Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeep Compass 2011: malý velký Cherokee
17.12.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeep Compass proslul svým kontroverzním designem, nyní se bude muset spolehnout jiné přednosti. Pro nový modelový rok byl totiž kompletně přepracován a vypadá nyní podobně jako nový Grand Cherokee.
Snad neurazím mnoho našich čtenářů když řeknu, že poslední generace Jeepu Compass se po designové stránce příliš nevydařila. Snaha o spojení linií klasických modelů značky s tvary velkého SUV vyústila v cosi podivně kulatého, co více než robustní SUV či off-road připomínalo pojízdnou ponorku kapitána Nema. Dny této kreace jsou ale defintiivně sečteny, Compass se totiž pro rok 2011 dočkal faceliftu, který vozu přinesl více novinek než generační výměna u Volkswagenu.
Dramatické změny se odehrály hlavně na přídi. Po dosavadním vzhledu Compassu není ani památky a nové je vepředu úplně všechno - nárazník, světla, maska chladiče, kapota motoru i blatníky. Jestli je vám výsledný vzhled povědomý, jistě máte hlavu plnou nové generace modelu Grand Cherokee, který se zrovna začal prodávat i u nás. Je to trochu neoriginální, ale Jeep v tomto případě vsadil na jistotu - nový Cherokee se líbí, tak proč zkoušet něco jiného...
Na zbytku vozu se až tak mnoho změn neodehrálo, tedy ve srovnání s perestrojkou přídě jistě ne. Na zádi si můžeme všimnout nových světel s LED a trochu jiného zpracování nárazníku. Pokud si k tomu přidáme nový design kol a pár odlišných chromovaných lišt, jsme s výčtem změn u konce.
V interiéru prý najdeme kvalitnější materiály, přepracována byla přední sedadla, loketní opěrka a volant. Vůz má ve výbavě navigaci Sirius a lepší audiosystém s reproduktory Boston Acoustic i iPod a Bluetooth konektivitou. Spoleh nadále bude i na širokou standardní výbavu, do níž patří mj. automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava, tempomat nebo kola z lehkých slitin.
Pod kapotou inovovaného Compassu najdeme dva zážehové motory. Prvním je dvoulitrový čtyřválec s výkonem až 117 kW (158 koní) a největším točivým momentem 191 Nm, druhým pak „stejněválcová” 2,4 s až 126 kW (172 koní) a 250 Nm. Základní verze s trvalým pohonem všech kol přitom bude vykazovat průměrnou kombinovanou spotřebu jen 8,4 l/100 km, což z ní učiní vůbec nejúspornější SUV prodáváné v Americe.
Oba nabízené agregáty budou dodávány standardně s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, za příplatek bude k dispozici bezstupňový automat CVT. Dle vybrané verze bude vůz k dispozici s pohonem všech, nebo jen předních kol, přičemž v nabídce bude i speciální provedení „Trail Rated”. To vozu dodá lepší průchodnost terénem. díky o 25 mm vyšší světlosti, ochranným plátům na podvozku, plnohodnotné rezervě nebo tažným okům.
Jeep Compass 2011 začně sjíždět z výrobních linek v Illinois již během prosince a do prodejů se dostane začátkem nového roku. Kdy a v jakém podobě se objeví v Evropě, to zatím nevíme.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva