Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR: nejostřejší kočka oficiálně, detailně. Známe i první ceny
17.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Vrcholné provedení dostalo 575 koní, výrazně nižší hmotnost a agresivnější bodykit. K mání je jako kupé i roadster, a to od 3,8 milionu korun.
Doplněno 19.2. České zastoupení Jaguaru pustilo do světa také první ceny, jenž se týkají tuzemského trhu. Za kupé F-Type SVR tak dáte 3 859 900 Kč, roadster vás vyjde na 4 054 710 Kč. Ve výsledku tedy budete platit jen nepatrně více než Britové.
O vrcholném Jaguaru F-Type SVR jsme si víceméně vše důležité řekli již před pár týdny, kdy online unikla dealerská brožura. S tou ovšem bylo spojeno jen pár snímků, zatímco nyní Britové později poslali do světa vskutku obsáhlou fotogalerii. Zároveň k nám dorazila i tisková zpráva, ve které jsou zmíněny některé detaily, jenž nebylo možné ze zmiňované brožury vyčíst. Představení kupé a kabrioletu si tedy dáme znovu, přičemž odstartovat můžeme britskými cenami. Ty začínají na sumě 110 000 GBP (cca 3 805 000 Kč) za kupé, respektive na 115 485 GBP (3 995 000 Kč) za kabriolet.
Srdcem obou variant je stejně jako v případě modelu F-Type R přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ten všech díky nové kalibraci řídicí jednotky produkuje 575 koní a 700 Nm. S tímto výkonem kupé i kabriolet pokoří stovku za pouhých 3,7 sekundy a dosáhnou nejvyšší rychlosti 322 km/h, respektive 313 km/h. Za opravdu výrazné zlepšení jízdní dynamiky přitom nevděčí pouze 25koňovému navýšení výkonu, ale také přepracované osmistupňové automatické převodovce Quickshift, která nyní pracuje rychleji.
Dále novinka dostala do vínku nižší hmotnost, na které se zásadní měrou podílí nový výfukový systém z titania a Inconelu, tedy materiálu využívaného v šampionátu Formule 1. Jen díky tomuto prvku vůz váží o 16 kilogramů méně než základní osmiválcové provedení s pohonem všech kol, úsporu dalších 10 kg pak zajišťují kovaná 20palcová kola osazená pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 305/30 vzadu.
Kromě toho je ovšem možné vůz osadit ještě karbonovou střechou (-29 kg) či karbon-keramickými brzdami (-21 kg) o rozměru 398 milimetrů vpředu a 380 mm vzadu. Standardem jsou přitom ocelové 380milimetrové přední a 376milimetrové zadní kotouče. Opomenout samozřejmě nesmíme ani na novou zadní nápravu, která sice sráží hmotnost pouze o 0,6 kg, nicméně tuhost navyšuje o podstatných 41 procent.
Jaguar přepracoval rovněž již zmiňovaný systém pohonu všech kol, zejména pak jeho elektronický aktivní zadní diferenciál. Samotný podvozek klesl o tři milimetry blíže k zemi a pyšní se sportovnější charakteristikou, systém Dynamic Stability Control pak má řidiči umožnit dosažení maximálního potenciálu vozu za všech podmínek. Rozvor kol však kupodivu zůstává shodný jako u základních verzí.
Přesunout se můžeme k vizuálním změnám, kterých rovněž není málo. Kromě oněch 20palcových kol a standardně dodávaných pneumatik Pirelli P Zero tu máme nový čelní nárazník s většími vstupy vzduchu a přidaným spoilerem, ventilovanou kapotu nebo masivní zadní křídlo. To se u kupé aretuje po překročení rychlosti 113 km/h, v případě roadsteru vám postačí dosažení 96kilometrového tempa.
Do kabiny dorazila sportovní sedadla stavitelná elektronicky ve 14 směrech a čalouněná kůží se vzorem Argyle. K mání jsou pak multimediální systémy InControl Touch či InControl Touch Plus, které je možné spřáhnout s audio aparaturou Meridian o výkonu 380 nebo 770 wattů. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, zmínit tak již můžeme jen živý ženevský debut a letní zahájení prodeje.
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru F-Type SVR 2016



Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva