Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR: uniklo vše o nejrychlejším Jagu, jede až 322 km/h
23.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Superostrý Brit dostal 575koňovou verzi kompresorové V8, upravený bodykit, pohon 4x4 a redukční dietu. Stovku dá vždy za 3,7 sekundy.
O příchodu vrcholné verze Jaguaru F-Type se mluví již hezkých pár let. Podle spekulací jsme se přitom měli dočkat modelu, který by nabídl alespoň 600 koní. Realita tak dost možná pro někoho bude zklamáním, neboť britská novinka jich do vínku dostala „pouze“ 575. Vůči základní osmiválcové variantě, v jejímž případě pětilitrový osmiválec produkuje 550koňové stádo, tu tedy máme jen nepatrný nárůst. Nicméně ten doprovází redukční dieta, poladěný podvozek i aerodynamika a také systém pohonu všech kol. Ve výsledku tu tak máme opravdu dechberoucí jízdní dynamiku.
Abychom nechodili zbytečně okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že kupé zvládá zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 322 km/h. Roadster je v rámci maximálky o trochu pomalejší (317 km/h), nicméně akcelerovat dokáže stejně rychle jako sourozenec s pevnou střechou. A to nikoliv jen v rámci sprintu na onu stovku, ale také během pružného zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň, což zabere 2,3 sekundy. Vůči méně výkonnému pětilitru tu tak máme v prvním případě zlepšení o čtyři desetiny, ve druhém pak o dvě.
Od srovnávání s pětilitrem ovšem hned tak neustoupíme, přičemž od dynamických parametrů přejdeme k hmotnosti. Ta dosahuje v případě kupé 1 705 kg, roadster je o patnáct kilo těžší. To je na dvoumístný hliníkový model nemalá porce, nicméně je třeba si uvědomit, že F-Type SVR má již ve standardu zmiňovaný systém 4x4 a osmistupňový automat. Do vínku tak dostal nemalou dietou, pročež se může pochlubit kovanými 20palcovými koly, která váží o 10 kilo méně než litá. Titanový výfuk pak šetří dalších 12 kg, karbon-keramické brzdy dokonce 21 kg.
Jaguar navíc přepracoval zadní nápravu, která je sice o vcelku zanedbatelných 0,6 kilo lehčí než standardní, nicméně tuhost navyšuje o 41 procent. Je tedy dost možné, že se časem dočkáme i nějakého hezkého času ze Severní smyčky, k čemuž by mohly napomoci nejen sériově dodávané pneumatiky Pirelli P Zero, ale rovněž adaptivní podvozek se sportovnější charakteristikou, který klesl o tři milimetry blíže k zemi. Mimo to nechybí ani elektronický diferenciál zadní nápravy.
Dále tu máme agresivnější bodykit, který počítá s novým čelním nárazníkem s většími vstupy vzduchu, čelním spoilerem, ventilovanou kapotou a masivním zadním křídlem. To se u kupé vysouvá při rychlosti 113 km/h (u roadsteru při 96 km/h) a zasouvá při 80 km/h (roadster 64 km/h). Celou operaci lze samozřejmě zvládnout i manuálně, zapotřebí je ovšem nejprve volba jízdního režimu Dynamic. Zmínit pak musíme, že maximálky dosáhnou vozy jen se zasunutým křídlem.
Naší finální zastávkou je interiér, který oproti exteriéru již nepůsobí až tak odlišným dojmem. Unikátem jsou pouze ozdobné lišty dveřních prahů, volant s plaketkou SVR nebo pádla řazení z anodizovaného hliníku. Prim pak hrají kůží čalouněná sportovní sedadla se specifickým prošíváním. Tím jsme se ale dostali na konec uniklé brožury, více nám nejspíše neřekne ani tisková zpráva. Tedy stran ceny, která aktuálně zůstává záhadou...














Jaguar F-Type SVR dostal do vínku vyšší výkon, nižší hmotnost, agresivnější bodykit či poladěný podvozek. Stovku tak zvládne za 3,7 sekundy, kupé se přitom rozjede až na 322 km/h
Pro úplnost klíčové části katalogu včetně kompletních technických údajů
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins