Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg
29.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
F-Type je nepochybně výborné auto, mohlo by být ale ještě podstatně lepší, kdyby nevážilo přes 1 600 kilogramů. Dobrá zpráva je, že u Jaguaru to ví.
Když jsme loni testovali Jaguar F-Type, třebaže ve slabším provedení S, museli jsme konstatovat, že jak při akceleraci v přímce, tak při snaze ovládnout klikaté okresky podává vynikající výkony. Je rychlý, pocitově lehký, slušně ovladatelný. Zdánlivě mu není o vyčítat, pokud se ale podíváte na jeho hmotnost, zjistíte, že prostor ke zlepšení je ještě dost velký. I když jde o malý dvoumístný vůz, jeho hmotnost přesahuje 1,6 tuny - u roadsteru to třeba ještě šlo chápat, když ale přišel F-Type Coupe, který v provedení R váží 1 665 kilogramů, nešlo než na sucho polknout a zvednout obočí. Tohle auto prostě mělo být lehčí.
Jak si nové kupé vede v praxi, vám co nevidět povíme v jeho prvním testu, ještě před tím vám ale můžeme prozradit něco z kuchyně Jaguaru. Kolegové z australského Motoring totiž přišli s informací, že Britové by mohli postavit také lehčí provedení F-Type s názvem Club Sport, a tak jsme se zeptali šéfa celého projektu F-Type Russe Varneyho, co je na tom pravdy.
Automobilka otevřeně připouští, že o příchodu takového provedení uvažuje. Jeho hmotnost by mohla klesnout o 200 kilogramů někam na úroveň 1 450 kg a akcelerace na stovku se zkrátit na 3,5 sekundy. To zní slibně, mnohem více nás ale zajímá přínos pro jízdní agilitu vozu, který by musel být nezměrný - 200 kilogramů je opravdu pořádné odlehčení a nazývat méně než 1,5 tunový sporťák otylým by už nikdo nemohl. V případě téměř jedenatřičtvrtětunové hmotnosti to možné je, u kupé nepochybně.
Co všechno by se na F-Typu mohlo změnit? Auto by se dočkalo prostšího interiéru, odlišné aerodynamiky, lehkých sedadel a především širšího použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Varney připustil, že takový F-Type „CSL” je sice jen jednou z možností, kam se další vývoj jím řízeného programu může ubírat, tato cesta se mu ale pochopitelně zamlouvá. Limitem je pouze nutný odbyt - automobilka by prý musela prodat alespoň 500 takových aut ročně, aby zaplatila jeho vývoj a další nezbytnosti.
Otázkou zatím je, jaký by takový model mohl dostat motor. 550koňový osmiválec se zdá být logickou volbou, Varney ale říká, že u takového auta může být kritickou věcí i odlehčení přídě, brzd a dalších drobností, které by s menším motorem byly pochopitelně realizované lépe. V8 by prý byl skvělý, u takového auta si ale dokáže představit i výkonnější verzi přeplňovaného V6 jako řešení skýtající řadu výhod.
Uvidíme, co se z této možnosti vyklube, za nás má ale Club Sport jasný palec nahoru, klidně i s V6. Hlavně v Británii přece platí, že pro „více rychlosti je třeba přidat více lehkosti”...
Jak si vede uzavřený F-Type v akci, vám teprve povíme, že by si lépe vedl v odlehčeném provedení Club Sport, vám ale na sto procent můžeme říci už teď
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch