Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Grand Cherokee 2013: facelift ve jménu LED a osmi automatických kvaltů
14.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mezi detroitskými premiérami se objevuje také facelift Jeepu Grand Cherokee. Kromě pozměněného vhledu přináší hlavně osmistupňový automat.
Současný Jeep Grand Cherokee s interním označením WK2 byl poprvé představen na newyorském autosalonu v roce 2009 a do prodeje se dostal v létě roku následujícího. Patrně byste o něm už i proto asi neřekli, že potřebuje omlazovací kúru, koncern Fiat-Chrysler to nicméně viděl opačně. Na detroitském autosalonu představil jeho modernizovanou verzi a do parády si vzal také nejvýkonnější provedení SRT8.
Sami vidíte, že s rozpoznáním aktuálního faceliftu nebude mít větší potíže ani člověk, který se v jednotlivých generacích Jeepu Grand Cherokee příliš neorientuje. Vůz dostal nová světla (v lepší výbavách jde o bi-xenony) nápadně připomínající svým tvarem ty z Chrysleru 300, ačkoli vzájemným srovnáním poznáte, že nejde o identickou techniku. Kromě nich designéři radikálně ubrali na chromovaní masky chladiče a vyměnili také přední nárazník. Ještě poněkud jinak vypadá příď SRT8, kterou charakterizuje začerněné okolí světel a masky a pásy LED naroubované po stranách původního nárazníku.
Podobným způsobem byly modifikovány rovněž zadní partie auta. Koncová světla dostala LED a po rozsvícení můžou na dálku kdekoho zmást tím, že svým ztvárněním tak trochu připomínají „lampy“ kombíků a SUV Audi.
Menší změny má za sebou také interiér, zahrnující například nový tříramenný volant se standardně dodávaným pádlovým řazením, sedmipalcový programovatelný dotykový displej, multimediální rozhraní UConnect používaný v Chryslerech a vyměněn byl také volič automatické převodovky. V seznamu příplatkové výbavy se objevuje více barev koženého čalounění či další typy kořenového dřeva (podle Jeepu pravého).
Patrně nejdůležitější technickou změnou „velkého náčelníka“ je výměna převodovky. Bez ohledu na to, jestli dáte přednost třílitrovému dieselu V6 s původním výkonem 241 koní a točivým momentem zvýšeným z 550 na 570 newtonmetrů, zážehovému Pentastaru 3,6 V6 s 286 koňmi nebo osmiválci 5,7 HEMI se systémem deaktivace válců, pokaždé dostanete nový osmistupňový automat místo pěti nebo šestistupňového. Jeep říká, že tato přestavba snižuje třeba u modelu V8 průměrnou spotřebu o pět procent, při současném vylepšení dynamiky.
Osmistupňová převodovka se samozřejmě dostala také pod kapotu Grand Cherokee STR8 s vidlicovým osmiválcem o objemu 6,4 litru, výkonu 477 koní a točivém momentu 630 newtonmetrů. Chrysler čas zlepšení akcelerace na stovku neuvádí a stejně si nechává pro sebe i zlepšení papírové spotřeby. Upozorňuje pouze na „dramatické zlepšení pružného zrychlení“, opět ale bez konkrétních čísel.
Termín nástupu Jeepu Grand Cherokee, vedeného ve Spojených státech jako modelový rok 2014, oznámen zatím nebyl, Chrysler však nemá důvod otálet. Dá se předpokládat, že termín nástupu do showroomů bude stanoven někdy v první polovině letošního roku.
SRT8, včetně zbylých motorizací, dostal novou osmistupňovou automatickou převodovku
Novinkou na americkém trhu je třílitrový diesel s výkonem 241 koní, dosud byl k mání jen mimo USA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus