Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia GT podrobněji: místo atmosférického V8 přeplňovaná V6
12.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Místo původně avizovaného vidlicového osmiválce má nový koncept Kia mezi předními koly šestiválec. Klasická koncepce ale zůstává.
Svět se asi doopravdy zbláznil. Všichni elektrifikují jako vzteklí, BMW plánuje pohon předních kol a Korejci v klidu uvádí na trh jednu zadokolku za druhou s patřičně velkými zážehovými motory. Tentokrát to ale není Hyundai a sériovka, ale sesterská značka Kia a koncepční studie, která ale naznačuje, že druhá polovina asijského koncernu také pomrkává po možnosti vyrábět auta hrabající těmi správnými kolečky.
Aktuální počin, o kterém jsme již psali, ovšem nedostane atmosférický motor V8 z Hyundai Genesis respektive Equus, jak si původně všichni mysleli, ale přeplňovaný vidlicový šestiválec. Přesto se zdá, že výkonům to nijak neublíží - agregát o objemu 3,3 litru má 395 koní a maximální točivý moment 540 newtonmetrů. Tuto sílu přenáší na zadní kola osmistupňová automatická převodovka.
Odvážně tvarovaná koncepční studie dostala proti sobě otevírané dveře odhalující pouze čtyřmístní interiér a značně spartánské pracoviště řidiče s výrazným přístrojovým panelem - Kia toto jednoduché pojetí popisuje jako „sofistikovaný a elegantní koncept“.
Kia GT to na frankfurtské IAA neměla daleko - byla navržena evropským stylistickým studiem sídlícím přímo ve Frankfurtu a podle zástupců značky deklaruje „významné poselství o budoucnosti a expanzi automobilky“ a rovněž „detailní pohled na design příštích modelů pod vedením Petera Schreyera“.
Kdo nemá předsudky a umí si představit čtyřdveřové GT ve své garáži bez ohledu na jeho původ u značky Kia, mohl by se podobného vozu v nabídce automobilky jednoho dne dočkat. Zda je součástí budoucích plánů i limuzína s pohonem zadních kol ještě není stoprocentně jisté, šéfdesignér firmy by si ale přál, aby byla.
„Bylo by snem dostat tento vůz do výroby. Má logické uspořádání, čtyři sedadla a solidní zavazadlový prostor, dokáže vás vtáhnout do děje a nabídnout patřičnou dynamiku. Toto je přesně ten vůz, který by Kia měla vyrábět,” uzavírá Peter Schreyer. A my rozhodně nejsme proti...
Kia GT na všech oficiálních obrázcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus