Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE 2015: dostupnější verze na fotkách i v detailech
1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Nejen z varianty S bude živ Jaguar XE. Britská novinka bude k s pěti motory, stejným množstvím výbav a dvěma převodovky.
Slavnostní odhalení nového Jaguaru XE proběhlo již před měsícem v londýnském Earls Courtu, v té době však šlo o vrcholnou verzi S. Ta samozřejmě nebude chybět ani v Paříži, na stánku značky jí ovšem doplní také standardnější modely. Ty si nyní můžeme prohlédnout na nemalé fotogalerii, přičemž k dispozici máme také technické údaje a první ceny. Ty budou startovat na částce 26 995 GBP (cca 890 835 Kč) v případě benzinového provedení, to dieselové pak bude k mání od 29 775 GBP (982 575 Kč). Objednávky je přitom možné sepsat již nyní, samotné exempláře však dorazí k zákazníkům až v květnu příštího roku.
Naše představení můžeme odstartovat prezentací přeplňovaného benzinového dvoulitru, který spadá do nové rodiny Ingenium. K mání bude ve dvou úrovních, kdy první produkuje 200 koní a 280 Nm točivého momentu. Stovku přitom tento Jaguar XE pokoří za 7,7 sekundy, přičemž průměrná spotřeba má činit 7,5 l/100 km. Stejnou žíznivost přitom vykazuje i silnější provedení naladěné na 240 koní, které sprint 0-100 km/h zvládá za 6,8 sekundy.
V obou případech máte k dispozici pouze osmistupňovou automatickou převodovku, v případě dieselů je ovšem možné sáhnout také po základním šestistupňovém manuálu. Opět jsou navíc k dispozici dva modely, z nichž ten první nabízí 163 koní a 380 Nm. Stovku přitom zdolá za 8,2 sekundy s ručně řazenou převodovkou, zatímco automat je o dvě desetiny rychlejší. Je také žíznivější, neboť si řekne o 3,9 litru paliva (manuál o 3,8 l/100 km).
Potentnější „producent sazí“ pak dostal do vínku 180 koní a 430 Nm, se kterými zvládne stovku za 7,8 sekundy a v průměru spotřebuje 4,2 l/100 km. Tato data jsou přitom udávána pro obě převodovky, souběžně s nimi však čtyřválcová nabídka končí. Lehce dotknout se tak můžeme už jen té šestiválcové, která slibuje 340 koní, 450 Nm, 5,1sekundový sprint, maximálku 250 km/h a 8,1litrovou spotřebu. Stát pak bude 44 870 GBP (1 480 710 Kč).
Než se přitom přesuneme k jednotlivým úrovním výbavy, měli bychom zmínit také další mechanické komponenty. V rámci podvozku tak britská novinka spoléhá na dvojité lichoběžníky, zatímco přední brzdy počítají minimálně s 350milimetrovými kotouči. Nedotáčivosti má pak zabránit vektorování točivého momentu, jež bylo převzato z modelu F-Type, chybět nebude ani elektrický posilovač řízení.
Výraznou novinkou je pak trakční systém All Surface Progress Control, který vylepšuje přilnavost na kluzkém povrchu, za příplatek pak budete moci sáhnout rovněž po novém laserovém head-up displeji, autonomních brzdách nebo detekci dopravního značení. Kromě toho pak Jaguar XE nabídne i dvě verze autonomního parkingu nebo monitoring slepých úhlů a adaptivní tempomat.
Standardem se pak na úrovni SE stanou 17palcové ráfky, navigace či kůží obšitý volant a látkové čalounění, zatímco vyšší stupeň Prestige již zahrnuje třeba doplňky z broušeného hliníku nebo ambientní osvětlení. Samozřejmostí jsou pak kožená sedadla, která vpředu dostala vyhřívání a jež zdobí kontrastní švy.
Pokračovat můžeme úrovní Portfolio, kterou nelze spojit se základním benzinovým motorem. Při volbě ostatních modelů ale dostáváte třeba kůži Windsor, audio systém Meridian, přední sedadla stavitelná elektricky v 10 směrech, hliníkové dekory, bi-xenony s LEDkami pro denní svícení a 18palcová litá kola.
Další volbou může být výbava R-Sport, se kterou přichází kožené čalounění Taurus, sportovní podvozek nebo zadní spoiler. Dopřát si ji ovšem můžete pouze u silnějšího dieselu či benzinu, se šestiválcem lze pak pro změnu spojit jen úroveň S zahrnující standardní 19palcová či příplatková 20palcová litá kola a sportovní bodykit.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Živé fotografie „neeSkového” Jaguaru XE z Paříže
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru XE
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus