Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia K3 2013: Cee'd sedan pořádně představen
22.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ 6 x video) Na trh vyrazí pro začátek s jediným motorem, zato ho budou zdobit hned čtyři různá jména. Známe ale i rozměry a další detaily.
Kia nás poslední dobou zásobuje až neskutečným množstvím kompaktních novinek. Na jaře přišla s velmi povedeným Cee'dem a od té doby odhaluje jedno další odvozené provedení za druhým. Už jsme tu měli kombi, čerstvě se odhalilo třídvířko a také MPV Carens lze považovat za další karosářskou verzi Cee'du, jakkoli to chce trochu fantazie. V případě korejského modelu K3 ale mnoho fantazie netřeba, to je prostě Cee'd sedan jako vyšitý.
Automobilka jej po řadě upoutávek, úniků a špionáží ukázala světu už koncem července, od té doby o něm ale mnoho nového neřekla. Vlastně o něm ani zprvu neřekla skoro nic, a tak jsme dosud nemohli přesně specifikovat ani jeho rozměry, natož pak cokoli dalšího. To se po představení vozu korejským médiím během uplynulého týdne pochopitelně změnilo, a tak vám alespoň telegraficky můžeme říci to nejdůležitější.
Pokud jde o rozměry, můžeme už s jistotou říci, že vůz je 4 560 mm dlouhý, 1 780 mm široký a 1 435 mm vysoký. Je tak o 30 mm delší, 5 mm širší a o 25 mm nižší než jeho předchůdce, který nám bude bližší po vyřčení jména Cerato. Rozvor náprav se pak zvětšil o výrazných 51 mm na rovných 2 700 mm s pochopitelnými důsledky pro vnitřní prostor.
Techniku i vzhled můžeme odbýt celkem stručně. Vůz kompletně přebírá technické základy Cee'du hatchback a totéž lze říci o jeho vzhledu. Jiný je pochopitelně jen profil a záď, o které snad není troufalé říci, že hraje na stejnou notu jako koncernový Hyundai Elantra. Tedy že se pokouší být i tak trochu kupé a nabídnout atraktivnější linie než konzervativně střižený sedan.
V motorizacích je pro začátek jasněji než nad Hollywoodem - v Koreji si pod kapotu budete moci nechat namontovat jeden z jednoho motoru, atmosférickou benzinovou jedna-šestku s výkonem nejvýše 140 koní. Dynamikou se Kia nepochlubila (o co, že ji uhádnete z technických specifikací Cee'du 1,6 GDI...), spotřeba (či spíše dojezd) podle korejských norem má činit 14 km na litr, tedy asi 7,1 l benzinu na 100 km. Ano, i korejské normy jsou realističtější než ty evropské.
Kia se pochlubila i novými prvky výbavy, které se místnímu „semenáčovi” (nebo ce'menáčovi) až tak nepodobají. Nejzajímavější z nich je systém UVO umožňující částečné dálkové ovládání vozu přes chytré telefony. Pokud nevíte, co si pod tím představit, podívejte se na nedávné prezentační video, které možnosti tohoto řešení prezentovalo ve skoro filmové formě.
Zajímavější než diskuze nad beztak irelevantními asijskými specifikacemi a podivnými videy stejné provenience ale má menší průlet seznamem jmen, které bude tento vůz používat. Po Volkswagenu Brouk (který si obvykle říká brouk, ale asi v dvaceti jazycích) je to zřejmě vůz s největším počtem různých jmen. V Koreji je to K3, pro USA a Kanadu už bylo potvrzeno jméno Forte a pro Brazílii nebo Austrálii Cerato. Jestli se objeví také na našem trhu je otázkou, ale v Evropě by se příští rok měl prodávat též (může jít ale jen o trhy, kde malým sedanům fandí) a je docela pravděpodobné, že si nepodrží jméno Cerato, ale využije dobré image Cee'du. A máme tu jméno číslo čtyři.
Pak se v tom vyznejte, ale zatím je to jen spekulace. Více snad časem, do té chvíle si můžete prohlížet přiložené nové fotky, na kterých povětšinou uvidíte auto v jedné póze a dva sexy Asiaty ve třiceti, popř. jedno z šesti nových videí (vesměs bez lidí...).









































Procházení části fotek nové Kie K3 asi rychle omrzí. Automobilka se ale rozhodla prezentovat právě těmi...
Zdroje: Kia, Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 5 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nejnovější články
I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
před 2 hodinamiElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
před 4 hodinamiClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 5 hodinamiAspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
před 6 hodinamiMercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva