Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
JAC Heyue SC Coupe: Ferrdihyni dostalo jméno po Pagani, techniku z kompaktu
25.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Designové rizoto čínské značky JAC může netrénovanému evropskému oku způsobit šedý zákal. Podle Číňanů je design SC Coupe naprosto v pořádku.
Názory na čínskou mentalitu se různí, nicméně samotní Číňané jsou obvykle vnímáni jako lidé pracovití, šetrní, podobně jako Japonci oddaní autoritám, nechybí jim vytrvalost, disciplína či zdvořilost a jsou v nich silně zakořeněné etické normy. Jak se ale tyto vesměs pozitivně vnímané vlastnosti mohli promítnout do něčeho tak omezeného jako je tupé kopírování západních technologií, v našem případě tedy hlavně automobilů?
Potíž je v tom, že pro Číňana je tohle neuchopitelná otázka. Jednak rádi přejímají nové vzory, ale hlavně - a to by mohlo být jádro pudla - jedním ze základu konfuciánství je téměř posvátné učení „následuj mistra“. Zní to divně, ale oni to opravdu chápou jako proces zdokonalování vzděláváním se u někoho zkušenějšího a v tomto smyslu rozdíl mezi konstrukcí a designem prostě nevidí.
To samozřejmě neznamená, že je to v pořádku, především proto, že do průmyslových vzorů a návrhářství automobilky investují závratné částky, nicméně o Číňanech to vysvětluje mnohé. Třeba i to, proč jsme v novém sportovním voze od koncernu JAC byli schopni najít stylistické prvky Ferrari, Audi či Lamborghini a v názvu slyšíme jméno modelu Pagani. Nám to připomíná kyselý guláš podávaný s lívanci, ale jim to tak prostě chutná. Stačí se podívat do diskusí na čínských serverech, kde je tento vůz bez výjimky obdivován, přestože (nebo možná protože) si tamní čtenáři podobnost s evropskými vozy uvědomují.
Oproti minulé zmínce už víme, že vůz JAC opravdu chce vyrábět a známe i jeho jméno. Přímo Huayra to není, ale Heyue se při troše snahy dá v některých jazycích číst přinejmenším podobně.
Úplně jasno zatím nemáme v technice, i když to podstatné víme. V přídi Heyue vycházejícího z konceptu Tong Jian S11 je instalován přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 163 koní a nejvyšším točivým momentem 217 newtonmetrů, který je posílán na kola zadní nápravy. Maximální rychlost tohoto designového kompilátu je docela skromných 205 km/h.
Sériová produkce odstartuje ke konci roku 2013, respektive počátkem 2014, cena je zatím neznámou. Nějakých 200 tisíc korun by to ale mohlo spravit, a to za megamix těch nejlepších sporťáků planety nebude moc...












V tvarech Heyue se nesnoubí jen design italských supersportů, kdo chce, najde v něm kus Fiatu Coupe nebo připomínku na Hyundai Coupe
Zdroje: carscoop.blogspot.com, autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva