Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký

(+ video) Máme pro vás další oficiální informace o korejské raketě a také snímek, na kterém se 1 304 kg vážící kupé pro zábavu prohání po silnici.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký

14.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Máme pro vás další oficiální informace o korejské raketě a také snímek, na kterém se 1 304 kg vážící kupé pro zábavu prohání po silnici.

Kia po včerejším úniku prvních fotek a detailů oficiálně odhalila svojí představu zábavného kupé se zadním pohonem a čtyřválcem, který ze svých dvou litrů díky turbodmychadlu vydoluje slušných 320 koní. Kromě zábavného svezení se prý koncept GT4 Stinger může pochlubit zcela sobeckým designem. Jestli na vás tak působí, posuďte sami, vzhled u korejských vozů zcela nevídaný je na každý dílem kalifornského týmu, jenž se podílel už na tvorbě konceptu Track’ster. GT4 Stinger považují jeho tvůrci za histroricky nejagresivnější koncept značky Kia, není však samoúčelný, neboť ukazuje jisté záblesky z budoucnosti.

Designéři se při tvorbě zaměřili spolu s inženýry na redukci hmotnosti, na funkčnost a čistou radost z jízdy, přičemž zopakujeme, že jako hlavní kámen k tomu použili motor 2,0 T-GDI a nakrátko poskládanou šestistupňovou manuální převodovku. Točivý moment je distribuován na zadní zakázkové dvacítky s obutím Pirelli P-Zero 275/35 R20. Na přední nápravě pak najdeme stejná hliníková kola s centrální maticí a karbonovými detaily, jen s o tři centimetry užšími pneumatikami. Brzdy byly svěřeny odborníkům od Bremba. Ti použili dvoudílné 15palcové vrtané kotouče se čtyřmi pístky.

Kupátko GT4 Stinger je postaveno na zakázkovém šasí s dvojitými lichoběžníkovými závěsy. Jeho sportovním proporcím nahrává délka 4 310 mm (je kratší než Forte sedan), dále šířka 1890 mm (širší než Kia Cadenza) a výška 1 250 mm (téměř o 23 milimetrů nižší než městské Rio). Poprvé jsme také mohli zaregistrovat hmotnost, která dosahuje celkem příznivých 1 304 kilogramů. Důležité pro zábavné jízdní vlastnosti bude také její rozložení. Korejcům se nakonec podařilo dosáhnout poměru 52:48 procent, přičemž větší hmotnost připadá na přední nápravu, údajně kvůli sportovnějšímu řízení. Bohužel, nadále jsme se nedozvěděli jízdní výkony.

Navenek vozu dominuje charakteristická přední maska chladiče, ovšem ta je zde větší než jsme zvyklí. Velmi zajímavé jsou kompletně „LEDkové” světlomety a dva chromované otvory na přední kapotě. Z nových fotografií také vynikají lépe průhledné A-sloupky, které se starají o to, aby řidič mohl z vozu vidět až v rozsahu 270 stupňů. Na obou stranách vozu bychom také našli integrované kanály pro chlazení zadních brzd, které jsou zvýrazněné černou barvou. Na zádi zase nepřehlédněte okno přecházející do zadního černého panelu a svítilny do tvaru C.

Ekvivalentně sportovní je také interiér s červenými detaily, skořepinovými sedadly, hliníkovými pedály a znovu pomocí LED podsvětlenými přístrojovým panelem. Na něm se nachází velký rychloměr a indikátor pro řazení. O poslání vozu ledacos napoví absencí audiosoustavy a koberečků, jen pod pedály je gumová rohož. Bohužel, teď je tu ta horší zpráva. Kia tvrdí, že produkční verzi konceptu GT4 Stinger nechystá, ale zároveň ji ani nevyškrtává z budoucnosti. Byla by škoda, kdybychom o tak designově sobecký vůz pro „benzinové magory“ a entuziasty měli přijít. Ostatně podívejte se, jak jezdí a jak asi bručí naživo.


Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 1 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 01Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 2 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 02Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 3 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 03Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 4 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 04Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 5 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 05Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 6 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 06Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 7 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 07Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 8 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 08Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 9 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 09Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 10 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 10Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 11 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 11Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 12 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 12Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 13 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 13Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 14 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 14Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 15 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 15Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 16 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 16Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 17 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 17Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 18 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 18Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 19 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 19Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 20 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 20Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 21 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 21Kia GT4 Stinger detailně, její design je prý naprosto sobecký - 22 - Kia GT4 Stinger Concept 2014 dalsi sada 22
Parádní design a hlavě skvěle zábavné jízdní vlastnosti, to je to, co nám u Korejců zatím chybí. Asi se to ale jen tak nezlomí

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.