Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký
14.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Máme pro vás další oficiální informace o korejské raketě a také snímek, na kterém se 1 304 kg vážící kupé pro zábavu prohání po silnici.
Kia po včerejším úniku prvních fotek a detailů oficiálně odhalila svojí představu zábavného kupé se zadním pohonem a čtyřválcem, který ze svých dvou litrů díky turbodmychadlu vydoluje slušných 320 koní. Kromě zábavného svezení se prý koncept GT4 Stinger může pochlubit zcela sobeckým designem. Jestli na vás tak působí, posuďte sami, vzhled u korejských vozů zcela nevídaný je na každý dílem kalifornského týmu, jenž se podílel už na tvorbě konceptu Track’ster. GT4 Stinger považují jeho tvůrci za histroricky nejagresivnější koncept značky Kia, není však samoúčelný, neboť ukazuje jisté záblesky z budoucnosti.
Designéři se při tvorbě zaměřili spolu s inženýry na redukci hmotnosti, na funkčnost a čistou radost z jízdy, přičemž zopakujeme, že jako hlavní kámen k tomu použili motor 2,0 T-GDI a nakrátko poskládanou šestistupňovou manuální převodovku. Točivý moment je distribuován na zadní zakázkové dvacítky s obutím Pirelli P-Zero 275/35 R20. Na přední nápravě pak najdeme stejná hliníková kola s centrální maticí a karbonovými detaily, jen s o tři centimetry užšími pneumatikami. Brzdy byly svěřeny odborníkům od Bremba. Ti použili dvoudílné 15palcové vrtané kotouče se čtyřmi pístky.
Kupátko GT4 Stinger je postaveno na zakázkovém šasí s dvojitými lichoběžníkovými závěsy. Jeho sportovním proporcím nahrává délka 4 310 mm (je kratší než Forte sedan), dále šířka 1890 mm (širší než Kia Cadenza) a výška 1 250 mm (téměř o 23 milimetrů nižší než městské Rio). Poprvé jsme také mohli zaregistrovat hmotnost, která dosahuje celkem příznivých 1 304 kilogramů. Důležité pro zábavné jízdní vlastnosti bude také její rozložení. Korejcům se nakonec podařilo dosáhnout poměru 52:48 procent, přičemž větší hmotnost připadá na přední nápravu, údajně kvůli sportovnějšímu řízení. Bohužel, nadále jsme se nedozvěděli jízdní výkony.
Navenek vozu dominuje charakteristická přední maska chladiče, ovšem ta je zde větší než jsme zvyklí. Velmi zajímavé jsou kompletně „LEDkové” světlomety a dva chromované otvory na přední kapotě. Z nových fotografií také vynikají lépe průhledné A-sloupky, které se starají o to, aby řidič mohl z vozu vidět až v rozsahu 270 stupňů. Na obou stranách vozu bychom také našli integrované kanály pro chlazení zadních brzd, které jsou zvýrazněné černou barvou. Na zádi zase nepřehlédněte okno přecházející do zadního černého panelu a svítilny do tvaru C.
Ekvivalentně sportovní je také interiér s červenými detaily, skořepinovými sedadly, hliníkovými pedály a znovu pomocí LED podsvětlenými přístrojovým panelem. Na něm se nachází velký rychloměr a indikátor pro řazení. O poslání vozu ledacos napoví absencí audiosoustavy a koberečků, jen pod pedály je gumová rohož. Bohužel, teď je tu ta horší zpráva. Kia tvrdí, že produkční verzi konceptu GT4 Stinger nechystá, ale zároveň ji ani nevyškrtává z budoucnosti. Byla by škoda, kdybychom o tak designově sobecký vůz pro „benzinové magory“ a entuziasty měli přijít. Ostatně podívejte se, jak jezdí a jak asi bručí naživo.






















Parádní design a hlavě skvěle zábavné jízdní vlastnosti, to je to, co nám u Korejců zatím chybí. Asi se to ale jen tak nezlomí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva