Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cee'd 2012: podrobné představení a první fotka kombi
3.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Těsně před ženevskou premiérou pro vás máme obšírné technické specifikace nového koně korejské značky Kia. Představí se rovnou i jako kombi.
Tip: Podívejte se již na pořádnou sadu živých snímků hatchbacku i kombi v našem ženevském fotospeciálu.
První fotografie druhé generace Cee'du máme od koncernu Hyundai-Kia k dispozici od poloviny ledna, kdy firma potřebovala urvat kousek pozornosti pro sebe v záplavě detroitských novinek. To se Korejcům samozřejmě povedlo, akorát že k obrázkům zapomněli uvést alespoň trochu konkrétnější informace. Druhá vlna fotek dorazila v polovině února, doprovodná data ovšem byla stejně kvalitní. Pokud ovšem spoléhala na to, že na kompletní odhalení vozu budeme čekat do ženevské premiéry, šeredně se přepočítala. Již dnes vám tak můžeme nabídnout prakticky kompletní technické specifikace a jedno překvapení narvch.
Jak bylo předem dané, při stavbě nového Cee'du se příliš nespekulovalo. Opět sdílí platformu se svým sourozencem i30. Jejich rozvor je identických 2 650 mm, což je naprosto stejná hodnota s předchozími vozy, nicméně konstrukce bude odlišná. Kia uvádí dramatické zlepšení torzní tuhosti až o 45 procent a podle dostupných informací si od toho slibuje značné zlepšení jízdních vlastností. Pochopitelně tužší karoserii byl přizpůsoben také podvozek. Ten opět využívá vzpěry MacPherson vpředu a multilink vzadu, navíc změnily se rovněž rozchody - přední je širší o 17 mm, zadní zase o 32 mm.
Zajímavé je, že také Kia jde proti proudu zvětšování nových modelů. Celková délka (4 310 mm) sice byla protažena o 50 mm, ale šířka i výška byly zredukovány o 10 mm. Mimochodem, koeficient aerodynamického odporu docela pohledného vozu činí Cx 0,30. Navzdory skoro zanedbatelné změně vnějších rozměrů se může posádka těšit z nějakých milimetrů navíc. Ve vertikálním směru přibylo pro hlavy cestující 12 mm a 21 mm pro nohy, vzadu je o 5 mm více místa na šířku v ramenou. Ani objem zavazadelníků nezůstal na svém čísle - zvětšil se o 40 litrů na celkových 380 l.
Ze začátku bude k mání různě naladěných pět motorů (tři zážehové a dva diesely) s výkonem od 90 (1,4 CRDi) do 135 koní (1,6 GDi), přičemž ke všem jednotkám - kromě čtrnáctistovek - bude možné objednat také automatickou převodovku. V zásadě platí, že motorizace i převodovky bude mít Cee'd stejné jako Hyundai i30 a dokonce se zdá, že se shodují také v některých naměřených parametrech. Kupříkladu nejsilnější naftový motor 1,6 CRDi o výkonu 128 koní zvládne akceleraci na stovku za 10,9 s a v průměru spotřebuje 4,1 l/100 km - i30 je na tom naprosto stejně. Po ilustraci: nejsilnější zážehový čtyřválec zrychluje na 100 km/h za 9,9 s a jezdí za 5,8 l/100 km. Jaká bude realita, ukážou až praktické testy, o co nejnižší čísla se ale budou téměř všechny Cee'dy snažit pomocí technologií souhrnně spojených do systému EcoDynamics obsahující třeba stop-start nebo odpojitelný alternátor.
Ve výbavě vozu se po vzoru modelu i30 objeví adaptivní posilovač řízení stavitelný do jednoho ze tří režimů - módy Comfort, Normal a Sport klasicky řeší odpor a zde také odezvu motoru.
O verzi kombi toho zatím moc nevíme, jisté ale je, že se v Ženevě představí současně s hatchbackem. Můžeme vám předem nabídnout alespoň první nepříliš kvalitní pohled na to, jak bude vypadat - bohužel jen zepředu, alespoň základní linie střechy je zřejmá i tak.
Hatchback půjde do prodeje hned po Ženevě ve druhém kvartálu letošního roku, kombi dorazí s menším zpožděním. Kie Cee'd bude opět vyráběna ve slovenské továrně v Žilině.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Kombík si zatím můžeme prohlédnout jen takto
Hatcbkack už jsme ale mohli vidět ze všech stran
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 52 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 51 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch