Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
INKAS Huron APC: osmitunový obrněnec je ideál těch, kteří se bojí o život
20.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Téměř osm tun vážící kolos ve svých útrobách bezpečně sveze armádní jednotku či vlivné byznysmeny. Kromě ochrany zvládá i jízdu v terénu.
Pancéřováním automobilů se dnes zabývá celá řada firem. Pro většinu z nich je však společným jmenovatelem běžná produkce toho či onoho výrobce, které pouze dodají neprůstřelné pláty. Tyto modely - jako Mercedes-Benz S 500, Lexus LS 460, BMW 750Li či dokonce Toyota Camry nebo Nissan Patrol - samozřejmě spadají také do portfolia kolumbijské společnosti INKAS. Mimo ně ovšem značka nabízí také extrém zvaný Huron APS (Armoured Personnel Carrier neboli obrněný transportér osob).
Pod tímto názvem se skrývá téměř 8 tun vážící kolos, jehož karoserie dokáže odolat prakticky všem střelným zbraním až do kategorie balistické ochrany B6. Skrze podlahu se pak nedostanou ani šrapnely ručních granátů či pozemní miny. Souběžně s tím by Huron APS měl nabízet i působivé terénní vlastnosti, neboť jeho světlá výška činí 31 centimetrů a nájezdové úhly jsou díky takřka nulovým převisům velkorysé.
Pohon má na starosti 8,3litrový osmiválcový turbodiesel, který na všechna čtyři kola posílá skrze desetistupňový manuál Allison 355 koní a 1 356 Nm točivého momentu, který je dostupný již v 1 400 otáčkách. Firma INKAS přitom nezapomněla ani na jeho balistickou ochranu, ocelovými pláty je tak chráněna hlava i blok agregátu. Hmotnost pohonné jednotky ovšem díky tomu narostla na 740 kilogramů.
Venkovní rozměry pak nejsou specifikovány, délka, šířka i výška totiž spočívají na požadavcích zákazníka. Těmi přitom mohou být armádní i policejní sbory, stejně jako privátní klientela. Ta ovšem dozajista nesáhne po „autobusové“ úpravě zádě, ale místo toho sáhne po individuálních křeslech, jež má firma v nabídce. Klimatizace se zásobníkem vzduchu je však standardem pro všechny verze.
Nic bližšího již výrobce neudává, u všech plátů ale zaručuje prvotřídní kvalitu, která byla otestována i třetí stranou, jak v Kolumbii vyžaduje zákon. Cena vozu pak má být ve srovnání s konkurencí spíše nízká než vysoká, opět však chybí jakýkoliv konkrétní údaj.


















Kolumbijský obrněný transportér INKAS Huron APC odolá střelným zbraním i ručním granátům a pozemním minám
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321