Infiniti QX60 Hybrid 2013: přejmenované a hybridizované JX konečně detailně

Za příplatek 3 000 dolarů, tedy asi za 63 tisíc korun, nabídne japonská značka Infiniti už od léta také hybridní verzi svého velkého crossoveru QX60.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti QX60 Hybrid 2013: přejmenované a hybridizované JX konečně detailně

28.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Infiniti QX60 Hybrid 2013: přejmenované a hybridizované JX konečně detailně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za příplatek 3 000 dolarů, tedy asi za 63 tisíc korun, nabídne japonská značka Infiniti už od léta také hybridní verzi svého velkého crossoveru QX60.

Zbrusu nových automobilů s alternativním pohonem je na výstavišti v New Yorku poskrovnu, pár se jich ale přeci jen najde. Patří k nim také Infiniti QX60 Hybrid japonské automobilky Nissan, který sdílí své mechanické komponenty i platformu s další koncernovou novinkou, Pathfinderem Hybrid.

Crossover QX60 byl původně představen jako model JX už v roce 2011, jeho označení však změnila přepracovaná nomenklatura Infiniti. Od začátku byl poháněný pouze 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 269 koní a točivém momentu 336 newtonmetrů, ten však ve verzi s pohonem všech kol vykazuje podle amerických norem průměrnou spotřebu 11,8 litru na 100 kilometrů a 11,2 litru s přední poháněnou nápravou.

Pro Obamovu administrativu a především pak její loni potvrzené limity spotřeby CAFE jsou však tato čísla příliš - od roku 2014 platí průměr na automobilku 6,7 l/100 km na osobní auto a 8,4 l pro velké pickupy, jinak musí za každý litr paliva navíc odvést do federální pokladny pokutu v přepočtu přes 13 tisíc korun (pro srovnání, v Evropě je to skoro 60 tisíc korun do kasy EU). Takže bylo nutné mít v nabídce také něco úspornějšího, třeba i jen papírově.

Tuto podmínku QX60 Hybrid plní. Pro verzi 4x2 i 4x4 automobilka uvádí jednotnou hodnotu 9,0 litru na 100 km a s nádrží o objemu 74 litrů celkový akční rádius 800 kilometrů. O pohon auta se stará 2,5litrový čtyřválec přeplňovaný kompresorem, který do hybridního ústrojí přispívá výkonem 233 koní a točivým momentem 329 newtonmetrů. Doplňkový elektromotor, propojený s bezestupňovou převodovkou CVT a čtyřválcem pomocí dvou spojek, produkuje 15 kW (20 koní). Infiniti uvádí celkový výkon soustavy 253 koní, točivý moment tisková zpráva neobsahuje.

Chybí rovněž kapacita paketu lithium-iontových akumulátorů, hmotnost nebo hodnoty naměřené dynamiky, takže důvod vrátit se k QX60 Hybrid v dalším článku jistě trvá, víme však alespoň to, že Infiniti chce svůj nový benzín-elektrický model prodávat o 3 000 dolarů dráž než verzi se standardním šestiválcem. Prodej startuje už na přelomu léta a podzimu 2013.


Infiniti QX60 Hybrid 2013: přejmenované a hybridizované JX konečně detailně - 1 - Infiniti QX60 Hybrid 2013 nove 01Infiniti QX60 Hybrid 2013: přejmenované a hybridizované JX konečně detailně - 2 - Infiniti QX60 Hybrid 2013 nove 02Infiniti QX60 Hybrid 2013: přejmenované a hybridizované JX konečně detailně - 3 - Infiniti QX60 Hybrid 2013 nove 03
Infiniti slibuje průměrnou spotřebu podle amerických norem rovných devět litrů na sto

Zdroj: Worldcarfans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.