentálně neznáme, příliš pachtit po nich ovšem nemusíme. Kia totiž v žádném případě o dovozu neuvažuje, vedle Cee'du by ani tento „skorocee'd” nedával smysl. My bychom ostatně spíše než o další hatchback poprosili značku o import dvoudveřového kupé Forte Koup, podobný, dostupný šmrncovní model by nám ani v nabídce evropského zastoupení nevadil...
Kia K3 Euro je lehce pozměněným modelem Cee'd, který nyní míří na korejský trh
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva