Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu

Japonský sedan s německým motorem se začne prodávat nejprve v Číně. Ostatní trhy přijdou na řadu později, Evropa možná nikdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu

22.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský sedan s německým motorem se začne prodávat nejprve v Číně. Ostatní trhy přijdou na řadu později, Evropa možná nikdy.

Sdílení mnoha komponentů není ve světě automobilů nic nového, zajímavé ovšem je, že v poslední době v jeho středu nacházíme stále častěji Mercedes-Benz. Německá automobilka zejména své modely s pohonem předních kol stále častěji vybavuje pohonnými jednotkami s logem Renaultu, na oplátku pak otevírá své sklady Infiniti pomalu kdykoliv si zamane. Díky tomu již můžeme pod kapotou sedanu Q50 nalézt 2,1litrový turbodiesel a nově do téhož motorového prostoru zamíří i benzinový dvoulitr.

Příchod nové pohonné jednotky oznámila japonská automobilka na autosalonu v čínském Guangzhou, kde se zároveň pochlubila i prvními technickými parametry. Na motoru totiž nejprve zapracovali firemní technici, kteří výkon navýšili z 211 na 214 koní. Točivý moment 320 Nm však oproti originálu o 30 Nm poklesnul, přičemž navíc je k dispozici od 1 250 otáček namísto původních 1 200 ot./min.

Důvodem těchto změn má být lepší sounáležitost s charakterem vozů Infiniti, nás však trochu více zaujala jiná věc a sice kompatibilita s evropskými emisními normami. Benzinový dvoulitr totiž odpovídá pouze standardu Euro 5, který přestane platit v září, tedy zhruba v době, kdy by se model Q50 s tímto motorem měl dostat na evropské trhy. Je tak dost možné, že na Starý kontinent ani nedorazí, jakkoli upravit jej na plnění Euro 6 by nemuselo být složité. Pravým důvodem totiž nakonec může být neochota Mercedesu prát se na domácí půdě ve stejné třídě o zákazníky s přímým konkurentem vybaveným tou samou technikou.

Evropa ale beztak není tou částí světa, která by Infiniti živila, mnohem více parády značka nadělá v Číně, kde bude pohonná jednotka v prodeji od jara 2014. Cenu, spotřebu a jízdní dynamiku zatím neznáme, neboť k upřesnění má dojít později. Jen motorem však útok na čínský trh nekončí, neboť v příštím roce začne Infiniti v továrně v Xiangyang vyrábět také modely Q50 a QX50 s prodlouženým rozvorem.


Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu - 1 - Infiniti Q50 2014 nova sada 01Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu - 2 - Infiniti Q50 2014 nova sada 02Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu - 3 - Infiniti Q50 2014 nova sada 03Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu - 4 - Infiniti Q50 2014 nova sada 04Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu - 5 - Infiniti Q50 2014 nova sada 05Infiniti Q50 nově i s benzinovým dvoulitrem a 214 koňmi, opět od Mercedesu - 6 - Infiniti Q50 2014 nova sada 06
Infiniti Q50 bude od příštího roku na čínském trhu k mání nejen s benzinovým motorem, ale také s prodlouženým rozvorem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.