Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu

Emotivní sportovní GT inkasuje do nabídky i manuální převodovku ZF. A máme také detaily k verzi AWD.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu

19.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Emotivní sportovní GT inkasuje do nabídky i manuální převodovku ZF. A máme také detaily k verzi AWD.

Byla to jen otázka času, chtělo by se říci, ale až teď se konečně dřívější předpoklady staly skutečností. Po verzích s pohonem všech kol se Jaguar F-Type definitivně dočkal zástavby už několikrát propírané manuální převodovky, která bude volitelná pro všechny zájemce o šestiválcové varianty - tedy jak pro tu základní s výkonem 340 koní, tak pro silnější S disponující 380 koňmi. Celkově, přičteme-li pohon všech kol, k dispozici bude podle automobilky čtrnáct různých konfigurací F-Typu, přičemž na mysli mají i verze s plátěnou stahovací střechou.

Zpět ale k dnešnímu svatému grálu. Volitelná manuální převodovka pochází z dílen ZF, které vyrábí řadu převodovek nejen pro německé automobilky. Jedná se o převodové ústrojí pojmenované Quickshift, jejíž kulisa je vybavena velmi nakrátko poskládanými převody a krátkými dráhami, konkrétně s délkou pouhých 45 milimetrů. Šestikvalt navíc disponuje hliníkovou skříní a inovativní „polosuchým“ mazáním.

Mezi pákou a řadicími vidlicemi přitom bude pevné spojení, které by mělo řidiči zprostředkovat to nejpřímější spojení. Namísto obvyklého mazání „ponorem“ dostala převodovka kompaktní mechanické čerpadlo, které bude olejem ostřikovat ozubení, ložiska i synchronizační kroužky, což znamená, že jen 1,2 litru oleje pro celou skříň, a tudíž i celkově kompaktnější rozměry ústrojí a ve srovnání s automatem prý desetikilovou úsporu.

Kromě zmíněného si Jaguar oproti verzím vybaveným osmikvaltem a hydrodynamickým měničem dal záležet na modifikaci středové konzole, to aby řidičova paže měla při řazení maximum prostoru pro potřebné pohyby, a zaměřil se také na dobré rozložení pedálové skupiny slibující snadné brzdění s meziplyny. Aby toho nebylo málo, v rámci modelového roku pojmenovaného podle tiskové zprávy 2016, se F-Type uchýlí jako první Jaguar namísto hydraulického k použití elektrického posilovače řízení, který by však měl být zatím nejlepším řešením svého druhu. Díky tomuto řešení také klesají průměrné emise CO2 o čtyři gramy na kilometr. Nakonec ještě dodejme, že manuál dostanou jen šestiválce se zadním pohonem.

Jak už bylo naznačeno, do nabídky se propracovala i verze AWD, s níž je nejsilnější osmiválcové eRko schopné akcelerovat z klidu na stovku během 3,9 sekundy, tedy o 0,2 sekundy rychleji než varianta s pohonem zadních kol. Rozšíření nabídky se údajně dotkne všech motorizací, kupé a kabrioletu, avšak jako první se pohon všech kol ukáže na verzi V8 R Cabriolet, která navzdory dodatečné hmotnosti nemá z hlediska dynamiky oproti Coupé v ničem strádat.

V souvislosti s vylepšením přilnavosti pomocí AWD zmiňuje automobilka také standardně dodávaný systém torque vectoring, který bude tradičně přesměrovávat točivý moment na kola s lepší adhezí a tím vyvozovat větší stáčivý moment v zatáčkách. Výsledkem je prý ovladatelnější a lépe využitelný vůz do všech povětrnostních a jízdních podmínek. Abychom ale nebyli jen u techniky, zmínit bychom měli ještě nový osmipalcový displej s lepší grafikou včetně propracovaného zobrazení 3D a možností ovládání pomocí gest (například zoomování mapy navigace).

Dále se počítá s výkonnějším audiosystémem Meridian (770 W), lepší konektivitou s mobilními telefony, předčítáním textových zpráv nebo asistenčním tlačítkem pro případ nebezpečí. Pomocí aplikace InControl Remote Premium navíc budete moci z telefonu na dálku zjistit třeba stav paliva v nádrži, nastartovat, nastavit klimatizaci, podívat se zda jsou vytažená okna, zamykat a odemykat, zatroubit, probliknout a nebo nastavit alarm odkudkoliv.

S vysokou pravděpodobností se také dočkáme později základní čtyřválcové verze s motorem Igenium, který přivezl nový sedan XE, a zcela vyloučena prý není ani osmiválcová varianta s manuálem. To je však hudba budoucnosti. Nás nejvíce zajímá to, co je jisté a fakt, že si to budeme moci koupit už na jaře příštího roku. Ve Velké Británii startuje cena F-Typu Cabriolet s manuální převodovkou na 56 735 librách (1,96 milionu korun), tedy o 1 800 liber (60 tisíc) levněji než s automatem. Za pohon všech kol bude nutné připlatit 4 850 liber (odhadem 150 tisíc). České ceny budou jistě trochu jiné, jisté ale je, že manuál bude nejen lepší, ale i levnější volbou.


Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 1 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 01Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 2 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 02Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 3 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 03Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 4 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 04Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 5 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 05Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 6 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 06Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 7 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 07Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 8 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 08Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 9 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 09Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 10 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 10Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 11 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 11Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 12 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 12Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 13 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 13Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 14 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 14Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 15 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 15Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 16 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 16Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 17 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 17Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 18 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 18Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 19 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 19Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 20 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 20Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 21 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 21Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 22 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 22Jaguar F-Type s manuálem oficiálně odhalen, má být bez kompromisu - 23 - Jaguar F-Type AWD a manual 2016 23
Jaguar F-Type s možností manuální převodovky je příjemným osvěžením pro všechny pravověrné řidiče, který chtějí maximum zábavy. S ohledem na driftovací schopnosti vozu to bude největší pozitivum z hlediska ovladatelnosti

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.