Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q40: jmenné zmatky nekončí, tohle je nové jméno staré G37
28.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonská automobilka slibovala zachování existence G37 i jejího jména, všechno je ale jinak. Sedan bude dožívat se jménem Q40.
Chování Infiniti v poslední době připomíná jednání zmatené Alenky v jisté zprofanované říši. Nová nomenklatura jeho modelů měla přinést přehlednost a vyzpytatelnost, jenže od začátku se nezdálo, že by tímto směrem mířila už svou podstatou. Šéf značky ji přesto snažil uhájil a možná by se mu to i podařilo, kdyby ovšem automobilka dodržela své původní slovo - staré modely dožijí s původními jmény, nové pak postupně přijdou s jinými. To tak chvíli i bylo, ale opravdu jen chvíli - pak začali Japonci situaci dále komplikovat.
Nejprve automobilka slíbila novou Q60 do tří let, nakonec ale stejné jméno použila pro současné kupé dřívější řady G. Pak se přejmenování dočkalo i velké JX jako model QX60 a zdálo se, že nový název nakonec dostanou všechny modely hned. Ani to ovšem nebyl konec příběhu, neboť modely Q50 a G se měly prodávat ještě dlouho bok po boku, a tak na úplnou inovaci nomenklatury dojít nemělo. Jenže to se též nakonec Japoncům nelíbilo, a tak nyní přicházejí s dalším veletočem - stará G37 totiž hodlá do důchodu odejít s počátečním písmenem Q, to aby prý zapadalo mezi zbytek vozů portfolia.
Všechno je tedy zase jinak, než jak bylo dříve nalinkováno a několikrát přelinkováno. Snad aby se v tom čert vyznal, však v době tvorby tohoto příspěvku na internetu není v nabídce ani G37 modelového roku 2014. Jeho hledání pod tímto jménem ale bude zřejmě bezpředmětné, neboť se z něj stane... ne Q37, jak by někdo mohl i předpokládat, nýbrž Q40. A čtyřicítka navíc zůstane vyhrazena pouze karosářské variantě sedan. Ostatní verze, a sice kupé a kabriolet, dostanou už zmiňované označení Q60. Vedení automobilky se v této věci nijak nevyjádřilo, a tak možná strčilo jako pštros hlavu do písku, aby už nemuselo nic vysvětlovat.
Jisté je, že Q40 bude skutečně přejmenovaným G37 čekajícím na konec svého životního cyklu a ke Q50 bude tvořit cenově výhodnější, byť o dost starší alternativu. Pokud se budeme zabývat produkty, které budou v modelovém portfoliu nové, tak se prý objeví hatchback Q30 a nová generace QX50. Obě tyto novinky jsou plánovány ještě před uvedením vlajkového sedanu v roce 2016. V souvislosti s vlajkovou vysokovýkonnou lodí však vytanou na povrch další zmatky s označením.
Neví se totiž jednoznačně, zda bude nejvýše posazený model pojmenován Q80, Q90 nebo snad ještě nějak jinak, ale měl by se usadit nad Q70 a vytvořit prostor nikoli pro milovníky Mercedesu třídy S nebo snad čtyřválcového BMW řady 7, ale spíše vozů typu Porsche Panamera. Fandové, kteří se v modelech ve finále zorientují a budou jim takové zmatky lhostejné, se mohou těšit právě na 550koňový sedan Q70 nebo na možnou produkční verzi Q50 Eau Rouge.
Název Infiniti G37 rozhodně nepostrádal logiku. To se o současných krocích japonské značky bohužel říci nedá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva