Jaguar XS chce plně konkurovat BMW 3, kromě sedanu přijde i jako kupé a kombi

Celohliníkovou architekturu chce Jaguar doplnit úspornými i výkonnými motory. Kromě toho připravuje i hybridy, prim však bude hrát design.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar XS chce plně konkurovat BMW 3, kromě sedanu přijde i jako kupé a kombi

26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar XS chce plně konkurovat BMW 3, kromě sedanu přijde i jako kupé a kombi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Celohliníkovou architekturu chce Jaguar doplnit úspornými i výkonnými motory. Kromě toho připravuje i hybridy, prim však bude hrát design.

Britská automobilka na sebe na frankfurtském autosalonu upozornila především studií C-X17. Toto SUV však dorazí až ve druhé vlně nových modelů, ta první se zaměří na rivala BMW řady 3 se zatím neznámým jménem, nejpravděpodobnější se ale teď zdá být označení XS. Jen u sedanu ale Jaguar nezůstane, v showroomech jej totiž doplní také kupé a kombík. Aktuálně sice není jisté, kdy se tak stane, podle globálního šéfa designu Adriana Hallmarka by se však i jejich premiéra měla co nejvíce blížit roku 2015.

Po stránce mechanické se u všech novinek počítá s architekturou iQ[Al], kterou v hesenské metropoli představil výše zmíněný koncept. Pohon pak dostanou na starosti přeplňované dvoulitry spalující benzin i diesel, které prý po stránce emisí CO2 nepřesáhnou 100 g/km. Jaguar se tak bude moci obejít bez hybridní techniky, jak toho ale dosáhne (bavíme se o čtyřlitrové spotřebě u vozu střední třídy...) ale neupřesňuje. Snad leda že by skutečné redefinoval standardy prémiového segmentu, jak sám tvrdí...

Neznamená to ovšem, že by Britové s elektromotorem nepřišli - ve vývoji jsou prý hned tři různé systémy. Žádný z nich přitom nemá nic společného s Range Roverem Hybrid, alespoň jeden však prý využije technologii blízkou té používané ve Formuli 1. Podle Hallmarka totiž nabídne výkon „jen na krátkou chvíli, jako KERS v F1“. Jednat se tak zřejmě bude o určitou formu super-kondenzátoru, jakou představila Toyota na modelu Yaris Hybrid-R.

Vyjma toho ovšem nebudou chybět ani klasické výkonnější pohonné jednotky, které počítají s třílitrovým turbodieselem o výkonu 240 koní a třílitrovým benzinovým šestiválcem produkujícím koní 340. I proto si je Hallmark jistý tím, že nové modely „pohodlně“ zvládnou navýšit stávající prodeje na dvojnásobek.

Jaguar zároveň doufá, že rozšířením řady získá značka mnohem větší rentabilitu. „Největším problémem modelu XF Sportbrake je fakt, že se jedná o regionální produkt - 90 procent objemu totiž skončí v Evropě. Výroba přitom stojí velké peníze a my ani po osmi letech nedostaneme naši investici zpátky,“ dodává šéfdesignér značky.

Je tedy dost možné, že kromě oznámených variant dostaneme i další možné křížence, kteří by pokryly třeba BMW 3 GT. To je ovšem poměrně vzdálená budoucnost. Ta blízká se soustředí na jediné - na výrobu nejhezčího modelu v daném segmentu. Ten by přitom měl startovat na sumě 25 000 GBP (cca 750 000 Kč).


Jaguar XS chce plně konkurovat BMW 3, kromě sedanu přijde i jako kupé a kombi - 1 - Jaguar XC Coupe renderJaguar XS chce plně konkurovat BMW 3, kromě sedanu přijde i jako kupé a kombi - 2 - Jaguar XS Combi render
Nové karosářské varianty menšího Jaguaru se již představily na prvních počítačových ilustracích

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.