Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg

F-Type je nepochybně výborné auto, mohlo by být ale ještě podstatně lepší, kdyby nevážilo přes 1 600 kilogramů. Dobrá zpráva je, že u Jaguaru to ví.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg

29.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

F-Type je nepochybně výborné auto, mohlo by být ale ještě podstatně lepší, kdyby nevážilo přes 1 600 kilogramů. Dobrá zpráva je, že u Jaguaru to ví.

Když jsme loni testovali Jaguar F-Type, třebaže ve slabším provedení S, museli jsme konstatovat, že jak při akceleraci v přímce, tak při snaze ovládnout klikaté okresky podává vynikající výkony. Je rychlý, pocitově lehký, slušně ovladatelný. Zdánlivě mu není o vyčítat, pokud se ale podíváte na jeho hmotnost, zjistíte, že prostor ke zlepšení je ještě dost velký. I když jde o malý dvoumístný vůz, jeho hmotnost přesahuje 1,6 tuny - u roadsteru to třeba ještě šlo chápat, když ale přišel F-Type Coupe, který v provedení R váží 1 665 kilogramů, nešlo než na sucho polknout a zvednout obočí. Tohle auto prostě mělo být lehčí.

Jak si nové kupé vede v praxi, vám co nevidět povíme v jeho prvním testu, ještě před tím vám ale můžeme prozradit něco z kuchyně Jaguaru. Kolegové z australského Motoring totiž přišli s informací, že Britové by mohli postavit také lehčí provedení F-Type s názvem Club Sport, a tak jsme se zeptali šéfa celého projektu F-Type Russe Varneyho, co je na tom pravdy.

Automobilka otevřeně připouští, že o příchodu takového provedení uvažuje. Jeho hmotnost by mohla klesnout o 200 kilogramů někam na úroveň 1 450 kg a akcelerace na stovku se zkrátit na 3,5 sekundy. To zní slibně, mnohem více nás ale zajímá přínos pro jízdní agilitu vozu, který by musel být nezměrný - 200 kilogramů je opravdu pořádné odlehčení a nazývat méně než 1,5 tunový sporťák otylým by už nikdo nemohl. V případě téměř jedenatřičtvrtětunové hmotnosti to možné je, u kupé nepochybně.

Co všechno by se na F-Typu mohlo změnit? Auto by se dočkalo prostšího interiéru, odlišné aerodynamiky, lehkých sedadel a především širšího použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Varney připustil, že takový F-Type „CSL” je sice jen jednou z možností, kam se další vývoj jím řízeného programu může ubírat, tato cesta se mu ale pochopitelně zamlouvá. Limitem je pouze nutný odbyt - automobilka by prý musela prodat alespoň 500 takových aut ročně, aby zaplatila jeho vývoj a další nezbytnosti.

Otázkou zatím je, jaký by takový model mohl dostat motor. 550koňový osmiválec se zdá být logickou volbou, Varney ale říká, že u takového auta může být kritickou věcí i odlehčení přídě, brzd a dalších drobností, které by s menším motorem byly pochopitelně realizované lépe. V8 by prý byl skvělý, u takového auta si ale dokáže představit i výkonnější verzi přeplňovaného V6 jako řešení skýtající řadu výhod.

Uvidíme, co se z této možnosti vyklube, za nás má ale Club Sport jasný palec nahoru, klidně i s V6. Hlavně v Británii přece platí, že pro „více rychlosti je třeba přidat více lehkosti”...


Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 1 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 49Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 2 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 50Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 3 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 51Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 4 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 52Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 5 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 53Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 6 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 54Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 7 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 55Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 8 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 56Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 9 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 57Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 10 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 58Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 11 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 59Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 12 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 60Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 13 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 61Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 14 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 62Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 15 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 63Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 16 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 64Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 17 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 65Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 18 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 66Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 19 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 67Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 20 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 68Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 21 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 69Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 22 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 70Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 23 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 71Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 24 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 72Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg - 25 - Jaguar F-Type Coupe oficialni sada 73
Jak si vede uzavřený F-Type v akci, vám teprve povíme, že by si lépe vedl v odlehčeném provedení Club Sport, vám ale na sto procent můžeme říci už teď

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.