Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním
14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný sedan používá techniku lepení z letectví, přičemž slibuje výraznou jízdní dynamiku i nízkou spotřebu. Stát přitom nemá ani 800 000 Kč.
Britská automobilka Jaguar se očividně rozhodla, že hodlá okupovat větší část mediálního prostoru než dříve. V Ženevě jsme se dozvěděli název nového modelu, který chce soupeřit s BMW řady 3, předevčírem byl zveřejněn podrobný popis expanze chystané do konce dekády a dnes se opětovně vracíme k novému malému sedanu. Automobilka uvolnila řadu informací především technického rázu, něco málo jsme se ale dozvěděli i o ceně.
Začít můžeme právě pořizovacími náklady, jež by Jaguar měly snést do kategorie kdysi okupované modelem X-Type. Stejně jako konkurenční BMW řady 3 by také XE mělo startovat okolo 24 000 GBP (cca 792 000 Kč), čímž bude dostatečně konkurenceschopné i vzdálené od většího modelu XF, který lze dnes na britských ostrovech nejlevněji pořídit za 29 945 GBP (988 200 Kč).
Co přitom za své peníze dostanete? V prvé řadě je to nová celohliníková platforma zvaná iQ[Al], se kterou nedorazí pouze nízká hmotnost, ale také značná modularita. Díky tomu bude moci být použita i pro další modely jako produkční verzi SUV C-X17 nebo novou generaci sedanu a kombíku XF. Zároveň také umožní zástavbu pohonu zadních kol nebo systému 4x4.
Výrazné použití hliníku, jehož největším zastáncem se britská značka hodlá stát, navíc umožní vývoj dalších - zřejmě ještě extrémnějších - verzí. Jelikož Jaguar k sobě jednotlivé panely a komponenty pojí za pomocí nýtů nebo lepících technik odzkoušených v leteckém průmyslu, je v budoucnu možné i zakomponování exotičtějších materiálů jako je karbon.
S ohledem na chystanou nízkou hmotnost a stále přísnější emisní normy pak asi nebude překvapující, že pod kapotou se máme setkat jen s novými dvoulitrovými čtyřválci Ingenium. Ty dorazí v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž umožnit mají jak maximální tempo 300 km/h, tak i dosažení velmi nízké spotřeby. Emise CO2 mají klesnout pod 100 g/km.
Britská automobilka přitom dodává, že pohonné jednotky od sebe výrazně odliší typ přeplňování. Ty slabší dostanou jedno turbodmychadlo, pro ty středně výkonné jsou připraveny dvě. Vrcholné verze nových motorů pak budou používat kombinované přeplňování, kdy v nízkých otáčkách přijde ke slovu kompresor a ve vysokých turbo.
Tím naše dnešní nahlédnutí pod kapotu chystaného Jaguaru XE končí, zopakovat tak jen můžeme plány automobilky spojené s debutem. Vůbec poprvé bychom britskou novinku, osazenou dvojitými lichoběžníky, měli vidět již v červenci, kdy se naživo ukáže na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.






Nový Jaguar XE sice dostane jen čtyřválcové motory, ty však mají nabízet až 400 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Zkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 31 minutamiFrancouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před hodinouNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 3 hodinamiPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 4 hodinamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 09:32 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom