Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Renegade má první evropské ceny. Trailhawk jen s dieselem, TigerShark nikde
23.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Němci si budou moci amerického Renegáta pořídit v přepočtu od 535 tisíc korun, diesely začnou o 100 tisíc Kč výše. České ceny by měly být nižší.
S postupujícím rokem se blíží start prodejů Jeepu Renegade, který se světu poprvé oficiálně ukázal na letošním ženevském autosalonu. S tím se pochopitelně pojí také ceny. Ty české vám zatím nabídnout nemůžeme, nejsou známé, ale pro německý trh již Renegade svůj ceník má, takže můžeme české ceny odhadnout.
Stále platí, že budou k mání čtyři verze výbavy: Sport, Longitude, Limited a Trailhawk. Všechny výbavové verze dostanou ESP, ASR, ABS, EBD, hromadu airbagů, všechna čtyři okna s elektrickým ovládáním, palubní počítač, tempomat s funkcí omezovače rychlosti, klimatizaci, palubní počítač nebo třeba systém UConnect se sedmipalcovým dotykovým displejem, Bluetooth, USB portem a hlasovým ovládáním. Vyšší verze budou mít otevírací střechu, adaptivní tempomat a plejádu různých jízdních asistentů, jako třeba upozornění při nechtěném opuštění jízdního pruhu nebo sledování mrtvého úhlu.
Základ nabídky tvoří varianta Sport, která nebude mít ve standardu ani přední mlhová světla, třebaže méně potřebné elektroniky bude na palubě požehnaně. V Německu bude také do 18. října k mání speciálka, nazvaná Opening Edition. Ta bude samozřejmě dražší, přihodí však navigaci, kožené čalounění, litá osmnáctipalcová kola nebo vyhřívání sedadel. Bude k dispozici jen s bílým nebo oranžovým lakem karoserie.
Ceník tedy začíná modelem Sport s benzínovým 1,6litrovým motorem E-torQ o výkonu 110 koní. Ten může pohánět jen přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku a v této specifikaci přijde na nejméně 19 900 eur, tedy cca 535 tisíc korun. Vyšší výbava Longitude přijde se stejnou mechanikou na 21 200 eur (cca 570 tisíc korun).
O stupínek výše stojí známá přeplňovaná čtrnáctistovka MultiAir, která nabídne 140 koní. Ta už může být spojena jak s jinými převodovkami, tak i s pohonem všech kol. V Německu však nebude k mání se základní výbavou Sport, varianta Longitude s ní přijde na 22 700 Eur, tedy cca 610 tisíc korun. Ještě vyšší výbava Limited bude o 1 600 Eur (43 tisíc korun) dražší, v případě pohonu všech kol a s ním spojené automatické převodovky si budou Němci muset připravit dalších 5 300 Eur (142 tisíc korun). Čtrnáctistovkou MultiAir mohou být vybaveny také vozy ze zmíněné Opening Edition; takovýto vůz přijde na 26 080 Eur (cca 700 tisíc korun).
Pro příznivce vznětových motorů jsou připraveny dvě jednotky MultiJet. Slabší šestnáctistovka začíná s verzí Longitude na 23 600 eurech, tedy 635 tisících korunách, vyšší Limited je o 1 600 Eur (43 tisíc korun) dražší. Na Opening Edition bude nutné přihodit dalších 1 780 Eur (přes 47 tisíc korun). Tento motor nebude moci být spojen s pohonem všech kol.
Silnější, dvoulitrový diesel naopak jinak než s pohonem 4x4 Němci nedostanou, alespoň prozatím. Budou ho však moci spojit s manuální převodovkou. Startuje na 26 500 eurech, tedy 710 tisících korunách, a to ve verzi Longitude. Limited je dražší opět o 1 600 eur, automat v této verzi přijde na 1 900 Eur (51 tisíc korun) navíc.
Dvoulitrový MultiJet také bude alespoň zpočátku jediným motorem, který bude možno si objednat do verze Trailhawk, která bude mimo asfalt nejschopnější. V ceníku také pochopitelně stojí nejvýše. Bude zde spolupracovat s automatickou převodovkou a přijde na 31 900 Eur, tedy zhruba 855 tisíc korun - a to skutečně není málo na vůz technicky spřízněný s Fiatem 500X. Ve standardu však bude systém pohonu všech kol s redukční převodovkou, zadní zavěšení Chapmanova typu a spousta dalšího offroadového vybavení, nemluvě o drsnějším vzezření.
V nabídce zatím nevidíme slibovaný 2,4litrový čtyřválec TigerShark, který má na kola poslat 184 koní. Doufejme, že se skutečně ukáže; byla by škoda ho nechat jen Američanům. Také ale nevidíme podlitrový dvouválec TwinAir, kvůli kterému bychom naopak slzu jistě neuronili.
Co se týče českých cen, můžeme zatím jen spekulovat. Podle srovnání německé a české nabídky konkurence však odhadujeme, že základní model bude začínat okolo 450 tisíc korun, silnější benzínový motor by mohl startovat u 490 tisíc. Dieselová šestnáctistovka by se mohla pohybovat od nějakých 530 tisíc korun, dvoulitrový MultiJet od 600 tisíc a nejvyšší verze, tedy naftový dvoulitr s výbavou Trailhawk by se mohl pohybovat okolo 720 tisíc korun.
Podle dřívějších informací půjde Jeep Renegade v Evropě do prodeje toto léto. Německý start by tomu odpovídal, ten český na sebe, doufejme, nenechá dlouho čekat. A než k němu dojde, jistě vám budeme schopni přinést přesnější ceny tohoto „baby Wrangleru“.
Přehled německých cen Jeepu Renegade
1,6 E-torQ 110 koní Sport: 19 900 Eur, tedy 535 tisíc korun
1,6 E-torQ 110 koní Longitude: 21 200 Eur, tedy 570 tisíc korun
1,4 MultiAir 140 koní Longitude: 22 700 Eur, tedy 610 tisíc korun
1,4 MultiAir 140 koní Limited: 24 300 Eur, tedy 653 tisíc korun
1,4 MultiAir 140 koní Opening Edition: 26 080 Eur, tedy 700 tisíc korun
1,4 MultiAir 170 koní 4x4 Limited Aut.: 29 600 Eur, tedy 795 tisíc korun
1,6 MultiJet 120 koní Longitude: 23 600 Eur, tedy 635 tisíc korun
1,6 MultiJet 120 koní Limited: 25 200 Eur, tedy 678 tisíc korun
1,6 MultiJet 120 koní Opening Edition: 26 980 Eur, tedy 725 tisíc korun
2,0 MultiJet 140 koní 4x4 Longitude: 26 500 Eur, tedy 710 tisíc korun
2,0 MultiJet 140 koní 4x4 Limited: 28 100 Eur, tedy 755 tisíc korun
2,0 MultiJet 140 koní 4x4 Opening Edition: 29 880 Eur, tedy 802 tisíc korun
2,0 MultiJet 140 koní 4x4 Limited Aut.: 30 000 Eur, tedy 805 tisíc korun
2,0 MultiJet 170 koní 4x4 Trailhawk Aut.: 31 900 Eur, tedy 855 tisíc korun
Jeep Renegade jde v Německu do prodeje, Opening Edition bude k mání do 18. října
Německé ceny Renegadu startují v přepočtu na 535 tisících korunách. U nás by měl být levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva