Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR: uniklo vše o nejrychlejším Jagu, jede až 322 km/h
23.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Superostrý Brit dostal 575koňovou verzi kompresorové V8, upravený bodykit, pohon 4x4 a redukční dietu. Stovku dá vždy za 3,7 sekundy.
O příchodu vrcholné verze Jaguaru F-Type se mluví již hezkých pár let. Podle spekulací jsme se přitom měli dočkat modelu, který by nabídl alespoň 600 koní. Realita tak dost možná pro někoho bude zklamáním, neboť britská novinka jich do vínku dostala „pouze“ 575. Vůči základní osmiválcové variantě, v jejímž případě pětilitrový osmiválec produkuje 550koňové stádo, tu tedy máme jen nepatrný nárůst. Nicméně ten doprovází redukční dieta, poladěný podvozek i aerodynamika a také systém pohonu všech kol. Ve výsledku tu tak máme opravdu dechberoucí jízdní dynamiku.
Abychom nechodili zbytečně okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že kupé zvládá zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 322 km/h. Roadster je v rámci maximálky o trochu pomalejší (317 km/h), nicméně akcelerovat dokáže stejně rychle jako sourozenec s pevnou střechou. A to nikoliv jen v rámci sprintu na onu stovku, ale také během pružného zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň, což zabere 2,3 sekundy. Vůči méně výkonnému pětilitru tu tak máme v prvním případě zlepšení o čtyři desetiny, ve druhém pak o dvě.
Od srovnávání s pětilitrem ovšem hned tak neustoupíme, přičemž od dynamických parametrů přejdeme k hmotnosti. Ta dosahuje v případě kupé 1 705 kg, roadster je o patnáct kilo těžší. To je na dvoumístný hliníkový model nemalá porce, nicméně je třeba si uvědomit, že F-Type SVR má již ve standardu zmiňovaný systém 4x4 a osmistupňový automat. Do vínku tak dostal nemalou dietou, pročež se může pochlubit kovanými 20palcovými koly, která váží o 10 kilo méně než litá. Titanový výfuk pak šetří dalších 12 kg, karbon-keramické brzdy dokonce 21 kg.
Jaguar navíc přepracoval zadní nápravu, která je sice o vcelku zanedbatelných 0,6 kilo lehčí než standardní, nicméně tuhost navyšuje o 41 procent. Je tedy dost možné, že se časem dočkáme i nějakého hezkého času ze Severní smyčky, k čemuž by mohly napomoci nejen sériově dodávané pneumatiky Pirelli P Zero, ale rovněž adaptivní podvozek se sportovnější charakteristikou, který klesl o tři milimetry blíže k zemi. Mimo to nechybí ani elektronický diferenciál zadní nápravy.
Dále tu máme agresivnější bodykit, který počítá s novým čelním nárazníkem s většími vstupy vzduchu, čelním spoilerem, ventilovanou kapotou a masivním zadním křídlem. To se u kupé vysouvá při rychlosti 113 km/h (u roadsteru při 96 km/h) a zasouvá při 80 km/h (roadster 64 km/h). Celou operaci lze samozřejmě zvládnout i manuálně, zapotřebí je ovšem nejprve volba jízdního režimu Dynamic. Zmínit pak musíme, že maximálky dosáhnou vozy jen se zasunutým křídlem.
Naší finální zastávkou je interiér, který oproti exteriéru již nepůsobí až tak odlišným dojmem. Unikátem jsou pouze ozdobné lišty dveřních prahů, volant s plaketkou SVR nebo pádla řazení z anodizovaného hliníku. Prim pak hrají kůží čalouněná sportovní sedadla se specifickým prošíváním. Tím jsme se ale dostali na konec uniklé brožury, více nám nejspíše neřekne ani tisková zpráva. Tedy stran ceny, která aktuálně zůstává záhadou...
Jaguar F-Type SVR dostal do vínku vyšší výkon, nižší hmotnost, agresivnější bodykit či poladěný podvozek. Stovku tak zvládne za 3,7 sekundy, kupé se přitom rozjede až na 322 km/h
Pro úplnost klíčové části katalogu včetně kompletních technických údajů
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus