Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2011: facelift ve znamení útoku
21.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jaguar v New Yorku představil facelift pro modely XF a XFR. Drsnější povahy potěší designové změny, Evropany pak nový dieselový čtyřválec.
Jaguar XF je na trhu už 4 roky a za tu dobu se mu do cesty postavili zdatní konkurenti v podobě nových generací BMW řady 5 a Audi A6. Bylo tedy na čase provést omlazení a doplnit arzenál pro boj s německými rivaly.
Pakliže pravidelně sledujete Autoforum.cz, proměna vzhledu pro vás nebude překvapivá. Již před čtrnácti dny jsme vám přinesli první uniknuvší snímek faceliftovaného provedení, který ukazoval to podstatné - výraznou úpravu přídě. Nyní je inovované provední oficiálně venku a můžeme tedy znovu konstatovat, že „kočka” nabrala poněkud agresivnější vzezření. Jakoby chtěla varovat před útokem, kterým hodlá vzít své konkurenty s novým motorem, k němuž se dostaneme za chvíli.
Pokud se na změny vzhledu podíváme poněkud střízlivěji, můžeme konstatovat, že se vůz více přiblížil k většímu sedanu XJ. Dostal nový gril, kapotou, přední světlomety mají LED světla pro denní svícení a upraveny byly i blatníky, ve kterých se usídlily výdechy vzduchu. Na zádi jsou nově tvarované, plně „LEDové” světlomety a také ozdobná chromovaná lišta má jiný tvar. Sportovní model XFR dostal navíc upravené nárazníky a nový design litých kol.
Uvnitř je změn méně, sedadla mají mírně upravené tvarování, nový je volant a také přístrojový panel. Nově je k dispozici špičková hudební aparatura Bowers & Wilkins o celkovém výkonu 1 200 W.
Nejzajímavější technické změny jsou omezeny na příchod nového čtyřválcového dieselu i4D. Ten pochází z dílen Fordu a v současné době ho můžeme nalézt v Land Roveru Freelander. Pro použití v XF byl ale upraven. Dostal modifikovaný blok a vanu, písty s nižším třením, novou vačku, vodou chlazené turbo a současně je celý obložen zvuk tlumicími materiály. Podle Jaguaru byla zvláštní péče věnována proudění vzduchu pod autem a kolem zrcátek, takže na palubě má panovat stejná akustická pohoda jako v případě, kdy se o pohon stará dieselový šestiválec.
Nový motor má nejvyšší výkon 190 koní a maxima točivého momentu 450 N.m dosahuje při 2 000 to./min. XF s ním dosahuje maximální rychlosti 225 km/h, na stovku zrychlí za něco málo přes 6 s. Normovaná EU spotřeba je 5,4 l/100 km. Spolu s V6D je i4D spřaženo s osmistupňovým automatem ZF, který má podle Jaguaru výhodnější rozsahy převodů než dříve používaný šestistupňový manuál. Také jeho reakce mají být významně rychlejší a má umět vícestupňové podřazování, např z 8 na 2. Oba dieselové modely jsou vybaveny i systémem start-stop.
Benzínové osmiválce zůstaly beze změn, nadále se chlubí výkonem 385 koní u atmosférické, 470 koní u kompresorové verze a 510 k u nejostřejší XFR. Jen pro zajímavost, Jaguar očekává, že diesel i4D bude představovat 60 % prodejů...
Jaguar XF s faceliftem pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před 43 minutami - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva