Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ven se dostal přehled základní výbavy nové Corvette, při její ceně je to zázrak
2.8.2019 | Petr Prokopec
Už z technického pohledu je nabídka nové Corvette neuvěřitelná, 500koňový sporťák s motorem uprostřed za podobné peníze dosud existoval jen v naivních snech. Ani jeho výbava ovšem není marná.
Dnes znovu zabrousíme k osmé generaci Chevroletu Corvette. Ta nepřestává fascinovat, zejména svou cenou. Počítalo se s tím, že kvůli přesunu motoru z přídě doprostřed a příchodu většího množství exotických materiálů bude vůz stát přes 100 tisíc dolarů (cca 2,33 milionu korun). Chevrolet však každého naprosto šokoval, když oznámil, že základní Corvette C8 bude startovat méně než 60 tisíc dolarů (1,39 milionu korun). Nikdo totiž nečekal, že kupé s motorem uprostřed a výkonem 497 koní bude pomalu za hubičku.
Pokud se přitom nyní začínáte obávat toho, že za své peníze dostanete pouze holobyt s vysokým výkonem, můžete si oddechnout. Ocelová kola, látkové čalounění a bubnové brzdy rozhodně nejsou na programu dne. Poněkud předčasně, byť oficiálně odhalený přehled výbav všech verzí přes jeden z prodejních webů GM ukazuje mnohem zajímavější realitu. Už základní úroveň výbavy 1LT počítá se sedadly GT1, která jsou čalouněna kůží a elektricky nastavitelná v osmi směrech. Vyhřívání se sice nedočkala, to je však jen malá vada na kráse. O komfort posádky se totiž velmi dobře postará třeba duální automatická klimatizace.
Tím výčet prvků výbavy zdaleka nekončí, k dispozici samozřejmě budou i multimédia s 8palcovým displejem a funkcemi Apple CarPlay a Android Auto. Chybět nebude ani audio systém Bose s deseti reproduktory či zpětná kamera s parkovacím asistentem, který rozhodně přijde vhod. Mimo to dorazí ještě 12palcový digitální přístrojový štít nebo bezklíčové odemykání a startování. Motor pak ostatně bude možné „nahodit“ i na dálku přes mobil.
Z interiéru se můžeme přesunout k zevnějšku, který ozdobí 19palcová přední kola obutá do pneumatik o rozměru 245/35, zatímco vzadu se otáčí dvacítky s obutím o rozměru 305/30. Kotoučové brzdy samozřejmě najdeme ve všech rozích, přičemž ty přední mají možná i překvapivě menší průměr než ty zadní (320 mm versus 338 mm). Zmínit můžeme také mechanický samosvorný diferenciál, stejně jako bychom neměli opomenout osmistupňový automat a 6,2litrový osmiválec.
Jak je tedy patrné, již základ je tak rozsáhlý, že v něm máloco vysloveně chybí. A to mluvíme jak o komfortu, tak o samotné jízdě. Vlastně tedy není divu, že Corvette C8 je pro první modelový rok 2020 prakticky vyprodaná. Je však otázkou, kolik lidí sáhne po úplném základu a kolik se nechalo zlákat vyšším luxusem. Pokud totiž zvolíte výbavu 2LT, dočkáte se dále head-up displeje, navigace, bezdrátového dobíjení mobilu či monitoringu aut ve slepém úhlu.
Úroveň 3LT pak umožní výběr z většího množství odstínů karoserie, jež budete moci spárovat se sedadly GT2, kůží Nappa a karbonovými dekory. Pokud ovšem ani to není dostačující, je tu ještě příplatková výbava, do které je zařazen třeba paket Z51 Performance navyšující výkon motoru na 502 koní. Za to je zodpovědný hlavně sportovní výfukový systém, kromě něj ovšem nechybí ani o chlup větší brzdy nebo vylepšené chlazení a pár hračiček v interiéru.
Chevrolet zatím nezveřejnil kompletní ceník, není tak jisté, kolik za úrovně 2LT a 3LT zaplatíte. Stejně jako nevíme, o kolik se sníží váš bankovní účet při zaškrtnutí paketu Z51. Nicméně se dá předpokládat, že i v plné polní bude Corvette C8 k dispozici za méně než dva miliony korun. To je zcela bezkonkurenční nabídka, kvůli které mohou mít lidé od Porsche, Ferrari či Lamborghini dost neklidné spaní.



Nová Corvette C8 dokáže již v základu uspokojit všechny vaše smysly. Je proto ještě působivější, že vůz startuje na 1,39 milionu Kč
Na oficiálních fotkách se pochopitelně ukázaly lépe vybavené verze, propast mezi jimi
a základem ale není
Zdroj: GM Fleet Order Guide
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 10 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva