Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar použil pro F-Pace jako první slitinu RC 5754, je tak o 180 kg lehčí než Němci
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové jako vůbec první na světě použili hliníkovou slitinu RC 5754, která hmotnost SUV srazila na 1 665 kg. To i přes to, že je F-pace větší než X4 či Macan.
Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy nás Jaguar oficiálně seznámil s novým modelem F-Pace. Přesto ale existují oblasti, které stále jsou zahaleny rouškou tajemství. Britové se je rozhodli postupně odkrývat, pročež si nově můžeme říci pár slov o hliníkové slitině RC 5754, jež byla v automobilovém průmyslu použita vůbec poprvé.
Díky tomuto materiálu se hmotnost Jaguaru F-Pace pohybuje mezi 1 665 a 1 884 kilogramy, čímž získává výrazný náskok oproti konkurenci. BMW X4 váží 1 805 až 1 935 kg, Porsche Macan pak 1 845 až 2 000 kg. Máme tu tedy až 180kilový rozdíl navzdory faktu, že F-Pace je ve srovnání s oběma německými vozy větší v každém ohledu.
Produktový manažer značky Andrew Chapman uvedl, že slitina RC 5754 je založena na směsi hliníku a horčíku, kdy podíl prvního materiálu je větší než u dalších obdobných slitin. Navíc Jaguar použil recyklovanou formu, což redukuje zátěž na životní prostředí v průběhu celé výroby a snižuje náklady.
F-Pace navíc nevyužívá jen slitiny z pětitisícové série, ale zároveň má některé komponenty ze šestitisícové. Ty se dovedou lépe vypořádat s následky nárazu a lépe pohlcují energii během havárie. Nic konkrétního však již Chapman neuvedl, pouze dodal, že hliník je pro značku naprosto nezbytným stavebním kamenem.
Důvodem je „ovladatelnost, nízké těžiště a tuhost, díky kterému můžeme podvozek naladit opravdu brilantně - jsme proto světoví lídři v oblasti hliníkové konstrukce“. My pak jen můžeme dodat, že F-Pace aktuálně startuje na sumě 1 189 188 Kč. Za to si přitom pořizujete dvoulitrový diesel o výkonu 180 koní a výbavu Pure.
Jaguar F-Pace staví na hliníko-hořčíkové slitině, díky níž je podstatně lehčí než konkurence
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch