Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italdesign Brivido: další krásný Ital předčasně odhalen
5.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Brzy čtyřiasedmdesátiletý Giorgietto Giugiaro stále dokáže fascinovat svět. Jeho nový konceptu Brivido se o to podle nás postará.
Na světě není mnoho známějších, úspěšnějších a respektovanějších designérů, než je Giorgietto Giugiaro. Vlastně asi není žádný. Autor takových ikon jako jsou původní VW Golf, Lotus Esprit, DeLorean DMC-12, Alfa Romeo Giulia Sprint GT, BMW M1, Masearati Ghibli a dalších desítek dodnes fascinujících aut byl v roce 1999 vyhlášen designérem století a nelze příliš diskutovat o tom, že si takový titul zaslouží.
Jeho firma Italdesign Giugiaro si v době všeobecného šetření výrobních nákladů ze strany automobilek a nedostatku zakázek pro samostatná designová studia bohužel koncem minulé dekády sáhla na dno, nyní je ale zpátky. A to s konceptem, který Ženevu ohromí minimálně svou originalitou.
Jmenuje se Brivido (v češtině „vzrušení”) a studio jej v minulých dnech odhalovalo pomocí mnoho neříkajících upoutávek. Jejich sledování jsme vynechali a rovnou jsme zkusili vypátrat více o samotném autě. A podařilo se, máme pro vás první snímky a specifikace.
První pohled na vůz skutečně vzrušující. Příď sice připomene poslední modely Ferrari, o boku a o zádi už se ale něco podobného říci nedá. Pro celý design jsou určující linky pramenící z dílčích částí vozu, které následně více či méně protínají celý zbytek Brivida. Linie úzkých předních světel tak končí až kdesi v bočních dveřích, linky těch koncových pro změnu v předních blatnících. Snad nejpozoruhodnější jsou ale boční partie s prosklením zasahujícím až do spodní části nahoru se otevírajících dveří ve stylu Mercedesu Gullwing - nevíme, co by na to řekli inspektoři EuroNCAP, ale ptát se jich nebudeme.
Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, má ale nabídnout dostatek prostoru pro čtveřici osob, čemuž při relativně neskromných rozměrech karoserie (na délku by měla měřit skoro pět metrů) lze věřit. Cestující si mají krom bohatého prosklení užívat také moderní elektroniky, zde si ale na přesnější informace ještě musíme počkat
Toto auto je sice především designovým cvičením, má ale pochopitelně něco naznačovat - sexy sporťák plný moderní techniky, který bere ohledy na přírodu. Jak dnes také jinak. Proto se pod jeho kapotou nachází hybridní pohonné ústrojí opírající se o kompresorem přeplňovaný třílitrový benzinový šestiválec s maximálním výkonem 265 kW (360 koní) a elektromotor. Celkový výkon hybridní soustavy pak činí 408 koní. Vůz pracuje s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol, což mu dovolí v kombinaci s výše zmíněným výkonem zrychlit na stovku za 5,8 sekundy a dosáhnout rychlosti až 275 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba pak má činit 6,5 litru benzinu na 100 km.
Z dalších technických libůstek můžeme zmínit to, co jistě sami vidíte - kompletní LED-osvětlení, kamery nahrazující vnější zpětná zrcátka nebo rozsáhlé použití uhlíkových vláken. Vůz by tak měl být relativně lehký, přesnou hodnotu ale neznáme.
Koncept Brivido by měl být plně funkční a krom některých detailů by se prý klidně mohl začít vyrábět. Plán na jeho byť jen omezenou výrobu dnes ale pochopitelně neexistuje.
Kompletní detaily se dozvíme zítra v Ženevě, jak ale vidíte, mnoho k odhalení už toho nezbývá.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Italdesign Brivido po ženevské premiéře
Toto je Brivido v celé své kráse. Omlouváme se za prznění tohoto skvostu naším vodoznakem, ale bohužel existuje stále mnoho těch, kteří nemají slušnost odkázat se na zdroj svých informací...
Poznámka na závěr: Vzhledem k tomu, že jsme čas od času obviňování, že nectíme jakási etická pravidla a zveřejňujeme věci, které jsou určeny až k pozdější publikaci, bychom rádi všechny ujistili, že tomu tak není. Nepracujeme s materiály podléhajícímu jakémukoli embargu - nikdy jsme nedostali a nedostáváme od žádné z automobilek cokoli s jakýmkoli předstihem. Naše snímky a informace pochází od našich vlastních zdrojů a zacházíme s nimi přesně tak, jak by s nimi naložil jakýkoli jiný dobrý novinář - jakožto zajímavé je co nejdříve dáváme k dispozici našim čtenářům. Nic více a nic méně.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva