Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km

Nové koncepční SUV dostalo 400 elektrických koní a prostornější kabinu i zavazadelník, než jaké nabízí větší model F-Pace.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km

15.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové koncepční SUV dostalo 400 elektrických koní a prostornější kabinu i zavazadelník, než jaké nabízí větší model F-Pace.

Očekávané se stalo skutečností. Z tajuplné novinky Jaguaru pro letošní autosalon v Los Angeles se doopravdy vyklubalo elektrické SUV. To se zatím ukázalo v koncepční formě, nicméně do prodeje by měl model I-Pace dorazit již za dva roky. Britská značka dokonce vstoupila na pěšinu prošlapanou Teslou a začala na vůz přijímat rezervace. V jednom se však od Američanů liší, zálohy zatím ještě nevybírá. Přesto se ale dá předpokládat, že zrovna tento model Jaguaru by mohl být prvním, který začne být nabízen masově přes internet.

Budoucnost ale prozatím nechme stranou, místo toho se budeme soustředit na samotný koncept. Začneme u dimenzí, auto je 4 680 mm dlouhé, 1 890 mm široké a 1 560 mm vysoké. Ve srovnání s již existujícím SUV F-Pace je menší v každém ohledu, nicméně příchod elektrického ústrojí razantním způsobem proměnil poslední zbývající - a v tomto ohledu zásadní - rozměr, a sice rozvor. Ten činí 2 990 mm, zatímco větší model nabízí 2 874 mm.

Uvnitř tedy Jaguar I-Pace nabízí maximum prostoru pro posádku (vzadu je před koleny až 71 mm místa), což ještě umocňuje užití tenkých sedadel. Ta jsou v přední řadě posazena velice nízko, řidič a spolujezdce sedí v pozici Jaguarem nazvanou zvanou Sports Command. Automobilka nám chce jejím prostřednictvím dokázat, že i ve vozech s vyšší stavbou karoserie může být řidič spjat s vozovkou a cítit se sportovně.

Vedle akčnosti Jaguar zdůrazňuje i praktičnost. Absence středového tunelu převodovky automobilka umožnila umístit mezi sedadla schránku o objemu osmi litrů. Dalších 28 l najdete pod přední kapotou, zadní zavazadlový prostor pak standardně pobere 530 l. Navíc je mimořádně dlouhý, což jeho využití ještě vylepšuje. Za maximálním pocitem vzdušnosti v kabině pak stojí panoramatická střecha.

Ještě než se přesuneme k pohonnému ústrojí, musíme zmínit takřka stoprocentní absenci klasických tlačítek. Místo nich dorazil 12palcový TFT přístrojový štít, kterému společnost dělá rozšířený head-up displej, 12palcová dotyková centrální obrazovka a malý 5,5palcový monitor, který je určen klimatizaci. Vše pak doplňuje volant s ovládacími prvky nabízejícími haptickou odezvu.

Nyní se již můžeme věnovat dvěma elektromotorům, z nich každý váží okolo 38 kilogramů a měří 500 milimetrů na délku. Přední i zadní nápravu zásobují shodně 200 koňmi, celkově tedy souprava nabízí koní 400. Kombinovaný točivý moment za ideálních podmínek dosahuje700 Nm. S touto silou I-Pace zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4 sekundy, jeho dojezd pak byl dle cyklu NEDC vypočítán na 500 km.

Energie poskytují lithium-iontové akumulátory o kapacitě 90 kWh, které jsou složeny z 36 článků „váčkovitého“ tvaru. Díky tomu mají větší hustotu a termální výkon, načež zvládají operovat při nižší teplotě a mohou vydržet déle než klasické akumulátory užívající válcové články. Jejich dobití na 80 % pak u rychlodobíjecích stanic zabere 90 minut.

Usazení baterií do podlahy nikterak nesnížilo výše zmiňovanou praktičnost, zároveň pak přispělo i ke snížení těžiště. Hmotnost je navíc ideálně rozložena mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50, přesné číslo ovšem Jaguar nezmínil. Značka však dodává, že I-Pace užívá stejných dvojitých lichoběžníků a zadní víceprvkové nápravy Integral Link jako model F-Pace.

Závěrem můžeme zmínit, že koncept je vybaven 23" litými koly obutými do pneumatikami o rozměru 265/35. Produkční verze je jistě bude mít menší, přesto je jasné, že zde se s jízdou v terénu příliš nepočítá. Nicméně i tak je vůz vybaven systémy All Surface Progress Control a Adaptive Surface Response, jež navyšují trakci v kluzkých podmínkách.

Tím jsme se ale dostali do skutečného finále, kdy již jen dodáme, že I-Pace byl představen médiím poněkud neobvykle za pomoci virtuální reality a speciálních brýlí. Jaguaru příprava této prezentace zabrala zhruba 12 týdnů a dle všech zúčastněných působila mnohem lépe, než jak se zdá na papíře. Možná jsme tedy svědky nového trendu v představování aut.


Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 1 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 01Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 2 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 02Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 3 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 03Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 4 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 04Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 5 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 05Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 6 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 06Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 7 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 07Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 8 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 08Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 9 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 09Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 10 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 10Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 11 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 11Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 12 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 12Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 13 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 13Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 14 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 14Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 15 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 15Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 16 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 16Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 17 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 17
Kromě speciální virtuální prezentace se Jaguar I-Pace ukázal rovněž naživo...

Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 18 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 18Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 19 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 19Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 20 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 20Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 21 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 21Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 22 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 22Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 23 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 23Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 24 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 24Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 25 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 25Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 26 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 26Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 27 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 27Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 28 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 28Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 29 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 29Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 30 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 30Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 31 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 31Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 32 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 32Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 33 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 33Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 34 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 34Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 35 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 35Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 36 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 36Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 37 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 37Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 38 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 38Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 39 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 39Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 40 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 40Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 41 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 41Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 42 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 42Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 43 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 43Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 44 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 44Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 45 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 45Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 46 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 46Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 47 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 47Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 48 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 48Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 49 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 49Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 50 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 50Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 51 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 51Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 52 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 52Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 53 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 53Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 54 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 54Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 55 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 55Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 56 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 56Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 57 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 57Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 58 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 58Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 59 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 59Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 60 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 60Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 61 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 61Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 62 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 62Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 63 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 63Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 64 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 64Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 65 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 65Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 66 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 66Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 67 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 67Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 68 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 68Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 69 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 69Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 70 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 70Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 71 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 71Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 72 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 72Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 73 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 73Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 74 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 74Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 75 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 75Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 76 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 76Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 77 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 77Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 78 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 78Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 79 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 79Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 80 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 80Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 81 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 81Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 82 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 82Jaguar I-Pace je venku. Britská Tesla dá stovku za 4 sekundy, ujede až 500 km - 83 - Jaguar I-Pace 2016 prvni sada 83
...i na velké sadě oficiálních fotek

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.