Infiniti QX30 se začíná odhalovat, kompaktní SUV chce skalpy X1 a Q3

Koncept pro Ženevu se od produkční verze nemá příliš lišit. Ta přitom vzejde s platformy MFA od Mercedesu, od stejného zdroje dorazí i motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti QX30 se začíná odhalovat, kompaktní SUV chce skalpy X1 a Q3

5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Infiniti QX30 se začíná odhalovat, kompaktní SUV chce skalpy X1 a Q3

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncept pro Ženevu se od produkční verze nemá příliš lišit. Ta přitom vzejde s platformy MFA od Mercedesu, od stejného zdroje dorazí i motory.

Japonská automobilka Infiniti aktuálně ohlásila, že na ženevský autosalon přiveze zcela nový crossover QX30. Ten bude představen v koncepčním hávu, produkční verze by se však stejně jako v případě spřízněného hatchbacku Q30 měla lišit pouze v některých detailech. V rámci techniky ale již máme jasno, přičemž změny lze očekávat jen stěží.

Oba dva modely tedy použijí platformu MFA od Mercedesu, na které již stojí třeba třída A nebo crossover GLA. Očekávat tedy standardně máme pohon předních kol, za příplatek ovšem budete moci sáhnout také po Haldexu. Mimo to Infiniti vybílí také sklady třícípé hvězdy s pohonnými jednotkami, pod kapotou se tak objeví benzinové i dieselové čtyřválce.

O výkonu, jízdní dynamice či spotřebě se prozatím nemá smysl bavit, neboť japonská značka již existujícím agregátům dodá vlastní software. Počítat tedy můžeme s poněkud odlišnými hodnotami, jež v případě hatchbacku Q30 budou představeny nejpozději na podzim, kdy by tato novinka měla zamířit do prodeje. Vyrábět se přitom bude v britském Sunderlandu.

Ve stejné továrně Nissanu bude následně montován také crossover QX30, který má oslovit ty zákazníky, kteří tráví týden ve městě a víkend mimo něj. Posunout přitom má měřítka praktičnosti, přestože jeho nejsilnější stránkou bude „výjimečný vzhled ve stylu kupé s přidaným off-roadovými prvky, zvýšenou jízdní pozicí a prvotřídními schopnostmi na silnici“.

Za hlavní konkurenci považuje značka BMW X1 a Audi Q3, stejně jako se zmiňovaný hatchback bude muset vypořádat s řadou 1 a A3. Ročně chce přitom prodat na 60 tisíc exemplářů obou vozů, z nichž rovná polovina má skončit v Evropě, kde je prý po podobných modelech ta největší sháňka. Tak uvidíme, zda se Japonci trefí do středu terče.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Infiniti QX30 se začíná odhalovat, kompaktní SUV chce skalpy X1 a Q3 - 1 - Infiniti QX30 concept prvni foto
Koncepční Infiniti QX30 se zatím ukázalo na jediné oficiální fotce...

Infiniti QX30 se začíná odhalovat, kompaktní SUV chce skalpy X1 a Q3 - 2 - Infiniti QX30 concept spy foto 01Infiniti QX30 se začíná odhalovat, kompaktní SUV chce skalpy X1 a Q3 - 3 - Infiniti QX30 concept spy foto 02Infiniti QX30 se začíná odhalovat, kompaktní SUV chce skalpy X1 a Q3 - 4 - Infiniti QX30 concept spy foto 03
...mimo to však již bylo nachytáno špionážními fotografy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše