Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q40: jmenné zmatky nekončí, tohle je nové jméno staré G37
28.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonská automobilka slibovala zachování existence G37 i jejího jména, všechno je ale jinak. Sedan bude dožívat se jménem Q40.
Chování Infiniti v poslední době připomíná jednání zmatené Alenky v jisté zprofanované říši. Nová nomenklatura jeho modelů měla přinést přehlednost a vyzpytatelnost, jenže od začátku se nezdálo, že by tímto směrem mířila už svou podstatou. Šéf značky ji přesto snažil uhájil a možná by se mu to i podařilo, kdyby ovšem automobilka dodržela své původní slovo - staré modely dožijí s původními jmény, nové pak postupně přijdou s jinými. To tak chvíli i bylo, ale opravdu jen chvíli - pak začali Japonci situaci dále komplikovat.
Nejprve automobilka slíbila novou Q60 do tří let, nakonec ale stejné jméno použila pro současné kupé dřívější řady G. Pak se přejmenování dočkalo i velké JX jako model QX60 a zdálo se, že nový název nakonec dostanou všechny modely hned. Ani to ovšem nebyl konec příběhu, neboť modely Q50 a G se měly prodávat ještě dlouho bok po boku, a tak na úplnou inovaci nomenklatury dojít nemělo. Jenže to se též nakonec Japoncům nelíbilo, a tak nyní přicházejí s dalším veletočem - stará G37 totiž hodlá do důchodu odejít s počátečním písmenem Q, to aby prý zapadalo mezi zbytek vozů portfolia.
Všechno je tedy zase jinak, než jak bylo dříve nalinkováno a několikrát přelinkováno. Snad aby se v tom čert vyznal, však v době tvorby tohoto příspěvku na internetu není v nabídce ani G37 modelového roku 2014. Jeho hledání pod tímto jménem ale bude zřejmě bezpředmětné, neboť se z něj stane... ne Q37, jak by někdo mohl i předpokládat, nýbrž Q40. A čtyřicítka navíc zůstane vyhrazena pouze karosářské variantě sedan. Ostatní verze, a sice kupé a kabriolet, dostanou už zmiňované označení Q60. Vedení automobilky se v této věci nijak nevyjádřilo, a tak možná strčilo jako pštros hlavu do písku, aby už nemuselo nic vysvětlovat.
Jisté je, že Q40 bude skutečně přejmenovaným G37 čekajícím na konec svého životního cyklu a ke Q50 bude tvořit cenově výhodnější, byť o dost starší alternativu. Pokud se budeme zabývat produkty, které budou v modelovém portfoliu nové, tak se prý objeví hatchback Q30 a nová generace QX50. Obě tyto novinky jsou plánovány ještě před uvedením vlajkového sedanu v roce 2016. V souvislosti s vlajkovou vysokovýkonnou lodí však vytanou na povrch další zmatky s označením.
Neví se totiž jednoznačně, zda bude nejvýše posazený model pojmenován Q80, Q90 nebo snad ještě nějak jinak, ale měl by se usadit nad Q70 a vytvořit prostor nikoli pro milovníky Mercedesu třídy S nebo snad čtyřválcového BMW řady 7, ale spíše vozů typu Porsche Panamera. Fandové, kteří se v modelech ve finále zorientují a budou jim takové zmatky lhostejné, se mohou těšit právě na 550koňový sedan Q70 nebo na možnou produkční verzi Q50 Eau Rouge.










Název Infiniti G37 rozhodně nepostrádal logiku. To se o současných krocích japonské značky bohužel říci nedá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva