Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti QX56: pětihvězdičkový luxus se představuje
17.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
V evropské nabídce značky Infiniti zatím chybí (a chybět asi bude i nadále) obrovské SUV řady QX. Zatímco návštěvnici ženevského autosalonu mohli obdivovat nový sedan M, druhá generace tohoto mastodonta měla v březnu světovou premiéru na autosalonu v New Yorku.
Nové Infiniti QX má být ztělesněním luxusu. Pět hvězd v jeho případě neznamená pouze bezpečnost ale také úroveň komfortu, prostoru, výbavy a použitých materiálů. Ať v sedmi- nebo osmimístné variantě, každé sedadlo nabídne nejlepší možný komfort a pohodlí. Luxusní interiér čalouněný perforovanou kůží s elektricky nastavitelnými, vyhřívanými a odvětrávanými sedadly disponuje například navigačním systémem s 8palcovým WVGA displejem, pevným diskem o kapacitě 40 GB s přijímačem, který podporuje všechny možné informační služby včetně předpovědi počasí, audiosystémem Bose se 13 reproduktory a dvěma subwoofery nebo 7palcovými LCD monitory v opěrkách předních sedadel se samostanými vstupy pro připojení nezávislých externích zařízení. Čtyřzónová elektronicky řízená klimatizace pro změnu disponuje čističkou vzduchu při recirkulaci.
Řidič také může mít za příplatek k dispozici asistenty pro varování při opuštění jízdního pruh (LDW), aktivní pomoc pro udržení v jízdním pruhu (LDP), adpativní tempomat s brzdnou funkcí (Full-Speed Range), upozornění na možnost kolize (FCW) a hlídání bezpečného odstupu při jízdě v koloně (DCA). Zapomenout také nesmíme na vícekamerový systém, který umožní simulovat na monitoru pohled na automobil zeshora a usnadnit parkování, nebo na systém Pre-Crash, který „připraví“ cestující do optimální polohy vůči airbagům před neodvratnou kolizí.
Karoserie oproti svému předchůdci opět povyrostla ale součinitel odporu vzduchu se díky zaoblení rohů a optimalizovanému obtékání zmenšil na přijatelnou hodnotu 0,37. Design s obrovskou chromovanou přední maskou má být dle mínění jeho tvůrců dramatický a vzbuzovat pocit moci a síly, což se zjevně podařilo. Přední bi-xenonové světlomety mohou být na přání vybaveny funkcí ASF, vzadu najdete sdružená světla LED.
Možná se budete divit, ale základem konstrukce tohoto automobilu je klasický žebřinový rám s našroubovanou karoserií. Oproti předchůdci se však výrazně zvýšila tuhost tohoto rámu, což by mělo eliminovat vibrace. Všechna kola jsou zároveň nezávisle zavěšena a odpružena vzduchovými vaky, takže na silnici nebude QX56 výrazněji handicapováno, pokud si odmyslíte obrovskou hmotnost a vysoké těžiště, a pohodlí cestujících by mělo zůstat i na nerovnostech na požadované úrovni. QX56 má navíc originální hydraulický systém (Body Motion Control), který umožňuje na jednu stranu extrémní zkřížení kol na nápravách a na druhou perfektní stabilitu a malý náklon v zatáčkách při jízdě po silnici. V terénu pak řidiči pomáhá výrazně elektronika v podobě asistenta pro rozjezd v kopci (Hill Start Assist) a elektronické regulace prokluzu kol pomocí brzd (ABLS). Standardně se bude QX56 dodávat na 20palcových kolech z lehkých slitin, za příplatek však budou 22palcová kovaná kola obutá do obřích pneumatik 275/50 R22.
Novinku, která je částečně technicky spřízněná s novým Patrolem, pohání zážehový osmiválec 5,6 litru, která má oproti svému předchůdci o 25 procent větší výkon ale o 10 procent nižší spotřebu. Celohliníkový osmiválec litru disponuje přímým vstřikováním paliva a variabilním zdvihem ventilů. Největší výkon je 400 k, točivý moment až 413 N.m pak přenáší na zadní (verze 2WD) nebo všechna čtyři kola (4WD) samočinná sedmistupňová převodovka vybavená u čtyřkolky navíc terénní redukcí.
Infiniti QX56 4WD samozřejmě může táhnout brzděný přívěs až do hmotnosti 3,5 tuny. Na americkém trhu se novinka objeví v létě, verze 2WD přijde na 56 700 dolarů, 4WD bude stát 3100 dolarů víc.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva