Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Carens 2013: další fotky a první detaily k novému MPV
26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový Carens stojící na základech Cee'du dostane jednodušší zadní nápravu, prodloužený rozvor a čtyři pohonné jednotky.
Publikováno 20.9., doplněno 26.9.: Kia Carens čtvrté generace, která v tuto chvíli již stojí na pařížském výstavišti připravena k zítřejšímu odhalení, byla zbavena dalších tajemství. Nové korejské MPV je dlouhé 4,53 m a to znamená, že bylo ve srovnání s předchůdcem zkráceno o 15 mm. Z Carensu ale ubylo i na šířku (- 15 mm) a navíc je i znatelně nižší (o 40 mm).
Doplnit můžeme také některé parametry motorů. Dieselová sedmnáctistovka má výkon 115 nebo 136 koní a nejvyšší točivý moment 260, respektive velmi slušných 330 newtonmetrů. Přímovstřikové čtyřválce na benzín jsou rovněž dva - 1,6 GDI disponuje 135 koňmi a 165 newtonmetry, nejsilnější 2,0 GDI nabídne 177 koní a 211 newtonmetrů. S touto výbavou zrychlí na stovku za 9,7 sekundy a pojede 203 km/h.
Ceny Kia ještě utajuje, víme ale, že na evropské trhy dorazí počátkem příštího roku a zákazníci budou mít na výběr tři rozměry kol - od šestnáct do osmnáct palců.
Přestože premiéra čtvrté generace MPV Carens může společně s návalem dalších novinek korejského koncernu Hyundai-Kia svádět k myšlence na drtivou vyhlazovací válku konkurence, zrovna v případě kompaktního vanu se Kia drží tradičních pravidel. Svou novinku představuje po šesti letech, ačkoli se v prodeji objeví poněkud později, odhadem začátkem příštího roku.
Skice, malůvky i fotky definitivní podoby vozu jste už na těchto stránkách měli možnost vidět, a tak trochu za vás jsme včera zkonstatovali, že vypadá v podstatě jako přifouknutý Cee'd 2012, což ale nebylo myšleno špatně. Na tomto tvrzení už asi mnoho nezměníme, z nové sady fotek bychom ale přisadili, že může Carens z některých úhlů připomínat také podobně koncipované Fordy.
Designu se dnes věnovat nebudeme, názor ať si po prohlédnutí fotek každý udělá sám, mohlo by vás ale zajímat, že tady máme pár podrobností k technice. Od včerejška bezpečně víme, že Carens bude mít podvozkově hodně společného s modelem Cee'd. Sdílí s ním jeho platformu a to znamená drobné zkrácení rozvoru z 2 700 na 2 650 mm. Což je i jeden z důvodů, proč si Kia dovolí nabídnout novinku i v sedmisedadlovém provedení, přestože na rozdíl od některých konkurentů nedostane posuvný ale klasicky otevíraný pár zadních dveří.
Dva podstatné rozdíly mezi hatchbackem a MPV ale najdete. Podlahová plošina je v zájmu většího vnitřního prostoru a tím pádem i komfortu poněkud širší a pohodlí posádky (a samozřejmě i úsporná opatření), to vše patrně vedlo konstruktéry k použití jednoduší zadní nápravy s vlečenými rameny a torzně pružnou příčkou. Včerejší prohlášení o jízdních vlastnostech pravděpodobně stejně kvalitních jako u nového Cee'du tak musíme mírnit, Carens bude preferovat jiné vlastnosti.
V motorovém prostoru vozu se objeví jedna ze čtyř pohonných jednotek. Půjde o dva naftové agregáty o objemu 1,7 litru a výkonu 115 nebo 135 koní. Stejný počet koní jako silnější diesel bude mít také zážehová šestnáctistovka s přímým vstřikováním GDI a nejsilnější zážehový motor 2,0 GDI bude disponovat 177 koňmi. Převodovky budou dvě, manuál i automat bude šestistupňový.
Ceny jsou pro tuto chvíli neznámé a diskuze o nich bezpředmětná - nepředpokládáme, že by je české zastoupení zveřejnilo už příští týden v době premiéry na pařížském autosalonu. Reálnější termín k uvedení ceníku se nám jeví přelom roku, případě o něco později v době reálného příchodu vozu na český trh.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Kia Carens na autosalonu ukázala svou praktičnost
Tohle jsou zatím všechny dostupné fotografie nové, čtvrté generace MPV Carens
Namísto posuvných dveří se budou muset majitelé Carensu spokojit s klasikou, podobně tomu bude v případě náhrady víceprvkové zadní nápravy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva