Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italské dvojče Mazdy MX-5 nakonec nebude Alfa Romeo, půjde o Fiat Abarth
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový roadster má být kompenzací za „odcizený“ projekt Alfy 4C. Ta prý původně měla být škorpionem.
Novou generaci Mazdy MX-5 již známe nějaký ten pátek. Její vzhled, který leckoho rozčaroval, protentokrát necháme spát, místo toho se zaměříme na její italské dvojče. Jak je čtenářům Autoforum.cz jistě dobře známo, japonská automobilka vyvíjela novinku ve spolupráci s koncernem Fiat Chrysler Automobiles. Původně přitom druhý „pán na holení“ měl dorazit jako Alfa Romeo, tento záměr však narazil na nové plány Sergia Marchionneho.
Šéf FCA totiž rozhodl, že veškeré modely Alfy Romeo musí být italské skrz naskrz, což znamená, že budou na apeninském poloostrovu nejen vyvinuty, ale také vyrobeny. Mazda MX-5 i její klon se ovšem budou montovat v japonské Hirošimě. Proto ostatně bylo oznámeno, že logo Alfy z přídě zmizí a nahradí je buď škorpion tuningové divize Abarth popř. znak samotného Fiatu.
Dosud jsme přitom nevěděli, jakým směrem se Italové vydají. Nové informace kolegů z australského Car Advice ovšem naznačují, že nejspíše půjde o první variantu. A to kvůli jisté kompenzaci za „odcizení“ projektu 4C. Tato dvoudveřová Alfa Romeo měla totiž původně být prvním samostatným modelem Abarthu, nakonec však dostala „prémiovější” logo.
Důvod tkví v onom znovuzrození Alfy, k němuž došlo právě s příchodem kupé 4C. Bez něj by totiž automobilka musela čekat až na příští rok, kdy bude představen nový sedan. Projekt Abarthu tedy záhy dostal větší podporu, načež nyní přichází ona kompenzace v podobě dvoumístného roadsteru. Stále ovšem existuje možnost, že nakonec ponese logo Fiatu a bude novodobým nástupcem modelu Barchetta.
Jistotu přitom budeme mít do půl roku, kdy by mělo dojít k představení italské novinky. Tím nám ovšem informace z Itálie nekončí, další naznačuje příchod nové Alfy Romeo Spider. Ta bude postavena na bázi platformy Giorgio, jíž sdílí se zmiňovaným sedanem. Počítat tedy opět můžeme s pohonem zadních kol, rámovat jej ale bude mohutnější karoserie a zřejmě dorazí i výkonnější motory.
Ačkoliv Abarth Roadster se objevil na neoficiálních ilustracích, podle vedení značky nebyla reálná verze nikdy v plánu. Nakonec by k takovému kroku však dojít mohlo v rámci jisté kompenzace za „odcizení“ projektu 4C
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva