Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type: sériový C-X16 má své jméno i budoucnost
4.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dosud se mu říkalo zabiják Caymanu, ve skutečnosti ale ponese jméno F-Type a po krku půjde Boxsteru. Prodávat se totiž bude nejprve jako roadster.
Jaguar loni okouzlil svět odhalením konceptu C-X16 a příliš se nepochybovalo o tom, zda se tento vůz dočká také sériové výroby. Hned záhy se proto objevily informace o tom, kolik bude stát a co ve své produkční verzi nabídne, konkrétnějších informací jsme se ale dočkali až o více než půl roku později, právě dnes.
Před malou chvílí totiž Jaguar na své tiskové konferenci na Auto Show v New Yorku oznámil, že nový model vzešlý ze studie C-X16 ponese jméno F-Type. Je to poněkud překvapivá volba, neboť toto označení náleželo již konceptu Jaguaru z přelomu století, ale realita už je taková. Samotný vůz zatím výrobce ukázal jen ve formě prototypu na sadě vlastních „špionážních” fotek, oznámil však, že do prodeje vstoupí v polovině příštího roku a od konceptu se vzhledové vzdálí jen minimálně
Jaguar totiž nechce, aby byl sériový vůz po úchvatné studii zklamáním, což se nezřídka stává. Jedinou změnu, kterou designový šéf automobilky Ian Callum naznačil je eliminace do strany otevíraného víka zavazadlového prostoru či třetích dveří, chcete-li. Sériové řešení má být praktičtější.
Zajímavé je, že vůz se nejprve bude prodávat jako roadster - proč, to nevíme, už předchozí špionážní fotky ale naznačovaly, že testy nyní prochází jen otevřená verze. Kupé by se mělo představit později, pravděpodobně před koncem příštího roku.
Technické detaily zatím nebyly potvrzeny, podle dosavadních informací ale s hybridním pohonem F-Typu po vzoru C-X16 zpočátku počítat nemůžeme. Pod kapotou se zprvu objeví kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec odvozený z dnešního „kočičího” V8, jenž by měl nabídnout nejvýše 380 koní výkonu, později jej mají doplnit další agregáty též odvozené z dnešní nabídky Jaguaru. Převodovka by měla být vždy výlučně osmistupňová automatická, poháněná kola pochopitelně zadní.
Jaguar na tiskové konferenci dále upřesnil, že F-Type bude mnohem více řidičským autem než dnešní XK. Ačkoli nadále půjde o vůz určený primárně pro běžný provoz, z pohledu řidiče má jeho charakter začínat tam, kde současný vrchol řady XK, model XKR-S, končí. Šéf firmy dokonce „vyhrožuje” tím, že bude stejně rychlý jako XKR-S - sice méně výkonný, al eo to lehčí a ovladatelnější.
Další detaily o samotném autě budou ještě chvíli tajemstvím, už jeho právě odhalené jméno si ale zaslouží více pozornosti. Naznačuje totiž, jakým způsobem budou označeny další nové modely značky, které mají opustit dnešní řešení X + další písmeno. Automobilku jej chce hodit za hlavu především proto, že ji značně omezuje v rozletu a pro zákazníky není přehledné. Vzhledem k tomu, že vrcholné modely se jmenují XJ a XK, má firma k dispozici jen polovinu abecedy a v ní i spoustu vyloučených možností až už kvůli konfliktu s jinými registrovanými značkami, nebo proto, že zkrátka znějí zvláštně. Konkrétně Jaguar zmiňuje, že třeba Číňany označení dnešních modelů dokonce odrazují od koupě.
Nová jména mají jasně říkat, kam ten který „Jag” patří a nový F-Type naznačuje, jakým směrem by se firma měla dále ubírat. Pravděpodobně se tak dočkáme řady označení, která budou tak trochu připomínat nabídku Mercedesu - akorát třídu nahradí typ...
Maskovaný prototyp Jaguaru F-Type se zřejmě snaží skrýt dávno viděné
Pohled na loňský koncept C-X16 zřejmě řekne více, tedy pokud si odmyslíte jeho střechu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch