Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50 2,0 Turbo: Japonci znovu vydrancují sklady Mercedesu
10.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hybridní 3,7litrová pohonná jednotka prý produkuje nadmíru emisí. Proto Infiniti sáhne po přeplňovaném dvoulitru naladěném na 211 koní.
Japonská automobilka Infiniti letošním rokem očividně chytá druhý dech. Za to může především spolupráce s Mercedesem, který pro nový sedan Q50 dodal 2,2litrový turbodiesel naladěný na 170 koní. Díky tomu má značka ve své flotile model, který v kombinaci s šestistupňovým manuálem produkuje jen 114 g emisí CO2 na kilometr, což je pro Infiniti zásadní údaj. Je totiž pouhé dva gramy za plánem, v němž si stanovila 20procentní redukci emisí. Na ty přitom na západ od našich hranic dají více než na spotřebu 4,9 l/100 km, jež 114 g/km odpovídá.
Tím ovšem snaha Infiniti splnit regulace Evropské unie nekončí. A opět by přitom měl být i Mercedes-Benz, přičemž tentokráte se na návštěvu japonské delegace mohou připravit sklady s benzinovými pohonnými jednotkami. Chystaný 3,7litrový šestiválec, který dorazí na podzim, sice jakožto hybrid před testy normované spotřeby obstojí, bude ale drahý a samotný šestiválec by pro změnu vykazoval příliš vysoké hodnoty. Proto je integrace méně objemného motoru s přeplňováním logická.
Zvolenou pohonnou jednotkou se přitom stane přeplňovaný dvoulitr, který jsme loni na podzim otestovali pod kapotou Mercedesu A 250. Jeho výkon bude i nadále činit 211 koní, vlivem zásahu japonských techniků by ovšem měla být změněna normovaná spotřeba a tedy emise CO2.
Ani to by ale neměla být konečná. Pro příští rok totiž Infiniti plánuje představení nového sedanu Q70, který bude nástupcem současného modelu M. Premiéra zřejmě proběhne na autosalonu v Ženevě, kde by se vůz měl objevit s novým dieselovým motorem. Značka ovšem tají, zda jej opět pořídila u Mercedesu, či zda vznikl přímo pod její střechou. Sázka na druhou možnost se ale zdá být jistotou.
Infiniti Q50 již používá turbodiesel Mercedesu. Japonská značka ovšem do stejných skladů zamíří i pro benzinový motor
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před hodinou - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva