Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR se začal oficiálně odhalovat, poněkud směšně
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Po víkendovém úniku je oficiální oznámení pouhé nejvyšší rychlosti nedostatečné. Z uniklé brožury víme už prakticky vše.
Internet je pro mnohé automobilky sice na jedné straně požehnáním, na druhé by jej však velmi rády stejně jako politici kontrolovaly. A to kvůli celé řadě úniků, jenž maří oficiální plány. Aktuálně by pro tento krok dozajista hlasoval Jaguar, který začal s odhalováním velmi očekávaného modelu F-Type SVR. Tisková zpráva však prozatím velmi obsáhlá není a po stránce technické zmiňuje pouze nejvyšší rychlost 322 km/h. Mimo to si můžeme prohlédnout tři fotografie, na nichž se představuje kupé a roadster, či první video.
Tím jsme se ale dostali na konec oficiálního komuniké, více informací má následovat 17. února během slavnostního odhalení. Jak ale nejspíše již víte, o víkendu se dostala ven brožura, ze které se daly vyčíst veškeré parametry novinky. Výše zmiňovaná data tak můžeme doplnit kupříkladu o potenciál motoru, který narostl z 550 na 575 koní. S tímto výkonem přitom obě karosářské verze zvládnou sprint z klidu na stovku za 3,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji než výchozí verze osazená pětilitrovým osmiválcem.
Ze zmiňované brožury můžeme „vysosat“ také data o hmotnosti, která poklesla ze 1 730 na 1 705 kilogramů (respektive ze 1 745 na 1 720 kg u roadsteru), a to zejména díky kovaným 20palcovým kolům, titanovému výfuku a karbon-keramickým brzdám. Mimo to se F-Type SVR chlubí přepracovanou zadní nápravou, která sice hmotnost snižuje jen o zanedbatelných 0,6 kilogramu, nicméně tuhost navyšuje o 41 procent.
Vlivem nových nárazníků došlo vůči méně výkonným modelům k nárůstu délky o pět milimetrů na 4 475 mm, šířka i rozvor však zůstávají nezměněné. Po stránce výškové ovšem kupé i roadster poklesly o tři milimetry na 1 311 mm, respektive 1 308 mm. Trochu překvapivý je ovšem fakt, že rozvor kol vpředu (1 585 mm) a vzadu (1 627 mm) je naprosto stejný jako u méně výkonného osmiválcového modelu.
Více informací můžete vyčíst z našeho víkendového článku, aktuálně tak již jen dodáme, že ve srovnání s karoserií se interiér změnil pouze minimálně. Nový je sportovní volant, hliníkové dekory nebo sedadla čalouněná kůží se vzorem Argyle. V prodeji pak bude F-Type SVR v létě, přičemž ceny jsou aktuálně jedinou neznámou.
Jaguar prozatím pustil do světa pouze tři fotografie nového modelu F-Type SVR a jedno video
Z uniklé brožury jsme se toho ovšem dozvěděli daleko více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 46 minutami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 3 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien