Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR se začal oficiálně odhalovat, poněkud směšně
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Po víkendovém úniku je oficiální oznámení pouhé nejvyšší rychlosti nedostatečné. Z uniklé brožury víme už prakticky vše.
Internet je pro mnohé automobilky sice na jedné straně požehnáním, na druhé by jej však velmi rády stejně jako politici kontrolovaly. A to kvůli celé řadě úniků, jenž maří oficiální plány. Aktuálně by pro tento krok dozajista hlasoval Jaguar, který začal s odhalováním velmi očekávaného modelu F-Type SVR. Tisková zpráva však prozatím velmi obsáhlá není a po stránce technické zmiňuje pouze nejvyšší rychlost 322 km/h. Mimo to si můžeme prohlédnout tři fotografie, na nichž se představuje kupé a roadster, či první video.
Tím jsme se ale dostali na konec oficiálního komuniké, více informací má následovat 17. února během slavnostního odhalení. Jak ale nejspíše již víte, o víkendu se dostala ven brožura, ze které se daly vyčíst veškeré parametry novinky. Výše zmiňovaná data tak můžeme doplnit kupříkladu o potenciál motoru, který narostl z 550 na 575 koní. S tímto výkonem přitom obě karosářské verze zvládnou sprint z klidu na stovku za 3,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji než výchozí verze osazená pětilitrovým osmiválcem.
Ze zmiňované brožury můžeme „vysosat“ také data o hmotnosti, která poklesla ze 1 730 na 1 705 kilogramů (respektive ze 1 745 na 1 720 kg u roadsteru), a to zejména díky kovaným 20palcovým kolům, titanovému výfuku a karbon-keramickým brzdám. Mimo to se F-Type SVR chlubí přepracovanou zadní nápravou, která sice hmotnost snižuje jen o zanedbatelných 0,6 kilogramu, nicméně tuhost navyšuje o 41 procent.
Vlivem nových nárazníků došlo vůči méně výkonným modelům k nárůstu délky o pět milimetrů na 4 475 mm, šířka i rozvor však zůstávají nezměněné. Po stránce výškové ovšem kupé i roadster poklesly o tři milimetry na 1 311 mm, respektive 1 308 mm. Trochu překvapivý je ovšem fakt, že rozvor kol vpředu (1 585 mm) a vzadu (1 627 mm) je naprosto stejný jako u méně výkonného osmiválcového modelu.
Více informací můžete vyčíst z našeho víkendového článku, aktuálně tak již jen dodáme, že ve srovnání s karoserií se interiér změnil pouze minimálně. Nový je sportovní volant, hliníkové dekory nebo sedadla čalouněná kůží se vzorem Argyle. V prodeji pak bude F-Type SVR v létě, přičemž ceny jsou aktuálně jedinou neznámou.
Jaguar prozatím pustil do světa pouze tři fotografie nového modelu F-Type SVR a jedno video
Z uniklé brožury jsme se toho ovšem dozvěděli daleko více
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus