Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu
19.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Emotivní sportovní GT inkasuje do nabídky i manuální převodovku ZF. A máme také detaily k verzi AWD.
Byla to jen otázka času, chtělo by se říci, ale až teď se konečně dřívější předpoklady staly skutečností. Po verzích s pohonem všech kol se Jaguar F-Type definitivně dočkal zástavby už několikrát propírané manuální převodovky, která bude volitelná pro všechny zájemce o šestiválcové varianty - tedy jak pro tu základní s výkonem 340 koní, tak pro silnější S disponující 380 koňmi. Celkově, přičteme-li pohon všech kol, k dispozici bude podle automobilky čtrnáct různých konfigurací F-Typu, přičemž na mysli mají i verze s plátěnou stahovací střechou.
Zpět ale k dnešnímu svatému grálu. Volitelná manuální převodovka pochází z dílen ZF, které vyrábí řadu převodovek nejen pro německé automobilky. Jedná se o převodové ústrojí pojmenované Quickshift, jejíž kulisa je vybavena velmi nakrátko poskládanými převody a krátkými dráhami, konkrétně s délkou pouhých 45 milimetrů. Šestikvalt navíc disponuje hliníkovou skříní a inovativní „polosuchým“ mazáním.
Mezi pákou a řadicími vidlicemi přitom bude pevné spojení, které by mělo řidiči zprostředkovat to nejpřímější spojení. Namísto obvyklého mazání „ponorem“ dostala převodovka kompaktní mechanické čerpadlo, které bude olejem ostřikovat ozubení, ložiska i synchronizační kroužky, což znamená, že jen 1,2 litru oleje pro celou skříň, a tudíž i celkově kompaktnější rozměry ústrojí a ve srovnání s automatem prý desetikilovou úsporu.
Kromě zmíněného si Jaguar oproti verzím vybaveným osmikvaltem a hydrodynamickým měničem dal záležet na modifikaci středové konzole, to aby řidičova paže měla při řazení maximum prostoru pro potřebné pohyby, a zaměřil se také na dobré rozložení pedálové skupiny slibující snadné brzdění s meziplyny. Aby toho nebylo málo, v rámci modelového roku pojmenovaného podle tiskové zprávy 2016, se F-Type uchýlí jako první Jaguar namísto hydraulického k použití elektrického posilovače řízení, který by však měl být zatím nejlepším řešením svého druhu. Díky tomuto řešení také klesají průměrné emise CO2 o čtyři gramy na kilometr. Nakonec ještě dodejme, že manuál dostanou jen šestiválce se zadním pohonem.
Jak už bylo naznačeno, do nabídky se propracovala i verze AWD, s níž je nejsilnější osmiválcové eRko schopné akcelerovat z klidu na stovku během 3,9 sekundy, tedy o 0,2 sekundy rychleji než varianta s pohonem zadních kol. Rozšíření nabídky se údajně dotkne všech motorizací, kupé a kabrioletu, avšak jako první se pohon všech kol ukáže na verzi V8 R Cabriolet, která navzdory dodatečné hmotnosti nemá z hlediska dynamiky oproti Coupé v ničem strádat.
V souvislosti s vylepšením přilnavosti pomocí AWD zmiňuje automobilka také standardně dodávaný systém torque vectoring, který bude tradičně přesměrovávat točivý moment na kola s lepší adhezí a tím vyvozovat větší stáčivý moment v zatáčkách. Výsledkem je prý ovladatelnější a lépe využitelný vůz do všech povětrnostních a jízdních podmínek. Abychom ale nebyli jen u techniky, zmínit bychom měli ještě nový osmipalcový displej s lepší grafikou včetně propracovaného zobrazení 3D a možností ovládání pomocí gest (například zoomování mapy navigace).
Dále se počítá s výkonnějším audiosystémem Meridian (770 W), lepší konektivitou s mobilními telefony, předčítáním textových zpráv nebo asistenčním tlačítkem pro případ nebezpečí. Pomocí aplikace InControl Remote Premium navíc budete moci z telefonu na dálku zjistit třeba stav paliva v nádrži, nastartovat, nastavit klimatizaci, podívat se zda jsou vytažená okna, zamykat a odemykat, zatroubit, probliknout a nebo nastavit alarm odkudkoliv.
S vysokou pravděpodobností se také dočkáme později základní čtyřválcové verze s motorem Igenium, který přivezl nový sedan XE, a zcela vyloučena prý není ani osmiválcová varianta s manuálem. To je však hudba budoucnosti. Nás nejvíce zajímá to, co je jisté a fakt, že si to budeme moci koupit už na jaře příštího roku. Ve Velké Británii startuje cena F-Typu Cabriolet s manuální převodovkou na 56 735 librách (1,96 milionu korun), tedy o 1 800 liber (60 tisíc) levněji než s automatem. Za pohon všech kol bude nutné připlatit 4 850 liber (odhadem 150 tisíc). České ceny budou jistě trochu jiné, jisté ale je, že manuál bude nejen lepší, ale i levnější volbou.
Jaguar F-Type s možností manuální převodovky je příjemným osvěžením pro všechny pravověrné řidiče, který chtějí maximum zábavy. S ohledem na driftovací schopnosti vozu to bude největší pozitivum z hlediska ovladatelnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva