Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2016: nové XF zhubne o 180 kg, výkon naroste až na 600 koní
10.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný sedan nebude jen lehčí a dynamičtější, ale také prostornější. Navíc dorazí s moderní technikou, lpět má ovšem nadále na vysoké kvalitě.
Britská automobilka se momentálně připravuje na zahájení prodeje Jaguaru XE, tuto akci však má již pod taktovkou marketingové oddělení. To vývojové se pro změnu zabývá novou generací modelu XF, který je sice větší, postaven však bude na té samé platformě iQ[Al]. Počítat tedy máme s větší porcí hliníku, což bude mít příznivý vliv také na hmotnost. Stávající verze totiž v souboji s německou ligou musí počítat s nějakými 50 kily nadváhy, což zhoršuje ovladatelnost a zvyšuje spotřebu. Navíc je třeba říci, že ani němečtí konkurenti nejsou zrovna lehcí.
Druhá generace by tak měla shodit nějakých 50 až 100 kilogramů jen díky přechodu na novou strukturu. S další dietou pak můžeme počítat v rámci motorového prostoru, kde pohonné jednotky vycházející z agregátů Fordu nahradí čtyřválce Ingenium. Ty jsou přitom o podstatných 80 kg lehčí, v případě základních verzí tak můžeme počítat s téměř dvousetkilovým úbytkem hmotnosti.
Tato dieta by sice měla přinést malé, ovšem na druhou stranu velmi důležité zlepšení jízdních vlastností. Jaguar totiž usiluje o renomé nejsportovnějšího automobilky v každém segmentu, v jakém budou dané modely prodávány. Stranou toho ovšem dojde také k navýšení praktičnosti, neboť nová platforma bude stát také za větším prostorem na zadních sedadlech a nižší spotřebou.
Tato oblast však skutečně bude podružná, neboť Jaguar má pocit, že zejména BMW ustupuje ze svých tradic a namísto značky, která se soustředí na pravověrné řidiče, touží po okouzlení širšího okruhu publika. Toho chtějí Britové využít zvláště v případě nové generace modelů XFR a XFR-S, za něž bude zodpovědná divize Special Operations. Ta by prý výkon osmiválce měla vyšponovat až na 600 koní.
Mimo to dojde k patřičnému naladění podvozku a řízení, aby nadšenci do rychlých sedanů jednou provždy zapomněli na BMW M5 jakožto na svou první volbu. To samozřejmě není snadný úkol, Jaguar ovšem kromě výkonů hodlá přijít také s vysokou kvalitou produktů i služeb. Proto ostatně již v rámci uvedení modelu XE dochází k přepracování showroomů a přeškolení zaměstnanců.
Důvodem je mimo jiné i fakt, že Britové chtějí nadále dominovat anketám J.D. Power, které jim aktuálně přisuzují pódiová umístění. Tento úspěch je přitom dán zejména dosavadní relativně malou produkcí, v příštím roce by ovšem registrace měly narůst až na nějakých 160 000 exemplářů. Více než polovinu z nich má tvořit Jaguar XE, nemalá porce však připadne i na větší XF.
Novinka bude odhalena v dubnu na autosalonu v New Yorku, který se pro skupinu Jaguar Land Rover začíná stávat nejdůležitější motor show. Loni tam s velkou pompou byl odhalen nový Range Rover Sport, samotné XF pak v Big Apple zazářilo v rámci výrazného faceliftu v roce 2011. Hledat v tom můžeme logiku, neboť automobilka touží po navýšení severoamerických prodejů.
I z toho důvodu bylo nedávno oznámeno, že obě značky otevřou vůbec první výzkumné oddělení mimo Velkou Británii. Alokováno bude v Portlandu, přičemž zařízení si vyžádalo investici dvou milionů liber (cca 70 mil. Kč). Pracovat v něm pak bude na 30 inženýrů, kteří budou v těsném kontaktu s ústředím v Británii, kde je zaměstnáno 240 pracovníků.
Tito lidé se mají zaměřit hlavně na novou generaci multimediálních systémů, což je oblast, od které si Jaguar hodně slibuje a ve které chce excelovat. Tomu se vůbec nedivíme, neboť právě na archaickou techniku padaly v minulosti ty nejzásadnější výtky. V případě modelu XF se proto očekává, že převezme systémy představené na Jaguaru XE, tedy hlavně hlasové ovládání InControl Apps.
Dalším sdíleným komponentem bude čelní maska, která má každému řidiči již ve zpětném zrcátku sdělit, s jakou značkou má co do činění. Aktuálně totiž Jaguar útočí hlavně na britské city, s modelem XE však budou objevena nová teritoria, trhy a tím pádem i zákazníci. Menší sedan by tak měl začít budovat renomé, které větší modely jen umocní.
„V tomto segmentu je firemní tvář vším,“ dodává k tématice zdroj zevnitř automobilky. „Když vlastníte Audi, chcete, aby lidé na první pohled poznali, že jde o Audi. Ne každý ovšem dnes při pohledu na XF vyhrkne, že jde o Jaguar.“ Kromě čelní masky proto XF bude odpovídat modelu XE i siluetou, ačkoliv ta bude mnohem dynamičtější.
Tím pro dnešek končíme, krátkou zmínku již můžeme věnovat pouze kombíku XF Sportbrake. Také v jeho případě se počítá s modernizací, ta ale dorazí až někdy za dva roky. Do té doby se bude prodávat stávající provedení, které na trh dorazilo teprve v březnu 2012, tedy rok po představení faceliftu sedanu.
Nová generace Jaguaru XF již má za sebou první testovací kilometry, prozatím s notnou kamufláží
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva