Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Compass a Patriot 2013: „převodovkový facelift” i pro menší SUV
14.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Chrysler představil v Detroitu vylepšený Patriot a Compass. Revize se zaměřila především na rozšíření nabídky převodovek a vylepšení jedné stávající.
Italsko-americký koncern Fiat-Chrysler nemá na dnes otevřeném autosalonu v Detroitu pouze modernizovaný Jeep Grand Cherokee, který jsme si již podrobně představili, ale o pozornost návštěvníků výstavy se budou ucházet taktéž lehce přepracované modely Patriot a Compass.
Podobně jako u vrcholného vozu značky Jeep, rovněž u dvou menších crossoverů postavených na společné platformě o rozvoru 2 634 mm hraje hlavní roli nový automat 6F24. Dosud se Patriot a Compass spoléhaly kromě manuálu na příplatkovou převodovku s plynulou změnou převodu, teď se ale výbava poněkud mění. Kromě revidovaného variátoru CVT2L budou motory kombinovány ve výbavě Sport (za příplatek) a Latitude i Limited (standard) také se šestistupňovým automatem od společnosti PowerTech, stoprocentní dcery korejského konglomerátu Hyundai.
Jeep oficiálně potíže s předchozím CVT nepřiznává, v zákulisí se však špitá, že ke změně stávající techniky a doplnění nabídky o klasický automat s hydrodynamickým měničem (který se již pracuje v Dodge Dart) došlo hlavně proto, aby se crossovery zbavily hluku, vibrací a celkově nízké kultivovanosti.
Automobilka v oficiální zprávě u techniky PowerTech zdůrazňuje dlouhou šestku, která se má postarat o nízkou spotřebu při ustálené rychlosti na dálnicích, parametry však asi ještě naměřené nemá, protože je nezveřejnila. Informuje jen o tom, že finální převod se bude lišit v závislosti od motoru (pro USA 2,0 se 159 koňmi a 2,4 s výkonem 175 koní) a pohonu buď 4x2 nebo 4x4.
Americká klientela Jeepu se přepracovaných modelů Patriot a Compass dočká ve druhém kvartálu letošního roku. Ceny prvního se podle amerického Autoblogu nezměnily, v případě druhého můžou být lehce vyšší. Zdali to bude platit i pro zbytek světa, v tuto chvíli ještě netušíme.
Zásadní novinkou obou crossoverů je nová šestistupňová automatická převodovka
Zdroje: Jeep, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva