Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XJ 2010 oficiálně: kdepak je to překvapení?
10.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Před několika málo hodinami byla představena nová vlajková loď značky Jaguar, jinými slovy model XJ. Na následujících řádcích se dozvíte, jaké motory se objeví pod kapotou, jak nádherný má interiér, nebo proč vypadá jako předchozí model XF. Nechybí ani galerie detailních snímků.
Jaguar sliboval s novým XJ velký designový průlom, ale ten zdá se nenastal. I když jak se to vezme - pro řadu XJ je nový design nesporně průlomový, pro Jaguar jako takový ale nejde o nic nového, inspirace již existujícími modely, zejména úspěšným XF, je extrémní. Ale pojďme se podrobně podívat přímo na nový XJ, který v některých ohledech překvapivý přece jen je.
Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, nová kočka navazuje tam, kde skončila minulá generace. Základem je totiž unikátní celohliníková konstrukce inspirovaná stavbou letadel. Pro nový model byla ale výrazně modifikována a ještě více odlehčena. Nové XJ má proto dobré předpoklady, byt jednou z nejlehčích a nejovladatelnějších limuzín ve své třídě.
Samotný vzhled je tak trochu kontroverzní a je nutné dodat, že ačkoliv se napovídalo o nové podobě modelu XJ mnoho, automobilka od začátku plánovala přesně tento vzhled a záměrně vyráběla podivně maskované prototypy. Takže pokud se nyní logicky ptáte, zdali novinka vychází z předchozího XF, musím odpovědět, že ano. Dokonce s ním sdílí i přepracovaný podvozkový základ. Designově se ale mnohem víc přibližuje konceptu C-XF z roku 2007. Z profilu tak trochu navazuje na současný trend čtyřdveřových limuzín připomínající kupé. Zadní lampy jsou pak nejjasnějším odkazem na předchozí generace XJ.
Při pohledu na svažující se střechu by někdo mohl namítnout, že líbivý vzhled je na úkor stísněného prostoru v na zadních sedadlech. Opak však má být pravdou, protože zadní přepravní prostor a sklon sedadel je vůči sklonu střechy uzpůsoben a zároveň kvůli černě lakovaným D sloupkům vůz poněkud klame tělem. Pro ještě větší pocit prostoru a vzdušnosti je tu obrovská skleněná střecha s možností posunutí, která bude nabízena už ve standardu.
Samotný interiér pak přináší opravdovou renesanci na poli zpracování, kvality použitých materiálů a osobitých pocitů, které interiér navozuje. Najdeme zde například dotykový displej o velikosti 12,5" palce s funkcí dual view, sedmikanálový surround sound s výkonem 1200 Wattů značky Bowers & Wilkens, multifunkční volant, nebo středovou konzolu s výsuvným ovladačem jízdních režimů a robotizované šestistupňové převodovky.
Ta bude přenášet výkon na zadní kola od jednoho ze tří možných motorů generace Gen III, které se pod kapotou XJ objeví. Základem bude nový třílitrový twinturbodiesel s výkonem 380 koní (202 kW) a 600 N.m, zrychlením z 0-100 km/h za 6,4 s a kombinovanou spotřebou 7 l/100 km. Druhým motorem bude pětilitrový osmiválec s atmosférickým plněním a přímým vstřikováním paliva s výkonem 470 koní a 515 N.m, který vozu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 5,7 s, při kombinované spotřebě 11,4 l/100 km. Vrcholem nabídky bude kompresorem přeplňovaný, pětilitrový osmiválec s přímým vstřikováním paliva s výkonem 510 koní (375 kW) a 625 N.m, se zrychlením 0-100 km/h za 4,9 s a kombinovanou spotřebou 12,1 l/100 km.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus