Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
INKAS Huron APC: osmitunový obrněnec je ideál těch, kteří se bojí o život
20.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Téměř osm tun vážící kolos ve svých útrobách bezpečně sveze armádní jednotku či vlivné byznysmeny. Kromě ochrany zvládá i jízdu v terénu.
Pancéřováním automobilů se dnes zabývá celá řada firem. Pro většinu z nich je však společným jmenovatelem běžná produkce toho či onoho výrobce, které pouze dodají neprůstřelné pláty. Tyto modely - jako Mercedes-Benz S 500, Lexus LS 460, BMW 750Li či dokonce Toyota Camry nebo Nissan Patrol - samozřejmě spadají také do portfolia kolumbijské společnosti INKAS. Mimo ně ovšem značka nabízí také extrém zvaný Huron APS (Armoured Personnel Carrier neboli obrněný transportér osob).
Pod tímto názvem se skrývá téměř 8 tun vážící kolos, jehož karoserie dokáže odolat prakticky všem střelným zbraním až do kategorie balistické ochrany B6. Skrze podlahu se pak nedostanou ani šrapnely ručních granátů či pozemní miny. Souběžně s tím by Huron APS měl nabízet i působivé terénní vlastnosti, neboť jeho světlá výška činí 31 centimetrů a nájezdové úhly jsou díky takřka nulovým převisům velkorysé.
Pohon má na starosti 8,3litrový osmiválcový turbodiesel, který na všechna čtyři kola posílá skrze desetistupňový manuál Allison 355 koní a 1 356 Nm točivého momentu, který je dostupný již v 1 400 otáčkách. Firma INKAS přitom nezapomněla ani na jeho balistickou ochranu, ocelovými pláty je tak chráněna hlava i blok agregátu. Hmotnost pohonné jednotky ovšem díky tomu narostla na 740 kilogramů.
Venkovní rozměry pak nejsou specifikovány, délka, šířka i výška totiž spočívají na požadavcích zákazníka. Těmi přitom mohou být armádní i policejní sbory, stejně jako privátní klientela. Ta ovšem dozajista nesáhne po „autobusové“ úpravě zádě, ale místo toho sáhne po individuálních křeslech, jež má firma v nabídce. Klimatizace se zásobníkem vzduchu je však standardem pro všechny verze.
Nic bližšího již výrobce neudává, u všech plátů ale zaručuje prvotřídní kvalitu, která byla otestována i třetí stranou, jak v Kolumbii vyžaduje zákon. Cena vozu pak má být ve srovnání s konkurencí spíše nízká než vysoká, opět však chybí jakýkoliv konkrétní údaj.
Kolumbijský obrněný transportér INKAS Huron APC odolá střelným zbraním i ručním granátům a pozemním minám
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva