Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE 2015: dostupnější verze na fotkách i v detailech
1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Nejen z varianty S bude živ Jaguar XE. Britská novinka bude k s pěti motory, stejným množstvím výbav a dvěma převodovky.
Slavnostní odhalení nového Jaguaru XE proběhlo již před měsícem v londýnském Earls Courtu, v té době však šlo o vrcholnou verzi S. Ta samozřejmě nebude chybět ani v Paříži, na stánku značky jí ovšem doplní také standardnější modely. Ty si nyní můžeme prohlédnout na nemalé fotogalerii, přičemž k dispozici máme také technické údaje a první ceny. Ty budou startovat na částce 26 995 GBP (cca 890 835 Kč) v případě benzinového provedení, to dieselové pak bude k mání od 29 775 GBP (982 575 Kč). Objednávky je přitom možné sepsat již nyní, samotné exempláře však dorazí k zákazníkům až v květnu příštího roku.
Naše představení můžeme odstartovat prezentací přeplňovaného benzinového dvoulitru, který spadá do nové rodiny Ingenium. K mání bude ve dvou úrovních, kdy první produkuje 200 koní a 280 Nm točivého momentu. Stovku přitom tento Jaguar XE pokoří za 7,7 sekundy, přičemž průměrná spotřeba má činit 7,5 l/100 km. Stejnou žíznivost přitom vykazuje i silnější provedení naladěné na 240 koní, které sprint 0-100 km/h zvládá za 6,8 sekundy.
V obou případech máte k dispozici pouze osmistupňovou automatickou převodovku, v případě dieselů je ovšem možné sáhnout také po základním šestistupňovém manuálu. Opět jsou navíc k dispozici dva modely, z nichž ten první nabízí 163 koní a 380 Nm. Stovku přitom zdolá za 8,2 sekundy s ručně řazenou převodovkou, zatímco automat je o dvě desetiny rychlejší. Je také žíznivější, neboť si řekne o 3,9 litru paliva (manuál o 3,8 l/100 km).
Potentnější „producent sazí“ pak dostal do vínku 180 koní a 430 Nm, se kterými zvládne stovku za 7,8 sekundy a v průměru spotřebuje 4,2 l/100 km. Tato data jsou přitom udávána pro obě převodovky, souběžně s nimi však čtyřválcová nabídka končí. Lehce dotknout se tak můžeme už jen té šestiválcové, která slibuje 340 koní, 450 Nm, 5,1sekundový sprint, maximálku 250 km/h a 8,1litrovou spotřebu. Stát pak bude 44 870 GBP (1 480 710 Kč).
Než se přitom přesuneme k jednotlivým úrovním výbavy, měli bychom zmínit také další mechanické komponenty. V rámci podvozku tak britská novinka spoléhá na dvojité lichoběžníky, zatímco přední brzdy počítají minimálně s 350milimetrovými kotouči. Nedotáčivosti má pak zabránit vektorování točivého momentu, jež bylo převzato z modelu F-Type, chybět nebude ani elektrický posilovač řízení.
Výraznou novinkou je pak trakční systém All Surface Progress Control, který vylepšuje přilnavost na kluzkém povrchu, za příplatek pak budete moci sáhnout rovněž po novém laserovém head-up displeji, autonomních brzdách nebo detekci dopravního značení. Kromě toho pak Jaguar XE nabídne i dvě verze autonomního parkingu nebo monitoring slepých úhlů a adaptivní tempomat.
Standardem se pak na úrovni SE stanou 17palcové ráfky, navigace či kůží obšitý volant a látkové čalounění, zatímco vyšší stupeň Prestige již zahrnuje třeba doplňky z broušeného hliníku nebo ambientní osvětlení. Samozřejmostí jsou pak kožená sedadla, která vpředu dostala vyhřívání a jež zdobí kontrastní švy.
Pokračovat můžeme úrovní Portfolio, kterou nelze spojit se základním benzinovým motorem. Při volbě ostatních modelů ale dostáváte třeba kůži Windsor, audio systém Meridian, přední sedadla stavitelná elektricky v 10 směrech, hliníkové dekory, bi-xenony s LEDkami pro denní svícení a 18palcová litá kola.
Další volbou může být výbava R-Sport, se kterou přichází kožené čalounění Taurus, sportovní podvozek nebo zadní spoiler. Dopřát si ji ovšem můžete pouze u silnějšího dieselu či benzinu, se šestiválcem lze pak pro změnu spojit jen úroveň S zahrnující standardní 19palcová či příplatková 20palcová litá kola a sportovní bodykit.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Živé fotografie „neeSkového” Jaguaru XE z Paříže
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru XE
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB