Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type ma české ceny, V6 začíná na 1,9, vrcholný V8 S na 2,6 milionu Kč
12.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka má konečně české ceny. Základní V6 je dražší a pomalejší než Boxster, verze V8 S naladěná na 495 koní naopak deklasuje i 911.
Nový Jaguar F-Type známe do posledního detailu již od loňského autosalonu v Paříži. Přičemž mezitím se objevily již německé ceny či paket Black Pack, který přidal na vizuálních doplňcích. Český trh však vycházel tak trochu na prázdno. Tedy až dosud. Britská značka totiž dnes představila tuzemské ceny, za které si od 1. května budete moci dvoumístný roadster objednat. S ohledem na více než dva tisíce předobjednávek, které již zákazníci z celého světa stihli učinit, byste se ovšem neměli divit, že F-Type dorazí do vaší garáže o trochu později než na podzim, kdy jsou plánovány první dodávky.
Vzhledem k faktu, že tyto předobjednávky představují zhruba třetinu roční produkce, je jasné, že vůz bude skutečně horkým zbožím. Šokem by tak neměla být cena základní šestiválcové verze o výkonu 340 koní, kterou si můžete pořídit za 1 903 209 Kč. Tedy o poznání dráže než třeba takové Porsche Boxster S, které Jaguaru ujede při sprintu na stovku (5,3 s versus 5,1 s) i v rámci nejvyšší rychlosti (250 versus 279 km/h). Na druhou stranu pro Porsche můžete do českého dealerství zaskočit tak jako do supermarketu pro rohlíky, zatímco jen spatřit F-Type bude zpočátku vzácností.
Při srovnávání základní výbavy se přitom znovu zdá, že Boxster má trochu navrch. Stejně jako F-Type totiž ve standardu jezdí na 18palcových kolech a nabízí polokožené čalounění. Zatímco ovšem Jaguar nabízí audiosystém o výkonu „pouhých“ 180 wattů, u Porsche již v základu nechybí aparatura Bose s deseti reproduktory a výkonem 445 wattů. U obou modelů však můžete sáhnout po celé řadě příplatků, které navýší váš komfort (celokožené čalounění, audio systém Meridian) i vzhled (speciální laky a kosmetické doplňky).
Zatímco ovšem u Porsche je třeba v případě vyššího výkonu přejít již k modelu 911 Carrera Cabriolet (základ i verze S jsou oproti Jaguaru dražší a pomalejší), u britské automobilky jsou k mání modely V6 S a V8 S. Ten slabší přitom produkuje 380 koní a za 2 200 990 Kč přihazuje k základní výbavě 19palcová kola, větší brzdy nebo adaptivní podvozek a aktivní výfukový systém. Vrcholná osmiválcová verze pak vychází na 2 589 642 Kč, přičemž díky výkonu 495 koní zrychlí z klidu na stovku za 4,3 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 300 km/h.
Standardem pro tento model jsou přitom již 20palcová kola, výfuková soustava opatřená systémem Sound and Taste pro jadrnější zvuk v kabině, brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 376 mm vzadu nebo celokožený paket se sportovními sedadly. I pro tuto verzi jsou pak k dispozici volitelné prvky, jejichž seznam si můžete detailně prohlédnout v oficiálním ceníku (PDF 605 kB) a udělat si obrázek o tom, jestli byste si u Jaguaru vybrali.
Jaguar F-Type je možné dekorovat také paketem Black Pack, který má několik úrovní. Jakoukoliv z nich si přitom můžete dopřát pro obě šestiválcové i osmiválcovou verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch