Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cee'd 2015: facelift oficiálně, je hlavně tříválcový a přeplňovaný
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský bestseller se změnil hlavně pod kapotou. Zlepšilo se odhlučnění a vůz má nabídnout i vyšší komfort.
O modernizaci Kie Cee'd se zmiňujeme již hezkou řádku měsíců, přičemž video pořízené na Ringu naznačovalo, že změny budou nemalé. Ve světle tohoto faktu se při spatření nemaskovaného vozu dostavilo mírné zklamání, v rámci vzhledu totiž korejská automobilka přistoupila jen k menším revizím. Ty aktuálně vyjmenovává oficiální tisková zpráva, podle které dorazí víceméně jen nová 16palcová a 17palcová litá kola, přemodelovaný nárazník s chromovými rámečky mlhovek nebo odlišný výplet čelní masky.
Mimo to se dočkáme ještě odlišného zadního nárazníku a jiné grafiky koncových diodových světel. Tím ale venkovní změny končí, za dalšími již musíme do kabiny. Zde je výraznou novinkou hlavně sedmipalcový displej multimédií a vylepšené odhlučnění. Dieselové verze se navíc dočkají ještě speciálního zvuk pohlcujícího materiálu, pročež by kabina měla skýtat příjemnější útočiště. Ověnčena také bude větším množstvím chromu, za příplatek pak můžete sáhnout po novém hnědém koženém čalounění.
Zamířit můžeme do motorového prostoru, kde na rozdíl od exteriéru a interiéru pomalu nezůstal kámen na kameni. Největší změna je přitom spojena s příchodem nového litrového tříválce T-GDI, který díky turbodmychadlu dává k dobru 100 nebo 120 koní. V obou případech pak můžete počítat ještě se 172 Newtonmetry točivého momentu, který je k dispozici v rozmezí 1 500 až 4 000 otáček. Jízdní dynamika či spotřeba ani jednoho modelu však bohužel zmíněna nebyla, dodat ae můžeme, že 1,4litrový a 1,6litrový benzinový motor zůstávají v nabídce beze změny, zatím. Předpokládáme ale, že Kia jen čeká na to, jak se trh vypořádá s novinkami - pakliže budou nové turbomotory žádané, jedna-čtyřku z nabídky vypustí a jedna-šestku vymění za přeplňovanou dvanáctistovku.
Přesunout se můžeme k 1,6litrovému turbodieselu CRDi, který prošel několika málo modifikacemi a nabízí 110 či 136 koní. Ve druhém případě oproti minulosti došlo k nárůstu o 8 koní, mimo to se zvýšil „krouťák“ z 265 na 285 Nm. Tuto pohonnou jednotku přitom bude možné spřáhnout s novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který má emise CO2 stlačit na 109 gramů na kilometr. Počítat tedy můžeme se 4,1litrovou normovanou spotřebou. Diesel 1,4 CRDi se zdá být parametry totožný jako u aktuálního Cee'du.
Přepracování se dočkala rovněž vrcholná verze GT, v jejímž případě 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec profituje z vyššího plnícího tlaku turbodmychadla. To vylepšilo točivý moment v nižších otáčkách a odezvu motoru, i když i nadále můžete počítat s 204 koňmi a 265 Nm. Dané zásahy však zlepšily sprint z klidu na stovku, který poklesl o jednu desetinu sekundy na 7,6 s. Mimo to lze pak nově počítat také s nižšími emisemi CO2 (170 g/km).
Kromě lepší dynamiky mohou také modely Cee’d GT a Pro_cee’d GT počítat s brzadmi většími o 20 milimetrů, což snížilo vzdálenost nutnou k zastavení ze stovky o 1,4 metru. Uvnitř pak najdeme nový volant se zploštělou spodní částí či hliníkové startovací tlačítko. A dorazil i režim GT Mode, po jehož aktivaci začne úřadovat zvukový generátor, který vylepší tóny motoru.
To je ale v případě vrcholné verze vše, vrátit se tak můžeme ke standardní nabídce, jež dále počítá s lehce modifikovaným zavěšením, které má zaručit vyšší komfort, vektorování točivého momentu pak umocní ovladatelnost. V rámci bezpečnosti je nově možné počítat také s detekcí aut ve slepém úhlu, vylepšen byl i parkovací asistent
Tím ale nemalá modernizace končí. Prodej faceliftované Kie Cee’d ve všech třech karosářských verzích odstartuje v červenci, ceny se nejspíše dozvíme v příštích několika málo dnech.




















Facelift se váže především k motorovému prostoru Kie Cee'd. Po stránce vizuální se již úřadovalo mnohem menší měrou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321