Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér nové Škody Octavia poprvé nafocen i s podobou auta na jednom z displejů
16.7.2019 | Petr Prokopec
Až překvapivě odhalujícími i se ukázaly být první snímky interiéru prototypu nové Octavie. Auto je znovu maskované, vnitřek už méně. A na jednom z jeho displejů je vidět i vnější podoba vozu.
Na letošní rok připadá šedesáté výročí zrodu modelu Octavia. Škoda proto chystá premiéru čtvrté novodobé generace, kterou jsme si zvenčí mohli prohlédnout již několikrát. Mladoboleslavská automobilka si však s utajením zevnějšku dala práci, načež novinka budí dojem, že jde o zmenšený Superb. Dle zdrojů zevnitř je však realita zcela jiná. Octavia bude pokračovat ve svých vlastních designových šlépějích, oproti třetí generaci tak čekejme spíše jen evoluční zásahy, a to hlavně v zadních partiích.
Jasněji do celé věci vnesla nová várka fotografií, na kterých je tentokráte zachycen bílý exemplář. Opětovně jde o kombík, povšimnout si tak můžeme falešného „hrbu“ na pátých dveřích. Fotky exteriéru ale v tomto případě nejsou tím, co přitahuje naše pohledy především. Špionážním fotografům se totiž povedlo vůbec poprvé zvěčnit také kabinu, jejíž snímky přibližují i vnější podobu auta. Není to nejkvalitnější pohled, jasně ale dává najevo, že Octavia bude zepředu velmi podobná Scale.
V případě samotného vnitřku jde Škoda poměrně revoluční cestou a naznačuje, že VW Golf osmé generace pro ni bude vyrovnaným soupeřem. Je samozřejmě otázkou, nakolik vidíme produkční interiér. Maskování je jasně patrné hlavně okolo centrálního displeje, nicméně třeba již onen Golf naznačil, že koncern VW Group nehodlá jít u nových virtuálních kokpitů cestou dvou volně stojících displejů jako třeba Mercedes. Místo toho je přístrojový štít i nadále skryt pod kapličkou a oporu má i středová obrazovka. Toto zpracování přitom působí více klasicky a přirozeněji, nikoliv násilně futuristicky jako u třícípé hvězdy.
Také Octavia tedy stejně jako Golf upustí od většiny klasických tlačítek, místo toho bude většina ovládacích prvků soustředěna na dotykový centrální displej. Zvědavi jsme přitom na tvar voliče automatu, momentálně totiž ze středového tunelu vystupuje cosi, s čím by asi řadit nechtěl nikdo - jakkoliv by šlo jen o posun mezi polohami D, N, R a P automatické převodovky. O tom, že ale parkovací brzda bude elektrická, není sporu, „klacky“ se již na středový tunel nevrátí.
Lze přitom souhlasit s tím, že nová Octavia stoprocentně zamíří do vyšších pater trhu, a to nejen proto, že dovnitř se nastěhuje dvojice digitálních obrazovek. Dorazit mají i kvalitnější plasty, dekory či čalounění, zapracováno bude také na odhlučnění. Kromě toho nová Octavia také naroste do délky i šířky, uvnitř tedy nabídne ještě více místa než již velkorysé současné provedení. Týkat se to přitom bude prostoru pro posádku i její zavazadla.
Po stránce motorické nás pak žádné překvapení nečeká, sazkou na jistotu jsou tříválcové a čtyřválcové motory o litrovém, 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu. Z dieselů pak nejspíše dorazí ještě jedna-šestka, kromě zmiňovaného automatu nebude samozřejmě v nabídce chybět i manuál. Rozhodnout se pak budete moci kromě standardního pohonu předních kol také pro čtyřkolku, hybridu se ale nejspíše na úvod nedočkáme.



Maskované prototypy nové Octavie zvenčí už jsme viděli
Pohled do interiéru je novinkou a říká překvapivě mnoho
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025První automobilka, kterou přivedl ke krachu Henrik Fisker, ukázala nový sexy sporťák. Vrací se s ním ke spalovacím motorům
24.3.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva