Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar letos bez náhrady odstřelí pět ze svých šesti modelů, potvrdil šéf. Ještě bude vzpomínat, jak na nich „skoro nic nevydělával”
14.7.2024 | Petr Miler
Sebevražda britské klasiky v přímém přenosu pokračuje. Automobilka se dostala do stavu, který lze definovat slovy: „Nevím, co mám dělat, možná udělám nějakou hloupost.” A podle toho vypadají její jednotlivé kroky.
Jestli poslední měsíce a roky přinesly automobilkám nějaké ponaučení, pak je to fakt, že bez ohledu na aktuální politické a ekonomické uspořádání není možné ignorovat přání zákazníka. I když trh zmanipulujete až do podoby, kdy si můžete dovolit nabídnout kupujícímu jen jednu alternativu, protože všechny ostatní budou přímo či nepřímo zakázány, pořád má jednu možnost volby - nekoupit nic. A pokud si tohle firmy dostatečně brzy neuvědomí a budou bazírovat na nabízení jediného typu produktu, který velké části publika jednoduše nevyhovuje, velmi snadno se mohou dostat do situace, kdy je přemíra nabídky nechtěného zboží dostane do existenčních problémů.
Řeč je samozřejmě o elektrických autech a paradoxem je, že jejich omezený tržní potenciál ze všeho nejdříve a nejintenzivněji pociťují drahé značky. Právě v jejich případě se tvrdilo, že si mohou dovolit produkt s horším poměrem hodnoty a ceny dovolit, neboť jejich zákazníky jsou z podstaty rozmařilejší a nebude jim vadit, že za své peníze nedostávají tolik. Je to velký omyl - Rimac, Porsche či Mercedes velmi citelně poznávají, ze jsou to právě bohatí lidé, kteří je donutili změnit jejich plány či uvažování, protože o jejich nové nabídky prostě nemají dostatečný zájem.
Co byste v takovém případě udělali v pozici Jaguaru, když jste před třemi roky vsadili vše na právě tohoto koně a nyní vidíte, že prohrává? Že byste také změnili plány? Ale kdepak, muž bez „elektrické brašny” přece nesmí projet, a tak původní záměr naplníte, i kdyby to mělo být to poslední, co uděláte.
Přesně tak se chová šéf Jaguaru Land Roveru Adrian Mardell, který navzdory všemu zmíněnému dění Auto News potvrdil, že firma letos bez náhrady odstřelí pět ze svých aktuálních, vesměs spalovacích modelů. A mezi nimi dokonce i svůj jediný elektromobil.
Mardell uvádí, že modely XE, XF sedan, XF kombi, F-Type i I-Pace skončí kvůli tomu, že firmě přináší „téměř nulové zisky”. Značka tak ještě letos skončí s prodejem úplně všeho krom většího SUV F-Pace, i to ale dál žije na vypůjčený čas. S nabídkou připomínající menu vězeňské kantýny zkusí Jaguar přežít dalších pár měsíců, než se stane výrobcem jen ještě dražších elektromobilů určených pro klientelu značek jako Bentley. „Jag” tedy vsadí vše přesně na to, s čím ostatní pohořeli, není to geniální?
„Odstraňujeme z nabídky pět produktů, všechny s nižší hodnotou,” řekl doslova Mardell s tím, že je „nahradí novými vozidly s nově navrženými architekturami”. Řeč je o platformě Jaguar Electrified Architecture s jedinou možností pohonu, která se má stát základem pro hned trojici nových modelů nabízených od roku 2025. Šance, že by Britové s touto strategií byli úspěšní, se ale limitně blíží nule. Jsme přesvědčeni, že budou ještě vzpomínat na to, jak na zmíněných současných modelech „skoro nic nevydělávali”, neboť si nedovedeme představit, jak jejich nepřímé náhrady mohli přinést cokoli jiného než hluboké ztráty. Ale kdo chce kam...
Jako by Jaguaru nestačilo, jakým fiaskem se stal dosavadní elektrický I-Pace, chce dál nabízet jen takto koncipované vozy. Kvůli tomu letos skutečně bez náhrady odstřelí téměř vše, co nabízí. Foto: Jaguar
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva