Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XJR 2013: největší z kocourů dostal do vínku 550 koní
20.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jaguar nechal přebrousit drápy své největší hliníkové kočce a nadělil ji pětilitrový kompresorový osmiválec o výkonu 550 koní z kupé a kabrioletu XKR-S.
Britská značka Jaguar se mohla na autosalonu v New Yorku postarat o docela netušené překvapení, místo toho však s premiérou nového nejvýkonnějšího modelu typové řady XJ do příštího týdne nečekala a sportovní limuzínu XJR představila už dnes.
Zase tak nerozumné rozhodnutí, jak by se mohlo zdát, to ale není. První tisková zpráva obsahuje jedinou fotografii a pouze pár řádek textu, takže jak tvůrci velké kočky správně předpokládají, budeme se k ní muset minimálně ještě jednou vrátit, když budou data kompletní.
Pro tuto chvíli máme k dispozici pouze výkon 550 koní a lakonické konstatování o tom, že se konstruktéři zaměřili na vyladění podvozku. „Nové XJR ztělesňuje tři základní pilíře značky Jaguar pro jedenadvacáté století - technologie, výkony a design, a zároveň přináší novou úroveň dynamiky mezi luxusními sedany,“ poznamenal ještě v oficiálním sdělení generální ředitel automobilky Adrian Hallmark.
Co více k tomu říci? Třeba domněnku, že inženýři pro potřeby XJR použili pohonnou jednotku z XKR-S bez větších změn a ní máme už poněkud více parametrů než jen počet koní (dostupných od 6 000 do 6 500 ot./min.). Nejvyšší točivý moment pětilitrového osmiválce s kompresorem činí 680 newtonmetrů v rozmezí od 2 500 do 5 500 ot./min. V menším kupé o hmotnosti 1 753 kg to stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a nejvyšší elektronicky omezenou rychlost 300 km/h.
Standardní kompresorové XJ s 510 koňmi váží 1 870 kg, stovku dá za 4,9 vteřina a maximálku limitovanou na 250 km/h. Snad nebudeme daleko od pravdy, když napíšeme, že XJR by mohlo vystřelit na 100 km/h za 4,6 až 4,7 sekundy a teoretických 300 km/h rovněž není nereálných, když 280 km/h zvládne pětilitrové XJ i s peketem Speed už dnes. Uvidíme příští týden.
Maximální rychlost XJR by mohla být až 300 km/h, 280 totiž zvládne i standardní XJ s petilitrem a paketem Speed
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024 - Také Toyota ruší své plány s elektromobily. I když skoro žádné nenabízí, neprodává a nedala si žádné nesmyslné cíle
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva