Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Pace plně odhalen, máme všechna technická data i první ceny
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka váží v kombinaci s dieselem a pohonem zadních kol jen 1 665 kg. Benzinová verze s 380 koňmi pak dá stovku za 5,1 s.
Britská automobilka po velmi dlouhém napínání konečně odhalila nový Jaguar F-Pace. Ten je pro značku extrémně důležitý, neboť má společně se sedanem XE zvednout loňské prodeje čítající 81 tisíc aut na více než 200 000 exemplářů ročně. Navíc značka předpokládá, že globálně bude její vůbec první SUV komerčně úspěšnějším modelem, pročež se vlastně onomu nekonečnému odhalování a lákání nemůžeme divit.
Ze zákulisí ale přejděme rovnou k samotné novince, jejímž středobodem je modulární platforma iQ[Al]. Ta počítá v 80 procentech s hliníkem, v 18 s vysokopevnostní ocelí a ve dvou s hořčíkem. Divit bychom se proto neměli vcelku „muší“ hmotnosti 1 665 kg, na níž se dostala verze s dieselovým motorem o výkonu 180 koní, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Lehké ovšem budou i další varianty v nabídce, neboť kupříkladu samotná karoserie bez laku váží pouhých 298 kilo, tedy - pro srovnání - stejně jako v případě Fiatu 500L.
Vzhledově se novinka nemalou měrou blíží ke konceptu C-X17 z roku 2013, přičemž také v jejím případě již můžeme mluvit o korporátních prvcích, jenž Jaguar naděluje každé své novince. Řeč je v tomto ohledu hlavně o předních a zadních světlometech využívajících diody, čelní masce nebo „výdechu“ za předními koly. Zbytek vozu je ale samozřejmě unikátem s ohledem na zmiňovaný první vstup značky na pole neprobádané. Můžeme ovšem dodat, že šéfdesignér Ian Callum odvedl dobrou práci.
Od vzhledu se přesuneme k rozměrům, které počítají s délkou 4 731 milimetrů, šířkou 1 936 mm a výškou 1 652 mm. Mimo to dostal Jaguar F-Pace do vínku také rozvor 2 874 mm a disponuje světlou výškou 213 milimetrů. V terénu by se tedy rozhodně ztratit neměl, zvláště ve verzi s pohonem všech kol. Kromě toho ovšem slibuje i nemalou praktičnost, neboť do zavazadlového prostoru naložíte 650 litrů ve standardním stavu a až 1 740 litrů při sklopených zadních sedadlech. Navíc můžete počítat se šířkou 1 255 mm mezi podběhy.
Zamířit můžeme do prostoru motorového, kde budou zpočátku k dispozici dva dieselové a jeden benzinový motor. V jeho případě je možné počítat s výkonem 340 nebo 380 koní, přičemž pokaždé je standardem osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. Silnější varianta pak zvládne stovku (respektive 96 km/h) za 5,1 sekundy, přičemž se rozjede na 250 km/h. Parametry pro slabší verzi Jaguar prozatím nezveřejnil.
Pozornost tedy můžeme přesměrovat na diesely, kdy základem je dvoulitrový čtyřválec z rodiny Ingenium. Ten byl naladěn na 180 koní a 430 Nm točivého momentu, což v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem zadních kol přispívá k udávané průměrné spotřebě 4,9 l/100 km, která by měla být nejnižší v segmentu. V rámci jízdní dynamiky se pak stovka odehraje za 8,5 sekundy a maximálka činí 210 km/h.
Dvoulitrový diesel je samozřejmě možné spárovat také s osmistupňovým automatem, přičemž v takovém případě je již standardem pohon 4x4. Tato konfigurace je pak vlastní třílitrovému šestiválcovému turbodieselu, který byl naladěn na 300 koní a 700 Nm. Stovku (resp. stále oněch 96 km/h) pak zvládne za 5,8 sekundy, maximálně se rozjede na 240 km/h a v průměru si řekne o 6 litrů na sto kilometrů.
Na některé trhy by nový F-Pace měl dorazit ještě s přeplňovaným dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, ten ale bude k mání až později. Známy tedy nejsou ještě veškeré parametry, počítat bychom ovšem měli s točivým momentem 340 Nm již při 1 750 otáčkách. Na stovku by se přitom takový model s osmistupňovým automatem měl rozjet za rovných 7 sekund, pružné zrychlení 80 až 120 km/h mu pak zabere 5 s.
Dodat pak můžeme ještě tolik, že veškeré převodovky vyvinula pro Jaguar společnost ZF, která v rámci automatů přichází se dvěma verzemi. Ta určená čtyřválcům (s kódovým označením 8HP45) je lehčí, zatímco varianta 8HP70 určená šestiválcům počítá s vyšším točivým momentem. Naprostý unikát by pak měl do vínku dostat zvažovaný vrcholný model SVR, u nějž se počítá s pětilitrovým osmiválcem.
S touto variantou bychom ovšem již bloudili na poli spekulací, proto rychle zpátky do reality, a sice směrem k podvozku. Ten počítá vpředu s dvojitými lichoběžníky a vzadu s nápravou Integral Link. Nechybí vektorování točivého momentu, adaptivní tlumiče či systém Adaptive Surface Response, který je odvozen od technologie Terrain Responce Land Roveru a umožňuje volbu jízdního režimu v závislosti na povrchu.
Dále jsou vám nápomocny systémy All Surface Progress Control (v nízkých rychlostech přebírá kontrolu nad vozem a zajišťuje optimální trakci) či Inteligent Drive Dynamics, v jehož případě je upřednostněna jízdní dynamika na silnici namísto off-roadových aktivit. Ve standardu přitom můžete počítat s většinou výkonu zasílaného na zadní nápravu, při ztrátě trakce však může až 50 % zamířit na kola přední.
Aby těch technologií nebylo málo, můžeme zmínit ještě elektrický posilovač řízení, který byl adaptován ze sedanů a měl by nabízet ve své třídě nejlepší odezvu od kol a tím přispívat k větší ovladatelnosti. Zda tomu tak ovšem skutečně je, to vám řekneme až po prvním testu. Nyní tak jen dodáme, že standardem jsou rovněž autonomní brzdy s detekcí chodců či rozložení hmotnosti v poměru 50:50.
Uvnitř je možné počítat již standardně s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, kterému dělá u nižších úrovní výbavy společnost osmipalcový dotykový středový displej a multimediální systém InControl. Za příplatek či u vyšších výbav je ovšem možné počítat s 10,2palcovou obrazovkou nebo připojením k internetu, které podporuje až osm zařízení. K mání je také laserový head-up displej.
Základem jsou zadní sedadla dělená v poměru 60:40, za příplatek je ovšem k mání konfigurace 40:20:40. Na britských ostrovech lze pak u základní výbavy Prestige počítat i s 18palcovými litými koly, vyhřívanými koženými sedadly, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, parkovacími senzory vpředu i vzadu, navigací či asistentem rozjezdu a sjezdu kopců.
Mezi finesami za příplatek nechybí nejrozměrnější aktuálně nabízená panoramatická střecha či především tzv. „klíč pro volný čas“. Tím je míněn voděodolný náramek, se kterým se můžete jít klidně vykoupat, aniž je třeba hlídat standardní klíčky. Ty jsou ponechány ve voze, přičemž majiteli k odemčení či uzamčení vozu postačí, aby náramek přiložil ke znaku na zádi.
Tím ale naše lehce vyčerpávající představení můžeme uzavřít, přičemž jen zmíníme, že ceny startují ve Velké Británii na sumě 34 170 GBP (cca 1 260 500 Kč). Do prodeje se novinka dostane v příštím roce a krást zákazníky hodlá především Porsche Macan. Vůči německému vozu se přitom má pyšnit větším tichem v kabině při cestovní rychlosti.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru F-Pace











































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 5 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 7 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 8 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 9 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva