Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá

(živé fotografie) Jaguar v Ženevě plně odhalil svůj nejsilnější sériový model. S názvem XKR-S a 550 koňmi slibuje netradiční zážitky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá

2.3.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(živé fotografie) Jaguar v Ženevě plně odhalil svůj nejsilnější sériový model. S názvem XKR-S a 550 koňmi slibuje netradiční zážitky.

Miloš V. Kratochvíl při psaní své knihy „Dobrá kočka, která nemlsá” zřejmě nemyslel na jaguáry, ale mně se při psaní článku o Jaguaru XKR-S vybavila jeho kniha ihned. Tento model bude velmi pravděpodobně dobrým autem, ale s kompresorem přeplňovaným osmiválcovým pětilitrem, proslulým to drtičem CCS karet, si za své služby jistě nechá neméně dobře zaplatit. Ale vezměme to popořádku.

Vůz jsme vám krátce představili již před týdnem s tím, že vám ze Ženevy přineseme další detaily. Bohužel, mnoho nového jsme se pod Alpami nedozvěděli, a tak vám v tomto článku více než co jiného nabízíme nové oficiální a také naše vlastní živé snímky.

Máme-li zrekapitulovat to nejdůležitější, pak se vůz vyznačuje především upraveným pětilitrovým vidlicovým osmiválcem přeplňovaným kompresorem. Toho využívá i slabší XKR, u S verze byl ale jeho výkon posunut až k 404 kW (550 koní) a točivým moment atakuje hranici 680 Nm. To je oproti XKR 40 koní resp. 70 Nm navíc a právě díky dodatečné porci kilowattů novinka zrychluje na stovku jen za 4,2 sekundy, 160 km/h zdolá za působivých za 8,6 sekundy a nejvyšší rychlost činí 300 km/h jen proto, že více vozu neodovolí elektronický omezovač. Spotřebu paliva Jaguar zatím nezveřejnil, ale ta normovaná je u tohoto motoru beztak nicneříkající. Kompresor a nízká spotřeba zkrátka nejdou dohromady a vidět u tohoto vozu při ostré jízdě na ukazateli průměrné spotřeby číslovku vyšší než 50 jistě nebude vyžadovat až tak velký um.

Sluší se dodat, že standardem pro XKR-S je automatická převodovka, ostatně jako v rámci celé řady XK. Zajímavěji již působí zmínka o upraveném podvozku, který vůz mj. poslal o 10 mm blíže k zemi, a upraveném řízení tlumičů, které budou jednat s ohledem na ostřejší charakter vozu, než jaký nabízí XK či XKR.

Vzhled novinky je skutečně svérázný, vůz hlavně díky své barvě vypadá jak Taťka Šmoula na steroidech. Dojem přitom dělá nejen jen svou barvou, ale i řadou doplňků - nové jsou oba nárazníky, přední blatníky, boční prahy, velké přítlačné křídlo na zádi, zadní difusor, čtveřice chromovaných koncovek výfuku a pár černě zbarvených doplňků. Stejně zbarvena jsou navíc i 20" kola z lehkých slitin. Aby toho nebylo málo, XKR-S se odlišuje ještě LED v předních světlometech a uvnitř speciálním koženým čalouněním tvářícím se jako by bylo ztvárněno z karbonových vláken (není).

Dále víme jen tolik, že XKR-S se dostane do prodejů letos v září s prozatím neznámou cenovkou. Neoficiálně se ale hovoří o cifře 97 000 liber, tedy přibližně 2,8 milionu Kč.


Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 1 - Jaguar XKR-S zive 01Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 2 - Jaguar XKR-S zive 02Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 3 - Jaguar XKR-S zive 03Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 4 - Jaguar XKR-S zive 04Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 5 - Jaguar XKR-S zive 05Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 6 - Jaguar XKR-S zive 06
Jaguar XKR-S na živých fotografiích ze Ženevy

Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 7 - Jaguar XKR-S nove 01Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 8 - Jaguar XKR-S nove 02Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 9 - Jaguar XKR-S nove 03Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 10 - Jaguar XKR-S nove 04Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 11 - Jaguar XKR-S nove 05Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 12 - Jaguar XKR-S nove 06Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 13 - Jaguar XKR-S nove 07Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 14 - Jaguar XKR-S nove 08Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 15 - Jaguar XKR-S nove 09Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 16 - Jaguar XKR-S nove 10Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 17 - Jaguar XKR-S nove 11Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 18 - Jaguar XKR-S nove 12Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 19 - Jaguar XKR-S nove 13Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 20 - Jaguar XKR-S nove 14Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 21 - Jaguar XKR-S nove 15Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 22 - Jaguar XKR-S nove 16Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 23 - Jaguar XKR-S nove 17Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá - 24 - Jaguar XKR-S nove 18
XKR-S na všech uvolněných oficiálních snímcích


A nejsilnější Jaguar na prvním videu

Pavel Janda

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.