Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu
15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedním z nových systémů britského sedanu bude i „nízkorychlostní tempomat“, který po stisku tlačítka začne autonomně brzdit i dávkovat výkon.
Začíná to vypadat, že odhalení nového Jaguaru XE bude čistě formální záležitostí zaměřenou hlavně na oficiální fotogalerii. V rámci techniky nám totiž britská automobilka postupně servíruje veškeré tajnosti - minulý týden jsme si posvítili na motorový prostor, dnes se zadíváme na podvozek. Ten byl konstruován především s ohledem na co nejnižší hmotnost, zároveň má ovšem nabídnout i dostatečné pohodlí a také řidičské zážitky. Nemalá očekávání mají přitom zaručit nové technologie, materiály a postupy.
Začít můžeme předním zavěšením (dvojité lichoběžníky), které vychází z komponentů Jaguaru F-Type. Ty jsou z litého či kovaného hliníku, přičemž zajistit mají stejnou míru tuhosti, jakou najdeme u modelu XFR. Souběžně s tím tisková zpráva zmiňuje výjimečnou agilitu a maximální možné propojení s řízením. To pracuje s elektrickým posilovačem a novými algoritmy softwaru, jež umožňují údajně delikátní naladění v závislosti na zvolené motorizaci. Souběžně s tím se dočkáte i proměnlivého účinku a také schopnosti spolupráce s bezpečnostními elektronickými systémy.
Přesunout se můžeme dozadu, kde najdeme víceprvkovou nápravu typu Integral Link. I ta je zaměřena na dodávku maximální příčné a podélné tuhosti, přičemž oproti kontrolním ramenům, jež jsou v této části vozu běžnější, nabízí lepší odezvu a ovladatelnost. Mimo to snižuje vibrace a hluk, které jsou přenášeny do kabiny od vozovky, s ohledem na větší rozteč mezi zapouzdřením zadních tlumičů pak lze očekávat také větší objem zavazadlového prostoru. Další výhodou je i možnost použití větších kol, v tomto případě zřejmě až 21palcových.
Poslední v řadě nově odhalených komponentů je kontrola sjízdnosti na všech površích známá též jako „nízkorychlostní tempomat“. Celý systém totiž vychází z obav, že modely s pohonem zadních kol nedosahují na mokré nebo třeba zasněžené vozovce takové trakce. Systém ASPC (All Surface Progress Control) ovšem po stisknutí tlačítka přebere veškerou kontrolu nad vozem a z daných nesnází vás vyveze, aniž by bylo potřeba jakkoliv šlapat na pedály. Maximální možné tempo ovšem automobilka nezmiňuje, zato my dodáme, že půjde o jakousi obdobu off-roadových asistentů pro sjíždění příkrých kopců.
Tím pro dnešek končíme, dodat již můžeme pouze tolik, že slavnostní odhalení nového Jaguaru XE proběhne 8. září v Londýně. Novinka má přitom navázat na legendární model Mark 2, který byl odhalen v roce 1959 a stál u zrodu segmentu sportovních luxusních sedanů.
Jaguar XE dostane celohliníkovou platformu, nové motory Ingenium i řadu elektronických berliček, mezi nimiž figuruje i „nízkorychlostní tempomat“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 46 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 46 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch