Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu
15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedním z nových systémů britského sedanu bude i „nízkorychlostní tempomat“, který po stisku tlačítka začne autonomně brzdit i dávkovat výkon.
Začíná to vypadat, že odhalení nového Jaguaru XE bude čistě formální záležitostí zaměřenou hlavně na oficiální fotogalerii. V rámci techniky nám totiž britská automobilka postupně servíruje veškeré tajnosti - minulý týden jsme si posvítili na motorový prostor, dnes se zadíváme na podvozek. Ten byl konstruován především s ohledem na co nejnižší hmotnost, zároveň má ovšem nabídnout i dostatečné pohodlí a také řidičské zážitky. Nemalá očekávání mají přitom zaručit nové technologie, materiály a postupy.
Začít můžeme předním zavěšením (dvojité lichoběžníky), které vychází z komponentů Jaguaru F-Type. Ty jsou z litého či kovaného hliníku, přičemž zajistit mají stejnou míru tuhosti, jakou najdeme u modelu XFR. Souběžně s tím tisková zpráva zmiňuje výjimečnou agilitu a maximální možné propojení s řízením. To pracuje s elektrickým posilovačem a novými algoritmy softwaru, jež umožňují údajně delikátní naladění v závislosti na zvolené motorizaci. Souběžně s tím se dočkáte i proměnlivého účinku a také schopnosti spolupráce s bezpečnostními elektronickými systémy.
Přesunout se můžeme dozadu, kde najdeme víceprvkovou nápravu typu Integral Link. I ta je zaměřena na dodávku maximální příčné a podélné tuhosti, přičemž oproti kontrolním ramenům, jež jsou v této části vozu běžnější, nabízí lepší odezvu a ovladatelnost. Mimo to snižuje vibrace a hluk, které jsou přenášeny do kabiny od vozovky, s ohledem na větší rozteč mezi zapouzdřením zadních tlumičů pak lze očekávat také větší objem zavazadlového prostoru. Další výhodou je i možnost použití větších kol, v tomto případě zřejmě až 21palcových.
Poslední v řadě nově odhalených komponentů je kontrola sjízdnosti na všech površích známá též jako „nízkorychlostní tempomat“. Celý systém totiž vychází z obav, že modely s pohonem zadních kol nedosahují na mokré nebo třeba zasněžené vozovce takové trakce. Systém ASPC (All Surface Progress Control) ovšem po stisknutí tlačítka přebere veškerou kontrolu nad vozem a z daných nesnází vás vyveze, aniž by bylo potřeba jakkoliv šlapat na pedály. Maximální možné tempo ovšem automobilka nezmiňuje, zato my dodáme, že půjde o jakousi obdobu off-roadových asistentů pro sjíždění příkrých kopců.
Tím pro dnešek končíme, dodat již můžeme pouze tolik, že slavnostní odhalení nového Jaguaru XE proběhne 8. září v Londýně. Novinka má přitom navázat na legendární model Mark 2, který byl odhalen v roce 1959 a stál u zrodu segmentu sportovních luxusních sedanů.







Jaguar XE dostane celohliníkovou platformu, nové motory Ingenium i řadu elektronických berliček, mezi nimiž figuruje i „nízkorychlostní tempomat“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva