Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar Land Rover Special Operations: nová divize obstará na speciály i veterány
13.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chtějí přijít s větší personalizací i luxusnějším oblečením, které bude korespondovat s jejich vozy. Asi byste tedy měli začít více šetřit.
Pro britské automobilky Jaguar a Land Rover představují poslední měsíce skutečnou procházku růžovým sadem. Prodeje rostou a nové modely jako třeba F-Type Coupé nebo Range Rover Sport jsou chváleny médii i zákazníky. Asi bychom se proto neměli divit expanzivním snahám, jež obě značky vyvíjejí. Nově totiž byla založena divize Special Operations, která naváže na dosavadní práci oddělení Engineering To Order (ETO) a jež se zaměří na čtyři oblasti - speciální vozy, zakázkové speciály, historické modely a kolekci doplňků, hraček a oblečení.
Nová divize tak bude mít na starosti tvorbu vozů, jakým byl třeba loňský F-Type Project 7. Stejně tak se podepíše i pod nedávno ohlášených šest exemplářů odlehčeného Jaguaru E-Type. Dokončení letitého projektu přitom má probíhat v dílnách na Browns Lane v Coventry, kde se nacházelo původní sídlo automobilky. Technologické centrum divize ovšem bude umístěno ve West Midlands, poblíž základny Jaguaru a Land Roveru v Gaydonu.
Vedením projektu byl pověřen John Edwards, který doposud šéfoval Land Roveru. Ten přitom dodal, že „prací na nové divizi jsme strávili devět měsíců. Je to pro nás neprozkoumaná oblast. Zároveň ovšem můžeme pod hlavičkou Special Operations sklízet ovoce našich největších talentů a expertů - a z něj vytvořit produkty a služby, jež budou naši zákazníci milovat po zbytek života. Proto se chceme zaměřit hlavně na personalizaci.“
Na všechny čtyři oblasti je přitom vyhrazeno 700 zaměstnanců, 150 z nich ovšem bude sloužit přímo v technickém centru pod vedením Paula Newsomea, bývalého zaměstnance společnosti Williams Advanced Engineering. Ta měla přímé vazby na tým Formule 1, přičemž samotný Newsome stál za projektem Jaguaru C-X75, na kterém obě firmy spolupracovali. Je tedy asi jasné, co od tohoto týmu můžeme očekávat.
Jen tvorbou zakázkových speciálů, limitovaných edic či renovací historických vozů ovšem činnost oddělení neskončí. Technologické centrum v Gaydonu by totiž mělo zároveň nabídnout i vlastní lakovnu, která bude plnit přání související pouze s individuální barvou karoserie, což je oblast, kde zejména Jaguar dosud tápal. Opomenuty však nebudou třeba ani základní karbonové doplňky.
V rámci kolekce hraček, oblečení a dalšího příslušenství pak obě značky chtějí předstihnout hlavně Bentley. V tomto směru ostatně již Land Rover nedávno představil produkty s logem značky Barbour, která se soustředí hlavně na voděodolné luxusní oblečení. Dá se tedy předpokládat, že pokud nyní padnete do sítí jedné či druhé značky, měli byste si připravit o poznání více financí než dříve.
Jaguar F-Type Project 7 naznačuje, jakým směrem se vydá jedna subdivize nového oddělení Special Operations...
...zatímco další se zaměří na historické modely. Jejím prvním úkolem je přitom dokončení původních plánů na stavbu závodního modelu E-Type. Přitom použije původní plány i technologie, cena každého ze šesti exemplářů tak bude astronomická
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus