Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Grand Cherokee 2015: SRT dostalo navíc výkon, standard výbavu
3.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Novinky pro Grand Cherokee znamenají aktivní rušení hluku ve standardu vyšších verzí a dvě nové speciálky: Summit California Edition a SRT Red Vapor.
Podobně jako sportovní konec nabídky amerického Chrysleru, i tomu offroadovému se pro rok 2015 dostane drobných vylepšení. Jeep světu představil novinky, které přichystal pro model Grand Cherokee, a to jak pro standardní model, tak i pro vrcholnou verzi SRT.
Změny u standardních verzí se týkají zejména nejvyšší varianty Summit. Ta dostane do základní výbavy navíc aktivní rušení hluku, laminované, lépe zvuk těsnící čelní sklo a podsvícení do hliníkových prahů dveří. Interiér může nově být čalouněn také béžovou kůží s názvem Argentina Tan a černým prošíváním v kombinaci s obložením palubní desky tmavým dřevem.
Do nabídky také přibude specialitka Summit California Edition. Nečekejme výkonnější klimatizaci a chlazení motoru, standardní mechanika dostačuje - ostatně, všechny motorizace mají i chladič oleje. California Edition nabídne jen vizuální úpravy, konkrétně zrcátka, kliky a dolní části nárazníků lakované v barvě vozu, detaily karoserie v platinovém chromu a 20" kola v provedení Satin Carbon.
Motorová nabídka zůstává beze změny, standardem pro všechny verze od Lareda po Summit je 3,6litrový šestiválec Pentastar, který na zadní nebo všechna kola pošle 290 koní a 354 Nm a v kombinaci si řekne o 13,4 litru benzínu na 100 km. Další volbou je osmiválec Hemi o objemu 5,7 litru, který nabídne 360 koní a 531 Nm, to všechno za 15,7 l/100 km. Pro milovníky nafty má Jeep připraven italský třílitrový EcoDiesel, kterému má stačit 10,9 l/100 km k výkonu 240 koní a 572 Nm. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Také nejvyšší varianta SRT do roku 2015 vyjede s několika novinkami. Začněme u té nejpodstatnější - 6,4litrová V8 Hemi nyní nabídne více výkonu. Na všechna kola pošle 475 koní a 637 Nm, o 5 koní a 6 Nm více, než nabízela doposud. Sílu přenáší rovněž automatický osmikvalt, ovšem jiný než v případě standardních, klidnějších verzí.
Zrychlení tohoto stroje na stovku má trvat jen 4,8 vteřiny a maximálka činí 257 km/h. Ze stovky údajně zastavíte za něco málo přes 35 metrů, což je na velké SUV velmi dobrá hodnota, a čas potřebný na disciplínu 0-160-0 km/h je 16,3 vteřiny. Spotřeba zatím není známa, nebude ale nižší než v případě 5,7litrového Hemi.
A stejně jako v případě vrcholu standardní části nabídky Grand Cherokee, varianty Summit, dostane verze SRT nově systém aktivního rušení hluku. Jinak zůstane interiér i zevnějšek tohoto „splašeného indiána” beze změn, stejně jako zbytek mechaniky. Zůstávají pneumatiky Pirelli Scorpion Verde nebo P Zero, brzdy Brembo se šesti pístky vepředu a čtyřmi vzadu a nastavitelné odpružení Bilstein.
Do nabídky i zde přibude speciální edice. Dostane název Red Vapor a přivane černé detaily zevnějšku, podsvícená loga SRT, jiný kryt motoru, černá 20" kola designu Goliath a červené drobnosti v interiéru. Bude k mání ve třech barvách - samozřejmě v červené Redline Red a také v perleťové černé Brilliant Black Crystal a bílé Bright White.
Kolik si bude Jeep za inovace účtovat, zatím nevíme, ale neočekávejme velké odlišení od cen modelového roku 2014. Ty v USA startovaly na 31 495 dolarech (653 tisíc korun) za verzi Laredo a končily na 64 380 dolarech (přes 1,3 milionu korun) za vrcholnou SRT. Speciálky Summit California Edition a SRT Red Vapor budou pochopitelně o něco dražší.
Jeep připravil pro Grand Cherokee modelového roku 2015 ve verzi Summit několik novinek...
... a také speciálku Summit California Edition, která se liší zevnějškem
Splašená verze SRT dostala trochu výkonu navíc...
... a edice SRT Red Vapor také černé detaily exteriéru
Nejvyšší výbava Summit se ukázala i na videu, nic než tichou jízdu po silnici ale nečekejte
V případě ostrého SRT je video zhruba stejně zábavné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 9 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 10 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva