Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR se začal oficiálně odhalovat, poněkud směšně
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Po víkendovém úniku je oficiální oznámení pouhé nejvyšší rychlosti nedostatečné. Z uniklé brožury víme už prakticky vše.
Internet je pro mnohé automobilky sice na jedné straně požehnáním, na druhé by jej však velmi rády stejně jako politici kontrolovaly. A to kvůli celé řadě úniků, jenž maří oficiální plány. Aktuálně by pro tento krok dozajista hlasoval Jaguar, který začal s odhalováním velmi očekávaného modelu F-Type SVR. Tisková zpráva však prozatím velmi obsáhlá není a po stránce technické zmiňuje pouze nejvyšší rychlost 322 km/h. Mimo to si můžeme prohlédnout tři fotografie, na nichž se představuje kupé a roadster, či první video.
Tím jsme se ale dostali na konec oficiálního komuniké, více informací má následovat 17. února během slavnostního odhalení. Jak ale nejspíše již víte, o víkendu se dostala ven brožura, ze které se daly vyčíst veškeré parametry novinky. Výše zmiňovaná data tak můžeme doplnit kupříkladu o potenciál motoru, který narostl z 550 na 575 koní. S tímto výkonem přitom obě karosářské verze zvládnou sprint z klidu na stovku za 3,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji než výchozí verze osazená pětilitrovým osmiválcem.
Ze zmiňované brožury můžeme „vysosat“ také data o hmotnosti, která poklesla ze 1 730 na 1 705 kilogramů (respektive ze 1 745 na 1 720 kg u roadsteru), a to zejména díky kovaným 20palcovým kolům, titanovému výfuku a karbon-keramickým brzdám. Mimo to se F-Type SVR chlubí přepracovanou zadní nápravou, která sice hmotnost snižuje jen o zanedbatelných 0,6 kilogramu, nicméně tuhost navyšuje o 41 procent.
Vlivem nových nárazníků došlo vůči méně výkonným modelům k nárůstu délky o pět milimetrů na 4 475 mm, šířka i rozvor však zůstávají nezměněné. Po stránce výškové ovšem kupé i roadster poklesly o tři milimetry na 1 311 mm, respektive 1 308 mm. Trochu překvapivý je ovšem fakt, že rozvor kol vpředu (1 585 mm) a vzadu (1 627 mm) je naprosto stejný jako u méně výkonného osmiválcového modelu.
Více informací můžete vyčíst z našeho víkendového článku, aktuálně tak již jen dodáme, že ve srovnání s karoserií se interiér změnil pouze minimálně. Nový je sportovní volant, hliníkové dekory nebo sedadla čalouněná kůží se vzorem Argyle. V prodeji pak bude F-Type SVR v létě, přičemž ceny jsou aktuálně jedinou neznámou.



Jaguar prozatím pustil do světa pouze tři fotografie nového modelu F-Type SVR a jedno video
Z uniklé brožury jsme se toho ovšem dozvěděli daleko více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva