Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar zvažuje další SUV, zařadilo by se pod dolaďovaný F-Pace
7.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ špionážní foto) Britové brzy představí své první SUV F-Pace. Zamířit však chtějí i do nižšího segmentu, kde se odehrávají skutečné prodeje.
Před pár dny jsme si posvítili na nový Jaguar F-Pace, který se naživo představí odborné i laické veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu. Dynamicky chce převálcovat Porsche Macan, v rámci registrací pak má značku nakopnout do vyšších sfér. Britská expanze tím ovšem neskončí, místo toho máme spíše tu čest s jejím počátkem. Šéf prodejního oddělení Andy Goss totiž uvedl, že Jaguar se hodlá stát globální značkou.
Aby ovšem k takovému kroku mohlo dojít, musí značka rozšířit své portfolio. V tomto směru tu již máme nový sedan XE a zakrátko dorazí zmíněný F-Pace, přičemž zmínit můžeme i nedávno odhalené XF. Skutečné prodeje se však odehrávají v poněkud nižším segmentu, kde operuje Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque. Jen tyto dva modely přitom podle Gosse dovedou oslovit 200 000 zákazníků ročně.
Je tedy zjevné, po jakém segmentu Britové pošilhávají, přičemž střetnout se nehodlají pouze s modely sesterské značky, ale také s Audi Q3, BMW X1 či Mercedesem GLA. To šéf prodejního oddělení jen potvrzuje, neboť dodává, že „pokud Jaguar vyrobí vůz, který se v hierarchii zařadí pod XE, pak to nebude sedan“. Důvodem je přitom ten fakt, že o takový model není v prémiovém segmentu enormní zájem.
„Pokud se podíváte na vývoj globálního trhu mezi současností a rokem 2020, pak veškeré segmenty zahrnující crossovery, sportovní crossovery a SUV počítají s nemalým růstem, a to proto, že daný trend je celosvětový. Takový Land Rover přitom globální značkou je, ale Jaguar bohužel nikoliv. Na mnoha místech jej tak nenajdete, neboť ještě donedávna vyráběl jen zadokolky s osmiválcovým motorem.“
Směřování značky je tedy jasně dané, hned tak k němu ovšem nedojde. Goss totiž dodává, že zatímco německá konkurence aktuálně pošilhává i po těch nejokrajovějších částech trhu, Jaguar se teprve začíná zabydlovat v těch hlavních kategoriích. Jakmile ovšem bude ukončena modernizace kmenového portfolia, přijdou na řadu další novinky.
Goss naznačuje, že aktuálně Britové pomalu hrají šachy a připravují své budoucí tahy, přičemž k dispozici mají platformu, továrny a s ohledem na stále vyšší registrace zjevně i finance. Zahlcení trhu se ale obávat nemusíme, neboť prodejní šéf značky dodává, že v nejbližších letech Jaguar rozhodně nedosáhne na pomyslný strop.
Důležité je, aby každá novinka dodržela dynamické standardy. „Jaguar je vnímán jako sportovní automobilka. Pokud tedy každý nový produkt bude odpovídat tomuto renomé, pak je jeho prodejní potenciál nemalý.“ Ambice jsou tedy dané, nyní jen stačí, aby byly naplněny.
Jaguar F-Pace je prvním výletem značky do segmentu crossoverů a SUV. Jen u jednoho zástupce ale zřejmě Britové nezůstanou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 10 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 11 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva