Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
JAC Refine A6 2015: čínský sedan nestydatě kopíruje Audi, včetně jména
18.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Číňané jsou zkušení plagiátoři. Nový sedan střední třídy svůj původ ani nekryje, A6 v názvu je toho jasným důkazem. Přilepil k němu mnohem víc.
JAC Motors, celým jménem Jianghuai Automobile Co Ltd. je čínskou automobilkou, kterou už zhruba 50 let vlastní čínský stát. V případě tak zaběhnutého výrobce bychom čekali trochu slušnosti, po všemožných dřívějších průšvizích minimálně pozitivní vývoj, nic takového se ale u JAC neděje a zjevně ani nechystá, vše zůstává při starém. JAC už v minulosti proslulo třeba slepencem Audi Q7 a Mercedesu ML, kopírování se nakonec nevyhnulo ani korejské Hyundai ix35, JAC ale posunuje laťku automobilového křížení stále výše. Nyní už i mezi luxusními sedany a ještě se k tomu hrdě hlásí v názvu.
Řeč je o modelu Refine A6, u kterého bychom slovo Refine (řekněme „vylepšení”) nepoužili ani pod vlivem lysohlávek. Jeho předprodukční podoba byla k vidění na letošním autosalonu v Pekingu, kdy se ovšem s ohledem na aprílový termín konání dala brát s velkou rezervou, navíc auto vypadalo jako skutečná A6 jen částečně. Jenomže ona si svůj vzhled slepeného Audi A6 a Toyoty Avensis očividně vezme i do sériové výroby - potvrzují to nejnovější špionážní záběry předprodukčního prototypu.
Nejvýraznějším odkazem na Audi jsou přední světlomety, které u testovacho vozu používají klasické čočky bi-xenonových světlometů, zatímco u konceptu jde šlo o LED-provedení, jenž Audi. Odlišností je samozřejmě chromem zdobená hexagonální maska chladiče s typickou hvězdou, na zádi pak zaujmou LED svítilny zdánlivě připomínající ty z Avensisu. K tomu jsou tu velmi výrazná, „všemi mastmi mazaná“ kola, která by nám zase seděla spíše na luxusní americké auto.
Kopírování pokračuje i v nesourodém interiéru, který je směsicí nápadů Audi, Mazdy a Toyoty a bůh ví, čeho dalšího ještě. Mnoho tlačítek je nám povědomých, totéž se dá tvrdit o ráměčcích ventilace i dřevěných dekorech. K ovládání funkcí poslouží nejen čtyřramenný multifunkční volant, ale také soustava ovladačů komunikačního rozhraní „Dangba Information Control Systém“ umístěná za voličem převodovky a smozřejmě i centrální displej na vrcholu palubní desky, který v podobném umístění figuroval v Mercedesech. Odkazem na jiné vozy je také elektrická parkovací brzda a startovací tlačítko.
Pětimetrová limuzína s rozvorem 2,915 metru evidentně hodlá přinést luxus evropských limuzín za každou cenu, třebaže se jí to těžko podaří. O pohon předních kol se totiž budou starat výhradně benzinové čtyřválcové přímovstřikové turbomotory TGDI s objemem 1,5 a 2,0 litru, přičemž jejich výkon vrcholí na 190 koních a točivý moment na 280 Nm. Ani cena za tento kopírovaný luxus nebude zcela nízká, neboť vůz bude cenou startovat zhruba na 180 tisících juanech (610 tisících korunách) za slabší motor, vrcholné provedení se základní výbavou však vyjde v přepočtu na 850 tisíc. Tak jestli tohle nebude na (úspěšnou) žalobu, pak už nevíme, co víc by si JAC mohl dovolit...


Sériová verze Refine A6 si s odkazem na originál hlavu opravdu nedělá
Už koncept ale připomínal Audi A6 bezpečně
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins