Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cadenza 2013: americká K7 má po premiéře, do Evropy se stále nechystá
17.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Sedan s pohonem předních kol bude v USA zřejmě k mání jen s 3,3litrovým šestiválcem o výkonu 296 koní, doplní jej bohatá výbava.
Korejská automobilka nedávno ohlásila, že během pěti let hodlá přijít hned s 51 faceliftovanými nebo zcela novými modely. Ne všechny se ovšem dostanou do Evropy, jak nám dokazuje nová Kia Cadenza. Sedan, který na podzim debutoval jako model K7 na domácím trhu, má totiž aktuálně premiéru na severoamerickém autosalonu, kde zástupci značky možnost exportu na Starý kontinent rozhodně nepotvrdili. Na druhou stranu jej zatím ani nevyvrátili, což nám jistou naději ponechává.
Změnilo se tedy něco od korejského debutu? Popravdě řečeno to tak nevypadá. I americká Cadenza dostala „tygří nos“, jak je označován aktuální design čelní masky, stejně tak vzadu nechybí diodová světla a mohutné oválné koncovky výfuku. Po stránce motorové pak novinka dostane zřejmě jen jedinou pohonnou jednotku, a to 3,3litrový motor V6 GDI o výkonu 296 koní a točivém momentu 345 Nm, který má zaručit zrychlení z klidu na stovku za 7,2 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h.
Výkon bude směřován na přední kola za pomoci šestistupňového automatu, který ve standardní výbavě doplní kožená sedadla, duální automatická klimatizace nebo audio systém Infinity (tentokrát vážně s „y”) pracující s 12 reproduktory. Chybět pak nebude ani osmipalcový dotykový displej se satelitní navigací, monitorování slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu, tempomat či vodu odpuzující čelní sklo. Mimo to dostanete v základu i 19palcová litá kola, vyhřívaná sedadla a elektricky stavitelný sloupek řízení, za příplatek pak Kia nabídne paket Premium obsahující jemnější kůži Nappa nebo panoramatickou střechu.
Ceny značka prozatím neoznámila, dozvědět bychom se je tak mohli s blížícím se příchodem na trh ve druhém čtvrtletí. Pro nás ale nejsou až tak relevantní, tedy pokud byste se nechtěli vztekat nad tím, na kolik takhle parádně vybavené auto se slušným motorem v Americe přijde...
Kia Cadenza má po korejské i americké premiéře, do Evropy se ale zřejmě nepodívá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva